Σάββατο, 20 Απρ.
14oC Αθήνα

Πανελλήνιες 2015: Τι να κάνουν οι μαθητές που δεν έγραψαν καλά στην έκθεση

Πανελλήνιες 2015: Τι να κάνουν οι μαθητές που δεν έγραψαν καλά στην έκθεση

Βατό και αναμενόμενο το θέμα της έκθεσης στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο αν κάποιοι μαθητές δεν έγραψαν καλά δεν πρέπει να χάσουν την ψυχραιμία τους λέει στο Newsit ο εκπαιδευτικός ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης.
Οδηγίες για γονείς και υποψηφίους όσο διαρκούν οι Πανελληνίες.

Θέμα που έχει να κάνει με την πολιτιστική κληρονομιά έπεσε στο θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Τίτλος του θέματος: “Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης”

Πρόκειται για κείμενο του ομότιμου καθηγητή αρχαιολογίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών, Βασίλη Λαμπρινουδάκη και αφορά τους αρχαιολογικούς χώρους. Από τους υποψήφιους ζητήθηκε να γράψουν ομιλία αναφορικά με την αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οπως δήλωσε στο Newsit o έμπειρος εκπαιδευτικός ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης “αναμενόμενο ήταν το θέμα της έκθεσης φέτος. Σήμερα είναι και η παγκόσμια ημέρα μουσείων άρα δε δημιούργησε εκπλήξεις και προβληματισμούς στους υποψηφίους. Τα πράγματα θα δυσκολέψουν σιγά σιγά όσο θα περνάνε οι μέρες. Μεθαύριο Τετάρτη τα παιδιά δίνουν το έκτο μάθημα γενικής παιδείας που είναι το πιο εύκολο και μετά μπαίνουν σιγά σιγά στα δύσκολα.

Οδηγίες για μαθητές και γονείς όσο διαρκούν οι Πανελλήνιες

Εδώ λοιπόν όσο τα παιδιά θα μπαίνουν στα δύσκολα πρέπει να πούμε δυο λόγια για το τι πρέπει να κάνουν οι γονείς. Αν το παιδί δεν πάει καλά σε ένα μάθημα, δε χρειάζεται να τρελαινόμαστε. Είναι φυσιολογικό, τα περισσότερα παιδιά θα κάνουν κάποια λάθη, δεν είναι κανείς που να γράψει και στα 6 μαθήματα τέλεια. Ολοι γράφουν λιγο χειρότερα από αυτό που ξέρουν.

Δεν είναι λοιπόν η στιγμή να αρχίσουμε να λέμε “εγώ σου έλεγα όλο το χειμώνα διάβασε και εσύ δε διάβασες” και άλλα συναφή. Πρέπει οι γονείς να κρατήσουν την ψυχραιμία τους και να βοηθήσουν τα παιδιά τους ψυχολογικά και να τα στηρίξουν. Μια αποτυχία, αν δε στηριχθεί το παιδί, μπορεί να φέρει κατάρρευση και να μη γράψει καλά το παιδί σε κανένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Αρα αν χαθεί ένα μάθημα δεν έχει χαθεί το σύμπαν και πρέπει εκεί να στηριχθεί το παιδί. Θα πρέπει και ο περίγυρος να βοηθήσει. Δε χρειάζεται όλοι οι συγγενείς να παίρνουν τηλέφωνο και να ρωτάνε κάθε φορά πως πήγε σε κάθε μάθημα. Ας αφήσουν τα παιδιά ήρεμα και χαλαρά, δεν μπορούν να εξηγούν σε καμιά εικοσαριά άτομα πως έγραψαν.

Τα παιδιά τώρα, δεν πρέπει να ξενυχτάνε στο διάβασμα. Τελευταία μέρα πριν από κάθε μάθημα, δεν κάνει να φορτώνουν το μυαλό τους από τύψεις και ενοχές για να καλύψουν όποιες τρύπες υπάρχουν. Δε βοηθάει αυτό, γιατί ένα κουρασμένο μυαλό δε βοηθάει την ώρα των εξετάσεων.

Σε περίπτωση που τα παιδιά δουν οτι ένα θέμα είναι δύσκολο δε χρειάζεται να τρελαίνονται καθώς αν είναι εξαιρετικά δύσκολο δε θα το γράψει κανείς από τους υπόλοιπους υποψηφίους. Αν το θέμα δεν είναι λάθος, γιατί καμιά φορά μπορεί να είναι λάθος και να ακυρωθεί το θέμα, αν λοιπόν δεν είναι λάθος αλλά είναι απλά δύσκολο για όλους, αυτό δεν είναι τραγικό. Ψυχραιμία λοιπόν με τα δύσκολα θέματα” είπε τέλος ο κύριος Στρατηγάκης.

Ακούστε τη δήλωσή του στο NewsIt…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2015 ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ NEWSIT.GR

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε