Μπορεί στην Ελλάδα οι θερμοκρασίες να μην είναι ακραίες, προς τα κάτω ή προς τα πάνω, εντούτοις τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες, προκειμένου να διαπιστωθεί η αντοχή των συστημάτων τους, και ένα ακόμα παράδειγμα αποτελούν οι δοκιμές στις οποίες υποβάλλεται η ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLB.
Το νέο compact SUV που θα παρουσιαστεί επίσημα στις 8 Δεκεμβρίου 2025, σε πενταθέσια και επταθέσια έκδοση, υποβάλλεται αυτή τη στιγμή σε δοκιμές σε κρύο καιρό στις κλιματικές αεροδυναμικές σήραγγες, στο Κέντρο Τεχνολογίας της Mercedes (MTC) στο Sindelfingen
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η τεχνολογία μπορεί να προσομοιώσει θερμοκρασίες έως και -40 βαθμούς Κελσίου και ακραίες χιονοθύελλες και το αποτέλεσμα δείχνει ότι υαλοκαθαριστήρες και θέρμανση λειτουργούν πλήρως για να διατηρούν την ορατότητα καθαρή για τον οδηγό και τους επιβάτες ζεστούς.
Το εύρος θερμοκρασίας στη λεγόμενη ψυχρή σήραγγα εκτείνεται ουσιαστικά από -40 έως +40 βαθμούς Κελσίου, κάτι που καλύπτει σχεδόν κάθε πιθανή καιρική συνθήκη στον πραγματικό κόσμο. Τα υπερσύγχρονα κανόνια χιονιού επιτρέπουν την παραγωγή μεγάλης ποικιλίας τύπων χιονιού σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Σε συνδυασμό με τον ισχυρό ανεμιστήρα της αεροσήραγγας, η Mercedes‑Benz μπορεί να προσομοιώσει σφοδρές χιονοθύελλες όπου οι νιφάδες χιονιού τρέχουν προς το δοκιμαστικό όχημα με ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Επίσης, σε κάθε σήραγγα, ένας κυλιόμενος δρόμος προσομοιώνει την επιφάνεια του οδοστρώματος. Ισχυροί ηλεκτροκινητήρες κινούν τέσσερις κυλίνδρους ο καθένας, επιτρέποντας τη δοκιμή μοντέλων 4MATIC σε ρεαλιστικές συνθήκες, επιτρέποντας μέγιστες ταχύτητες έως και 265 χλμ./ώρα. Τα οχήματα μπορούν επίσης να ανεφοδιάζονται και να φορτίζονται εντός των σηράγγων.
Στην ψυχρή σήραγγα, οι μηχανικοί ελέγχουν εάν το στροβιλιζόμενο χιόνι μπορεί να μπλοκάρει τις εισαγωγές αέρα – ένας πραγματικός κίνδυνος που προκαλείται από τα ψεκάσματα από τα διερχόμενα φορτηγά.
Σε παγωμένες θερμοκρασίες μεταξύ -15 και -20 βαθμών Κελσίου, το σύστημα θέρμανσης πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ξεπαγώσει γρήγορα ένα παγωμένο παρμπρίζ. Μια κάμερα καταγράφει ολόκληρη τη διαδικασία ξεπαγώματος. Η ολοκαίνουργια GLB πέρασε επίσης εντυπωσιακά αυτές τις δοκιμές. Σε εξωτερική θερμοκρασία -15 βαθμών Κελσίου, χρειάζονται μόνο 15 λεπτά για να γίνει το παρμπρίζ τόσο καθαρό που θα ήταν δυνατό να ξεκινήσει κανείς. Και αυτό μόνο με τη βοήθεια της ρύθμισης απόψυξης του συστήματος θέρμανσης και χωρίς περαιτέρω παρέμβαση από τον οδηγό, όπως η ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα Mercedes‑Benz GLB σε μια διαδρομή 20 λεπτών σε εξωτερική θερμοκρασία -7 βαθμών Κελσίου, θερμαίνει το εσωτερικό δύο φορές πιο γρήγορα από τον προκάτοχό της – και μάλιστα μειώνει τον χρόνο θέρμανσης ενός συμβατικού μοντέλου. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, η ολοκαίνουργια ηλεκτρική GLB απαιτεί μόνο περίπου τη μισή ενέργεια και η διαδικασία θέρμανσης ξεκινά αυτόματα μόλις κάποιος μπει στο αυτοκίνητο.
Τι γίνεται αν ο προορισμός δεν είναι το Σεντ Μόριτζ, αλλά το Σεντ Τροπέ; Τι γίνεται αν ο στόχος είναι η λίμνη Γκάρντα και όχι το Γκροσγκλόκνερ; Δεν είναι μόνο το χιόνι και ο πάγος που αποτελούν προκλήσεις για ένα αυτοκίνητο και τους επιβάτες του. Η θερμότητα και η ηλιακή ακτινοβολία έχουν τις δικές τους παγίδες. Στον θάλαμο θερμότητας, μπορούν να παραχθούν θερμοκρασίες από -10 έως +60 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει επίσης ένα ηλιακό σύστημα προσομοίωσης με 32 λάμπες, που παρέχουν ένα φάσμα ακτινοβολίας που αντιστοιχεί στο φυσικό ηλιακό φως. Σε μια περιοχή 8 x 2,5 μέτρων, η ένταση της ακτινοβολίας μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 200 και 1.200 watt ανά τετραγωνικό μέτρο. Το υψηλότερο επίπεδο είναι συγκρίσιμο με πολύ έντονη ηλιοφάνεια, όπως αυτή που βρίσκεται μόνο σε απομακρυσμένες τοποθεσίες της ερήμου, όπως η Κοιλάδα του Θανάτου στις ΗΠΑ.
Ένα άλλο εργαλείο ανάπτυξης στη σήραγγα θερμότητας είναι ο λεγόμενος «Θερμός Δρόμος». Πρόκειται για μια προσομοιωμένη επιφάνεια οδοστρώματος όπου η θερμοκρασία μπορεί να ρυθμίζεται συνεχώς μεταξύ +50 και +70 βαθμών Κελσίου, αντιγράφοντας με ακρίβεια τις θερμικές συνθήκες μιας επιφάνειας οδοστρώματος σε μια καυτή καλοκαιρινή μέρα. Ο στόχος και εδώ είναι να δημιουργηθούν συνθήκες που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Τώρα, όσον αφορά τα highlight του εσωτερικού, σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η προαιρετική, αιωρούμενη οθόνη MBUX Superscreen, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό.
Ένα άλλο highlight είναι οι πόρτες με ένα κοίλο κύριο σώμα που υποχωρεί στο φόντο και τα γενναιόδωρα, αιωρούμενα κεντρικά πάνελ με ανοιχτό χώρο αποθήκευσης.
Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα ολοκληρώνει το σχεδιασμό. Συνδέεται κομψά κάτω από την οθόνη MBUX Superscreen και προσφέρει μια μεγάλη, τρισδιάστατη επιφάνεια επένδυσης, η οποία διατίθεται σε διάφορα πολυτελή σχέδια.
Το νέο τιμόνι είναι ακόμα πιο εργονομικό και πιο εύχρηστο και η εναλλασσόμενη πανοραμική ηλιοροφή με φωτιζόμενο μοτίβο αστεριών θέτει ένα νέο πρότυπο στην κατηγορία και παρέχει μια εξαιρετικά γενναιόδωρη και ανοιχτή αίσθηση χώρου. Για προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία, αποτελείται από θερμομονωτικό πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας με επίστρωση ανάκλασης υπέρυθρης ακτινοβολίας και επίστρωση χαμηλής εκπομπής (LowE) στο εσωτερικό. Αυτό μειώνει τη θέρμανση του εσωτερικού του οχήματος το καλοκαίρι.
Το χειμώνα, η επίστρωση LowE μειώνει την απώλεια θερμότητας αντανακλώντας την εσωτερική θερμότητα πίσω στην καμπίνα.
Περισσότερα σε λίγες ημέρες.



