Ελλάδα

Καταγγελία “βόμβα”: Κανένα περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ δεν περνάει ΚΤΕΟ!

Η αστυνομία ελέγχει αν τα αυτοκίνητα περνάνε ΚΤΕΟ όμως τα δικά της περιπολικά δεν περνάνε από τεχνικό έλεγχο!

Τα περιπολικά της ελληνικής αστυνομίας -συνεργεία της οποίας ελέγχουν αν τα οχήματα των πολιτών έχουν περάσει από ΚΤΕΟ- δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο, όπως όλα τα υπόλοιπα οχήματα.
 
Αυτό δήλωσε χθες στη Βουλή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα δημόσια ΚΤΕΟ Β. Χρονόπουλος, στο πλαίσιο της ακρόασης φορέων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη “Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας”.
 
Επιπλέον, επιβεβαίωσε ότι το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας (περισσότερα δηλαδή από 2.500.000) δεν περνά από τη διαδικασία του τεχνικού έλεγχου, με αποτέλεσμα να χάνονται έσοδα από τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ περίπου 14 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το πρόβλημα παραδέχθηκε και ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας σημειώνοντας ότι το 30% των οχημάτων στο σύνολο της χώρας και το 50% στην Αττική δεν περνούν από ΚΤΕΟ.
 
“Η Ελληνική Αστυνομία”, τόνισε ο κ. Χρονόπουλος, “ελέγχει αν ένα όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ. Τα οχήματα όμως της αστυνομίας που κυκλοφορούν και αυτά στους δρόμους δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο”. Επιπλέον, πρότεινε τα οχήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής να περνούν από τεχνικό έλεγχο στα δημόσια ΚΤΕΟ χωρίς παράβολο ή με το ελάχιστο κόστος. Σύμφωνα με πηγές της αστυνομίας, τα περιπολικά της ελέγχονται από δικά της συνεργεία.
 
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Έθνος” η τοποθέτηση του κ. Χρονόπουλου έγινε με αφορμή κεφάλαιο του νομοσχεδίου για την εποπτεία και βελτίωση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι πουθενά στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται τι θα γίνει με το 10% που θα έπρεπε να αποδίδουν στο ελληνικό δημόσιο τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η ομοσπονδία, το ύψος του ποσού ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ.
 
Επιπλέον, πρότεινε τη μείωση του παραβόλου στα 20 ευρώ για τα ΙΧ και 35 ευρώ στα φορτηγά ώστε να είναι ένα κίνητρο για να έλθουν όλοι οι κάτοχοι των οχημάτων στα δημόσια ΚΤΕΟ, καθώς υπάρχει περιθώριο κέρδους. Εφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα για την κερδοφορία, το ΚΤΕΟ του νομού Αττικής, τα έσοδα του οποίου το 2009 ήταν 4.257.000 ευρώ, ενώ οι ανελαστικές δαπάνες και τα λειτουργικά έξοδα δεν ξεπέρασαν τις 800.000 ευρώ.
 
Χωρίς ΚΤΕΟ δεν θα ασφαλίζεται το όχημα
 
Αρον άρον στα ΚΤΕΟ θα πρέπει να προσέλθουν περίπου 2,7 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία κυκλοφορούν χωρίς πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου, καθώς στο εξής δεν θα μπορούν να τα ασφαλίζουν.
 
Η νέα ρύθμιση περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο συνδέει άμεσα την έκδοση ασφαλιστηρίου για το όχημα με το Δελτίο ελέγχου ΚΤΕΟ. Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα υποχρεούνται να επιδεικνύουν ασφαλιστήριο προκειμένου να το περάσουν από ΚΤΕΟ και αντίστροφα να επιδεικνύουν το δελτίο τεχνικού ελέγχου, προκειμένου να το ασφαλίσουν.
 
Σημειώνεται ότι δελτίο ΚΤΕΟ πρέπει να διαθέτουν όλα τα οχήματα μετά τη συμπλήρωση τεσσάρων χρόνων από την πρώτη έκδοση της άδειας κυκλοφορίας τους. Το δελτίο ανανεώνεται ανά διετία.
 
Με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζεται επίσης η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου για τα περίπου 1,4 εκατ. κυκλοφορούντα δίκυκλα και τρίκυκλα. Το τέλος για την έκδοσή της δεν έχει προσδιοριστεί, αλλά ενδέχεται να είναι μηδενικό για την πρώτη χρονιά. Ωστόσο το πρόστιμο για εντοπισμό δικυκλιστή χωρίς ΚΕΘ ορίστηκε στα 150 ευρώ.
 
Βάσει του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, μειώνεται και το πρόστιμο των 400 ευρώ για τη μη έγκαιρη προσέλευση σε ΚΤΕΟ, καθώς πλέον ορίζεται ότι αν ο οδηγός εντός δεκαημέρου προσκομίσει δελτίο τεχνικού ελέγχου, θα καταβάλλει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.
 
 
 
Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Συνεχίζονται οι έρευνες για την έκρηξη στη Θεσσαλονίκη - Στο μικροσκόπιο οι προστριβές του σωφρονιστικού με κρατούμενους
Στόχος της έκρηξης που προκλήθηκε από την εκρηκτική ύλη που τοποθετήθηκε σε φρεάτιο ασανσέρ φέρεται να είναι υψηλόβαθμο στέλεχος των σωφρονιστικών υπαλλήλων που μένει στην πολυκατοικία
Έκρηξη στη Θεσσαλονίκη
Οι δυνατοί άνεμοι ευνοούν την επέκτασή της φωτιάς στην Κοζάνη - Συνεχείς αναζωπυρώσεις σε μέτωπο 15 χιλιομέτρων
Για την κατάσβεση της φωτιάς επιχειρούν 44 πυροσβέστες 19 άτομα και πεζοπόρου τμήματος, 17 υδροφόρες της πυροσβεστικής και των Δήμων και 10 μηχανήματα έργου
Φωτιά στην Κοζάνη
Στην κυκλοφορία στο τέλος της εβδομάδας ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου - Από την Αθήνα στον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά
Θα δοθούν στην κυκλοφορία τα 65 από τα συνολικά 75 χλμ - Μια ανάσα πριν την παράδοση η Ολυμπία Οδός κάλεσε όλες τις εταιρείες digital χαρτών και navigators να επισκεφθούν και να καταγράψουν το νέο τμήμα
H Πατρών - Πύργου όπως είναι σήμερα
17