Μακρο-οικονομία

Έρχεται φέτος το ρυθμιστικό πλαίσιο για το υδρογόνο – Δύσκολη η εξίσωση του κόστους για να γίνουν μεγάλες επενδύσεις

Δύσκολο στοίχημα θεωρεί η αγορά την ανάπτυξη του πράσινου υδρογόνου στη χώρα μας.

Πρόκειται για το καύσιμο που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, αλλά προς το παρόν το υδρογόνο έχει ιδιαίτερα υψηλό και μη ανταγωνιστικό κόστος ώστε να αποτελέσει μέρος της λύσης για την ενεργειακή μετάβαση δύσκολων τομέων, όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία και η βιομηχανία.

Όπως δήλωσε χθες (20.6.2024) στο Hydrogen & Green Gases Forum ο γ.γ. του ΥΠΕΝ, Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, μπορεί σήμερα η Ελλάδα να έχει ένα τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον για ΑΠΕ, όμως η κυβέρνηση και οι ίδιοι οι επενδυτές κρατούν «μικρό καλάθι» για το υδρογόνο.

Δεδομένο είναι, πάντως, ότι θα γίνει μια αρχική εξερεύνηση των δυνατοτήτων. Το ΥΠΕΝ ολοκληρώνει αυτή την περίοδο το ρυθμιστικό πλαίσιο του υδρογόνου, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί κάποια στιγμή μέσα στο β’ εξάμηνο του 2024. Αντίστοιχα, εταιρείες όπως η Enaon έχουν αρχίσει να μελετούν το κατά πόσο θα μπορέσει το εν λόγω καύσιμο να μεταφέρεται μέσω του υφιστάμενου δικτύου φυσικού αερίου.

Από την πλευρά της, η Deloitte, με βάση τη διεθνή της εμπειρία, προτείνει μια προσέγγιση από κάτω προς τα επάνω, διαπιστώνοντας πρώτα τις δυνατότητες ζήτησης για το πράσινο υδρογόνο σε τομείς όπως οι βιομηχανίες.

Σε γενικές γραμμές, η μελλοντική πορεία του εν λόγω καυσίμου θα κριθεί πρωτίστως από την εξέλιξη του κόστους. Αυτό σημαίνει ότι αν το υδρογόνο καταφέρει αυτό που κατάφεραν οι ΑΠΕ και οι μπαταρίες με οικονομίες κλίμακας και ολοένα και εντονότερη πτώση της τιμής του, τότε θα προκριθεί για ευρεία χρήση στο ελληνικό σύστημα. Σε αντίθετη περίπτωση, πρέπει η χώρα μας να προετοιμάσει εναλλακτικές, όπως είναι το βιομεθάνιο, διότι δεν μπορεί να μείνει πίσω και να μην πετύχει του στόχους της για το 2030 και ακόμα παραπέρα.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι παρά τις δυσκολίες, μεγάλοι εγχώριοι παίκτες προωθούν ήδη τα πρώτα έργα. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Hydrogen (ΔΕΗ-Μότορ Όιλ), το North-1 Project στο Αμύνταιο πρόκειται να φτάσει τη φάση της παραγωγής μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Η εν λόγω μονάδα θα έχει δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης 50 MW, δηλαδή θα παράγει 50.000 τόνους υδρογόνου.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) προβλέπει στην παρούσα του μορφή συνολικές εγκαταστάσεις 300 MW για το υδρογόνο ως το 2030. Πλέον το Σχέδιο αναθεωρείται και όλοι περιμένουν να δουν το νέο στόχο στην τελική του έκδοση για να λάβουν τις αποφάσεις τους.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Πιερρακάκης: Η μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή της μεταπολίτευσης – Τι προβλέπει η νέα φορολογική μεταρρύθμιση
Το νομοσχέδιο για τη φορολογική μεταρρύθμιση είναι ένα καλά μελετημένο σχέδιο παρεμβάσεων που ενισχύει τη σταθερότητα, την ανάπτυξη και τη δικαιοσύνη, σύμφωνα με τον ΥΠΟΙΚ
Κυριάκος Πιερρακάκης
Πρόταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων για ελληνικά πολεμικά πλοία στο πρόγραμμα SAFE
Η πρωτοβουλία στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και άλλων ευρωπαϊκών ή τρίτων χωρών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ελληνικής ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας
American Modern Warship In The Ocean
Πιερρακάκης – Σεραφίν: Στο τραπέζι οι ευρωπαϊκές επενδύσεις σε άμυνα, καινοτομία και ενέργεια
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε στρατηγικούς τομείς και στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα επιτρέπει στα κράτη - μέλη να αξιοποιούν με ευελιξία τους διαθέσιμους πόρους
Συνάντηση του Υπουργού Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη με τον Ευρωπαίο Επίτροπο για τον Προϋπολογισμό, την Καταπολέμηση της Απάτης και τη Δημόσια Διοίκηση Piotr Serafin, στο υπουργείο Οικονομικών