Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε για την κριτική που γίνεται στους προπονητές της Euroleague, μετά τη δύσκολη νίκη του Ολυμπιακού επί της Χάποελ Τελ Αβίβ στο ΣΕΦ.
Ο τεχνικός του Ολυμπιακού, Γιώργος Μπαρτζώκας, αναφέρθηκε στο βάρος που σηκώνουν οι προπονητές στην Euroleague και το πόσο γρήγορα/εύκολα κρίνονται.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Ξαφνικά ακούω για γκρίνια, μετατίθεται το πρόβλημα στους προπονητές, όταν όλο το ευρωπαϊκό μπάσκετ νοιάζεται μόνο για τα χρήματα”, ανέφερε ο Έλληνας προπονητής στη συνέντευξη Τύπου μετά το Ολυμπιακός – Χάποελ Τελ Αβίβ.
Οι δηλώσεις του Γιώργου Μπαρτζώκα
“Πρώτα από όλα θέλω να ευχαριστήσω τον κόσμο για το αποψινό sold-out και την στήριξή τους στην ομάδα. Από αυτή την οπτική ήταν μια πολύ σημαντική νίκη για εμάς, ειδικά μετά την προχθεσινή ήττα. Δυστυχώς για εμάς έπρεπε να παίξουμε σήμερα απένατι στην ομάδα που ήταν πρώτη στην κατάταξη, που έχει πολλούς ταλαντούχους πόντους. Παρότι σουτάραμε με πολύ χαμηλά ποσοστά στο δίποντο και στο τρίποντο, παρότι κάναμε 16 λάθη, παρότι κάναμε κακές επιλογές στα σουτ, τελικά -βασισμένοι στην άμυνά μας και τα ριμπάουντ- καταφέραμε να κερδίσουμε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο ημίχρονο είπα στους παίκτες μου ότι δεν υπάρχει λόγος να έχουμε τόση πίεση, ότι βρισκόμαστε ακόμη στον Οκτώβριο. Στο ξεκίνημα της σεζόν θα έχουμε πολλά δύσκολα παιχνίδια, απέναντι σε σπουδαίους αντιπάλους.
Από την άλλη πρέπει να αναφέρω ότι με τόσα διαδοχικά παιχνίδι, περιορίζεται η ομορφιά του αθλήματος. Απόψε είδαμε δύο καλές ομάδες να παίζουν κακό μπάσκετ. Και όταν αναφέρομαι σε κακό παιχνίδι, δεν εννοώ το σκορ. Μπορεί να είναι ένα πολύ καλό ματς και να λήξει 62-58. Όμως κάνοντας τόσο χαζά λάθη, χάνοντας λέι απ και ανοιχτά τρίποντα και κάνεις airball, φαίνεται πόσο κακό είναι το παιχνίδι.
Αποδίδω τα πολλά εκτελεσμένα τρίποντα στο τι δίνει ο αντίπαλος, αλλά και σε βιασύνη. Πρεπει να βρούμε την ισορροπία μας ως ομάδα. Έχουμε πολλούς παίκτες με επιθετικό ταλέντο, αλλά αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι το να σουτάρεις με την πρώτη, δεν λειτουργεί απέναντι σε ομάδες όπως η Χάποελ, γιατί έτσι έχει συνηθίσει να αμύνεται στην προπόνησή της. Πρέπει να σουτάρεις με τη δεύτερη ή την τρίτη ευκαιρία. Στις φάσεις που είχαμε υπομονή, σκοράραμε. Πρέπει να αποδεχθούμε ότι θα σκοράρουμε και θα κερδίσουμε και χωρίς να βιάζονται να δείξουν το επιθετικό τους ταλέντο.
Πάρα πολύ καλή ερώτηση, εάν η κριτική από εσάς τους δημοσιογράφους δεν ήταν όπως είναι στο NBA. Γιατί αυτή τη στιγμή διάβασα ένα πολύ ωραία άρθρο ‘αμφιβολίες για Μπαρτζώκα, γκρίνια για Μπαρτζώκα’ και είναι Οκτώβριος. Ο Ολυμπιακός πήρε το Super Cup, κέρδισε τον Παναθηναϊκό και είναι πρώτος στο πρωτάθλημα, πριν μια εβδομάδα έκανε ένα εκπληκτικό παιχνίδι και ξαφνικά ακούω ‘αμφιβολίες για τον Μπαρτζώκα’.
Αν εσείς θέλετε να αμφιβάλλετε για τον προπονητή ή να κάνετε σχόλια -ο καθένας μπορεί να γράφει αυτό που θέλει βέβαια- τότε λοιπόν οι προπονητές στην Ευρώπη θα λειτουργούν με αυτό το πρίσμα. Καταρχάς έχουν φύγει ήδη 3-4. Έτσι δεν είναι; Άρα, λοιπόν, ξαφνικά να μεταθέσουμε το πρόβλημα στους προπονητές και στις επιλογές τους, όταν αυτή τη στιγμή όλο το ευρωπαϊκό μπάσκετ νοιάζεται μόνο για τα χρήματα -το οποίο σέβομαι, γιατί υπάρχουν επενδυτές και βάζουν λεφτά, εννοείται αυτό. Από την άλλη γιατί να πρέπει να βρούμε τη λύση οι προπονητές; Γιατί να κρίνεται σε 2-3 αγωνιστικές στην αρχή της χρονιάς; Αυτή είναι η δική μου απάντηση.
Η κάθε πεντάδα που χρησιμοποιεί ο κάθε προπονητής, έχει σχέση με το πώς το κάποιος προσπαθεί να εκτελέσει ένα πλάνο που του έχεις εξηγήσει, το οποίο μπορεί μια μέρα να το υλοποιεί και άλλη όχι. Ο Εβάν Φουρνιέ είναι αυτός που είναι. Το ότι σήμερα είχε 1/11 σουτ είναι κάτι που δεν συμβαίνει. Με τον τρόπο μου προσπάθησα να του δείξω εμπιστοσύνη, γιατί προφανώς είναι πολύ καλύτερος παίκτης από αυτό που παρουσιάζει τώρα και τον χρειαζόμαστε στα επόμενα ματς. Την Κυριακή στο ελληνικό πρωτάθλημα δεν έπαιξε. Κάποια στιγμή, κάποιοι παίκτες μας πρέπει να βρουν τη φόρμα τους μέσα από αυτά τα παιχνίδια. Χρόνος δεν υπάρχει. Είναι μια ταχυδακτυλουργική δουλειά που καλούμαστε να κάνουμε. Και προφανώς σε αυτή εμπεριέχεται και λάθος, με βάση το αποτέλεσμα πάντα.
Δεν μπορείς να πεις ότι είναι φοβικοί παίκτες σαν τον Φουρνιέ, τον Ντόρσεϊ, τον Βεζένκοβ, τον Πίτερς. Ξεκινάει η σεζόν και τι ζητάνε οι πάντες; Final Four, EuroLeague. Κάθε ομάδα θα περάσει από μία διαδικασία για να γίνει συμπαγής, σκληρή, ομοιογενής, να ετοιμάζεται για τα παιχνίδια όπως πρέπει. Χρειάζεται χρόνος. Ποια είναι η λογική, που η Φενέρ, που είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης έφαγε χθες 30 πόντους; Ή στο ρεκόρ της Ρεάλ, της Μιλάνο με τόσους καλούς παίκτες; Η EuroLeague είναι πολύ δύσκολη και όλοι αναγνωρίζουν την κρισιμότητα των παιχνδιών ακόμα και τον Οκτώβριο, ακόμα κι ας είναι τόσο νωρίς. Κι αυτό επιδρά στα πόδια των παικτών. Συν του ότι πολλοί παίκτες έπαιξαν στο EuroBasket το οποίο τελείωσε 14 Σεπτεμβρίου. Και ξαφνικά καλούνται οι προπονητές της EuroLeague, ενώ έλειπαν οι παίκτες τους όλο αυτό το διάστημα, ή είναι κουρασμένοι ή είναι μπουχτισμένοι από το μπάσκετ, ξαφνικά καλούμαστε εμείς να δείξουμε μια φοβερή εκτέλεση και μια ηρεμία στο παιχνίδι. Δεν γίνεται. Σόρρι. Και δεν το λέω για εμάς. Το λέω για όλους τους προπονητές. Γιατί είναι δύσκολο το έργο.
Τι τερατούργημα θα γραφτεί και τι θα αντιμετωπίσετε; Μην ανησυχείτε, τα αντιμετωπίζει πάντα ο προπονητής. Νομίζω ότι πρέπει σιγά-σιγά ο κάθε παίκτης να βρει ρυθμό. Ο Κώστας (Παπανικολάου) δεν είναι στην πρώτη του νεότητα και έπαιξε πάρα πολύ με την Εθνική, σε μια επιτυχημένη σεζόν. Γύρισε, είχε θέματα. Είχε ένα τραυματισμό και έχασε δύο παιχνίδια την προηγούμενη εβδομάδα. Προφανώς θα επανέλθει. Έκρινα ότι αυτή τη στιγμή είναι πιο σημαντικό να επανέλθει σε ρυθμό μέσα από τα παιχνίδια του ελληνικού πρωταθλήματος και να επανέλθει στα επόμενα.
Αλλά -το λέω για όλους τους παίκτες, από τον καλύτερο μέχρι τον χειρότερο- εφόσον θέλουμε να έχουμε ένα ρόστερ 15,16 παικτών γιατί αλλιώς δεν γίνεται με τους τραυματισμούς, θα υπάρχουν πολλά παιχνίδια στα οποία οι παίκτες θα πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα ότι δεν θα έχουν σημαντικό ρόλο ή θα έχουν ελάχιστο και θα πρέπει να περιμένουν να έχουν τον ρόλο που πρέπει σε κάποιο επόμενο παιχνίδι. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτή είναι η κατάσταση”.