Ford Capri, λοιπόν, με όνομα που θυμίζει το ιταλικό κοσμοπολίτικο νησί, το οποίο επισκέφτηκα το 1987, παίρνοντας το πλοιάριο από τη Νάπολη.
Και δε θυμίζει τυχαία το όνομα του μοντέλου της Ford, το ιταλικό νησί, καθώς από εκεί πήρε το όνομά του. Όμως τυχαία η χρονολογία της επίσκεψής μου στο Capri, συνέπεσε με τη διακοπή παραγωγής του θρυλικού μοντέλου, που είχε συμβεί, βέβαια, έναν χρόνο νωρίτερα, το 1986.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όντας στην παραγωγή από το 1968, με μια καταπληκτική coupe, 3θυρη σιλουέτα, με μακρύ καπό και καμπίνα προς τα πίσω, και πισωκίνητο, το Capri κατάφερε να σημειώσει περίπου 1,9 εκατ. πωλήσεις.
Η Ford θυμήθηκε το όνομα Capri και το επανέφερε λανσάροντας ένα νέο μοντέλο, αυτή τη φορά αμιγώς ηλεκτρικό και όχι με θερμικό κινητήρα όπως το παλιό.
Και δεν είναι μόνο ότι διατήρησε το όνομα, αλλά και το στυλ, εν μέρει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δηλαδή, κράτησε τη γραμμή coupe με τα ανασηκωμένα πίσω παράθυρα και την ελαφρά κεκλιμένη οροφή, όπως και το σχετικά μακρύ καπό, όμως το έκανε 5θυρο και το σήκωσε παρουσιάζοντάς το ως SUV, διότι περίπου το 70% της αγοράς, τέτοια αμαξώματα θέλει!
Με σκούρα πίσω παράθυρα, μαύρες μπροστινές κολόνες, μαύρα περιμετρικά, καθρέπτες και μάσκα, αυτή η διχρωμία το κάνει ελκυστικό στο μάτι, με το ολόγραμμα CAPRI να δεσπόζει στην πίσω πόρτα που σχηματίζει και μια μικρή αεροτομή. Οι δε 20άρες αχτινωτές ζάντες, κλειστού τύπου, προσδίδουν αεροδυναμική για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer, και προέρχεται από τον όμιλο της VW, για οικονομία στην παραγωγή, με 4,63 μ. μήκος το Capri είναι ένα αυτοκίνητο που έλκει το μάτι.
Ακριβώς ίδια χαρακτηριστικά με το Explorer θα βρούμε στην καμπίνα, με ολόιδιο κόκπιτ, δηλαδή τιμόνι, ταμπλό, οθόνη αφής 14,6 ιντσών που μετακινείται από κάθετη σε κεκλιμένη θέση για να κρύβει αντικείμενα στην κονσόλα, θήκες αποθήκευσης, ακόμα και καθίσματα (δερμάτινη ταπετσαρία), εμπρός και πίσω, αλλά και το πορτ-μπαγκάζ (572 λίτρα όγκου). Μιλάμε ότι αν βάλεις τις φωτογραφίες εσωτερικού των δύο αυτοκίνητων πλάι πλάι, είναι ίδιες και απαράλλακτες.
Μόνο το μεταλλικό τμήμα στην κάτω πλευρά του τιμονιού δίνει σπορ νότα στο Capri.
Η ομοιότητα δεν είναι απαραίτητα κακό. Είπαμε οικονομία χρημάτων, καθώς και άλλα εργοστάσια προχωρούν σε αυτή τη πολιτική, ώστε να μην γίνονται έξοδα που μεταφράζονται σε αύξηση τιμών, ώστε να αυτοκίνητα να γίνονται απλησίαστα.
Η άνεση είναι ενδεδειγμένη με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,767 μέτρων, με επίπεδο πάτωμα και ποιοτικά υλικά.
Εφοδιασμένο με ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 286 ίππων με 546 Nm ροπής που μεταφέρονται στον πίσω άξονα, 6,4 δευτ. επιτάχυνση και 180 χλμ./ώρα, το Ford Capri είναι ένα αυτοκίνητο που συμπάθησα πολύ στη δρόμο.
Με βαρύ πάτημα (2,1 τόνοι), αλλά μεγάλη ικανότητα να ξεκολλά από τον δρόμο, το Capri έχει πιο σπορτίφ αίσθηση από το Explorer και μέσα από τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport μπορείς να οδηγήσεις κατά το δοκούν, ανάλογα το κέφι και την περιοχή.
Με τον διακόπτη στο Β έχεις πολύ καλύτερη ανάκτηση ενέργειας και προσομοιάζει με one pedal drive οδήγηση, δηλαδή αφήνοντας το γκάζι «κόβει» αρκετά το αυτοκίνητο σε σημείο που να μπορεί να φρενάρει αρκετά σύντομα.
Με αυτόν τον τρόπο μεγιστοποιείς την αυτονομία που μπορεί να αγγίξει και τα 500 χλμ. εντός και εκτός πόλης, μόνο με μια φόρτιση, από τη μπαταρία των 77 kWh.
Μη περιμένεις ότι ως πισωκίνητο το νέο Capri θα πηγαίνει με τις… πόρτες, πλαγιολισθαίνοντας όπως το παλιό, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα σε κρατούν στη γραμμή σου, όμως θα ευχαριστηθείς οδήγηση.
Εξοπλισμένο με πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, το Ford Capri μπαίνει στη λίστα δοκιμής για όσους θέλουν να κινηθούν ηλεκτρικά και πολύ οικονομικά. Ξεχωρίζω το σύστημα που ενώ οδηγείς και τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης κάνουν τη δουλειά τους, έχοντας αφήσει τα χέρια από το τιμόνι (στον αυτοκινητόδρομο, βέβαια), αν ξεπεράσει τον χρόνο που έχει υπολογίσει το σύστημα ότι πρέπει να πιάσεις το τιμόνι και να αναλάβεις τη διεύθυνση του αυτοκινήτου, και δεν το κάνεις, τότε σου βγάζει ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ανάβουν τα αλάρμ αμέσως και φρενάρει το αυτοκίνητο, ώστε να σε επαναφέρει στη τάξη!