Σε ενημέρωση του Τύπου σήμερα στο Sochi της Ρωσίας, ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, ανέλυσε το βίντεο της CCTV με τα πλάνα των τελευταίων λεπτών πριν ο Bianchi πέσει πάνω στο γερανοφόρο.
Τα τηλεοπτικά πλάνα από τις κάμερες της Στροφής 7 (Dunlop) δείχνουν τα μονοθέσια να παίρνουν την αριστερή διαρκείας προς το τέλος του Ιαπωνικού GP.
Με τη βροχή να πέφτει, η αγωνιστική γραμμή δείχνει να έχει λιγότερο νερό, ενώ στο εξωτερικό της στροφής όπου δεν πατούν τα μονοθέσια, οι συνθήκες είναι χειρότερες.
Η αλληλουχία γεγονότων αρχίζει όταν ο Adrian Sutil πατάει στο εξωτερικό της στροφής, πάνω στα νερά, γλιστράει και κάνει τετ-α-κε.
«Υπάρχει μια σχετικά στεγνή γραμμή», λέει ο Whiting. «Καθώς η βροχή έχει δυναμώσει, λίγο νερό κυλάει στη στεγνή γραμμή και καθώς τα μονοθέσια ανοίγουν εκεί λίγο την τροχιά τους, βλέπετε ότι ο Adrian πατάει σε αυτό το νερό και χάνει τον έλεγχο.
«Αγγίζει το λίγο πιο βρεγμένο μέρος της πίστας και είναι πίσω από τον Jules τη στιγμή εκείνη. Όταν πατάει στο λίγο πιο βρεγμένο, χάνει τον έλεγχο και σβουρίζει».
Στον επόμενο γύρο κι ενώ οι κριτές κουνάνε διπλές κίτρινες σημαίες, ο Bianchi πατάει στα ίδια νερά. Όμως αντίθετα από τον Sutil δεν σβουρίζει. Επιχειρεί να διορθώσει, υπερδιορθώνει και βγαίνει ευθεία από την πίστα.
«Βλέπετε ότι στον Jules συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Πατάει στα ίδια νερά, αλλά υπάρχει μια διαφορά: δεν σβουρίζει όπως ο Adrian. Διορθώνει και βγαίνει ακολουθώντας μια διαφορετική τροχιά».
Η Marussia του Bianchi γλιστράει και φεύγει ευθεία, διασχίζει την αμμοπαγίδα και πέφτει πάνω στο γερανοφόρο που μαζεύει τη Sauber του Sutil.
Ο Whiting είπε ότι δεν ήταν ακόμα δυνατόν να υπολογίσουν με τι ταχύτητα έπεσε ο Bianchi πάνω στο γερανοφόρο. «Είναι ακόμα νωρίς, διότι δεν παίρνεις ξεκάθαρα στοιχεία από το μονοθέσιο όταν περνάει μέσα από την άμμο. Μόνο τα στοιχεία από το GPS έχεις και δεν μπορείς να βασιστείς πολύ σε αυτά».
«Δεν είναι καλή ιδέα σε αυτό το στάδιο, πριν κάνουμε κανονική έρευνα, πριν αναλύσουμε διεξοδικά τα βίντεο και τα δεδομένα του GPS, να υπολογίσουμε την ταχύτητα της σύγκρουσης.
«Δεν πρέπει να κοινοποιήσουμε ένα νούμερο και μετά να έρθουμε και να πούμε ότι δεν ήταν σωστό».
Η τροχιά του Bianchi δείχνει ότι ακόμα κι αν δεν είχε χτυπήσει το γερανοφόρο, θα είχε ένα σοβαρό ατύχημα χτυπώντας στις μπαριέρες.
«Με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις για την ταχύτητα του μονοθεσίου, θα έλεγα ότι –με τις τρεις σειρές λάστιχα και την μπαριέρα– το ατύχημα θα ήταν πολύ παρόμοιο με εκείνο του Heikki Kovalainen στη Βαρκελώνη [το 2008, βλ. φωτογραφία]», είπε ο Whiting. «Όμως αυτή είναι μια πολύ χοντρική εκτίμηση».
Δήλωσε επίσης ότι οι πρώτες αναλύσεις απέκλεισαν το ενδεχόμενο να οφείλεται το ατύχημα σε μηχανική βλάβη.