Renaulution είχε ονομάσει ο μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, αυτό που συντελείται στη γαλλική μάρκα σε τεχνολογικό και προϊόντικό επίπεδο.
Ο ίδιος μπορεί να έφυγε από τον χώρο του αυτοκινήτου για να πάει σε όμιλο με είδη πολυτελείας, ωστόσο άφησε μια μεγάλη παρακαταθήκη στον όμιλο Renault, που βαδίζει στον δρόμο της δικής επανάστασης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πλειάδα νέων μοντέλων ήρθαν και έρχονται στην αγορά, όμως το βάρος έπεσε στην τεχνολογία και ειδικά στα κινητήρια συστήματα.
Πέρα από όσα συνέβησαν στο εργοστάσιο και στην κεντρική διοίκηση της γαλλικής εταιρείας, στην Ελλάδα σημειώθηκε κοσμογονική αλλαγή, με νέα εταιρεία εισαγωγής, διεθνή, που έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία από τις δύο προηγούμενες, ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες.
Ένα παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι αποφάσισε και φέρνει τα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault, όταν η προηγούμενη εταιρεία δεν τα έφερνε και δεν επένδυε στην ηλεκτροκίνηση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Grand Automotive αλλάζει τα δεδομένα της Renault στην Ελλάδα και με επικεφαλής τον Στήβεν Σύρτη που είχε περάσει από κορυφαίο όμιλο στην Ελλάδα, θέλει να την καταστήσει γνωστή στον Έλληνα όχι ως μάρκα, διότι την ξέρει το κοινό, αλλά δεν την ξέρει τόσο καλά σε τεχνολογικό επίπεδο και ποια είναι τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
Η εταιρεία θα πορευτεί με νέα μοντέλα που θα εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με ήπια υβριδικά μοτέρ (βενζίνης και μίζα/γεννήτρια), με full hybrid (μοτέρ βενζίνης με ηλεκτρικό μικρό μοτέρ και μικρή μπαταρία), με plug-in υβριδικά (μοτέρ βενζίνης με μεγαλύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερη μπαταρία), με διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου και με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Renault κάτω από την τεχνολογική ομπρέλα E-TECH, τοποθετεί τα κινητήρια συστήματα full hybrid, τα hyper hybrid (plug-in) και τα ηλεκτρικά.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτή τη στιγμή διαθέτει 13 μοντέλα E-TECH, από το Clio μέχρι το ολοκαίνουργιο Rafale.
Αξίζει να σημειώσω ότι τα full hybrid μοτέρ κινούν τα αυτοκίνητα έως το 80% ηλεκτρικά στην πόλη, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, μειώνεται πολύ η κατανάλωση και οι ρύποι.
Επίσης, αναμένεται το μοτέρ 1.6lt – 90hp να αντικατασταθεί με νέο κινητήρα 1.8lt – 110hp, δηλαδή το full hybrid σύστημα θα είναι πιο ισχυρό.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα, είναι ότι όταν πατάς το πεντάλ του φρένου φρενάρει το αυτοκίνητο με τον ηλεκτροκινητήρα και όχι με τα φρένα και έτσι δεν υπάρχουν φθορές στο σύστημα πέδησης. Αυτό υπάρχει σε όλα τα E-TECH, είτε υβριδικά είτε ηλεκτρικά
Κι επειδή αναφέρθηκα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα έρθουν, από τις αρχές του 2026 θα αφιχθούν τα: Renault 4, Megane, Scenic και Twingo, με τη μπαταρία να φέρει σύστημα θέρμανσης και ψύξης, ενώ τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν και αντλία θερμότητας που έχει 3 φορές χαμηλότερη κατανάλωσης ενέργειας σε σχέση με θέρμανση με αντιστάσεις.
Καταλήγοντας, τεχνολογικά η Renault προσφέρει και σύστημα 4Control Advanced, με ενεργή τετραδιεύθυνση. Στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για ευελιξία και στις μεγάλες είναι στην ευθεία, για μέγιστη σταθερότητα.
Εν αναμονή των εξελίξεων, για τη Renault στην Ελλάδα, η οποία αναπτύσσει δυναμική υψηλών πωλήσεων τους τελευταίους μήνες.