Ναι, είναι λίγες οι Aston Martin που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, όμως προσφέρουμε τροφή για σκέψη σε όσους θέλουν να αποκτήσουν μια.
Η βρετανική μάρκα παρουσίασε τη νέα DB12 S, με με εντυπωσιακές εξωτερικές αλλαγές και εκτεταμένες βελτιώσεις στο εσωτερικό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η νέα κορωνίδα στα μοντέλα Super Tourer, εφοδιάζεται με μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση του τρομερού Aston Martin 4.0lt Twin-Turbo V8 κινητήρα, που αποδίδει επιπλέον 20 ίππους και φτάνει τους 700 PS στις 6.000 σ.α.λ. και τα 800 Nm ροπής που αποδίδονται μεταξύ 3000 και 6000 σ.α.λ.
Η DB12 S επιταχύνει σε μόλις 3,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και αγγίζει –κρατηθείτε- τελική ταχύτητα 322 χλμ./ώρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το μοντέλο διαθέτει έναν ξεχωριστό νέο ήχο εξάτμισης, από το νέο σύστημα σπορ εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι με τετραπλή απόληξη. Προαιρετικά προσφέρεται σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο που ενισχύει περαιτέρω τις συχνότητες των μπάσων, των μεσαίων και των υψηλών συχνοτήτων, αυξάνοντας την ηχητική στάθμη κατά 1,5dB, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος κατά 11,7 κιλά σε σύγκριση με το σύστημα από ανοξείδωτο ατσάλι.
Οι αλλαγές βαθμονόμησης στο σύστημα μετάδοσης κίνησης έχουν βελτιστοποιήσει το σύστημα Launch Control, μειώνοντας τους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων κατά περισσότερο από 50% και συμβάλλοντας σε βελτίωση κατά 0,1 δευτερολέπτου στην επιτάχυνση.
Επίσης, οι μηχανικοί έδωσαν μια πιο προοδευτική αίσθηση στο πεντάλ γκαζιού με μια νέα χαρτογράφηση γκαζιού drive-by-wire ειδική για S.
Οι αλλαγές λογισμικού στα αμορτισέρ Bilstein DTX για τη βελτίωση του ελέγχου κλίσης και μια πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική ράβδος, με ρυθμίσεις γεωμετρίας κάμπερ, δακτύλων και τροχών, επέφεραν βελτιώσεις στην αίσθηση ευελιξίας.
Βελτιώσεις έγιναν στο σύστημα διεύθυνσης και στο ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό (E-diff), επιτρέποντας τη χρήσης περισσότερο γκαζιού νωρίτερα στη στροφή για μέγιστη ικανοποίηση από την είσοδο έως την έξοδο.
Επίσης, τοποθετήθηκαν κεραμικά φρένα άνθρακα (CCB), διαμέτρου 410 χιλιοστών μπροστά και 360, ενώ άλλαξε και το σύστημα ελέγχου πέδησης στις στροφές.
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να φρενάρει αργότερα και με βελτιωμένη σταθερότητα, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου ολίσθησης φρένων παρέχει κατανομή ροπής στον πίσω άξονα για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές σε αυτοκινητοδρόμους υψηλής ταχύτητας ή οδήγηση σε πίστα.
Οπτικά, η νέα DB12 S χαρακτηρίζεται από το νέο διπλό μπροστινό splitter και τις νέες γρίλιες στο καπό, στο πλάι διαθέτει προσθήκες στα μαρσπιέ σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και φέρει σήματα S σε βασικά σημεία. Στο πίσω μέρος, η σταθερή αεροτομή αυξάνει τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ ο νέος πίσω διαχύτης μειώνει την άνωση και, παράλληλα, αφήνει χώρο για τα ζεύγη εξατμίσεων της DB12 S, τα οποία πλαισιώνονται μέσα σε έναν φαρδύτερο πίσω προφυλακτήρα για μέγιστη οπτική εντύπωση.
Στην καμπίνα υπάρχουν διακριτικές λεπτομέρειες, όπως το κόκκινο ανοδιωμένο φινίρισμα στο μεταλλικό περιστροφικό χειριστήριο λειτουργίας οδήγησης, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις ραφές.
Μεταξύ των δελεαστικών επιλογών που προσφέρονται στην DB12 S είναι ένα θερμαινόμενο σπορ τιμόνι Alcantara και τα εμβληματικά φτερά της Aston Martin που εφαρμόζονται στα προσκέφαλα των καθισμάτων με μια πρωτοποριακή τεχνική.
Στάνταρ είναι τα ηλεκτρικά μπροστινά καθίσματα Sport Plus 16 ρυθμίσεων και ως επιλογή το κάθισμα Carbon Fibre Performance.
Η DB12 S είναι διαθέσιμη για παραγγελία τώρα, σε έκδοση Coupe και Volante, με παραδόσεις που ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2026.