Κόσμος

Διώρυγα του Σουέζ: Στα ύψη το πετρέλαιο από το μπλοκάρισμα – Ζημιές 10 δισ. την ημέρα

Μεγάλα προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα και φόβους για εκτίναξη στην τιμή του πετρελαίου έχει προκαλέσει η ακινητοποίηση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ. Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες και οι ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία ων πλοίων τους. 

Το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ, σύμφωνα με φορείς της ναυσιπλοΐας, δημιουργεί μεγάλη ζημία στον κλάδο. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η βλάβη στο Ever Given έχει καθυστερήσει τη μετακίνηση εμπορικών αγαθών αξίας 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανά μέρα, το οποίο αντιστοιχεί σε ζημία περίπου 400 εκατομμυρίων την ώρα.

suez traffic

Η γέφυρα αποτελεί κομβικό πέρασμα μεταξύ δύσης και ανατολής και – σύμφωνα με το BBC – μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα.

Δείτε φωτογραφίες:

Planet Labs Inc satellite image shows the "Ever Given", a container ship operated by the Evergreen Marine Corporation, stranded in the Suez Canal, Egypt March 23, 2021. Picture taken March 23, 2021. Planet Labs Inc

The 400-meter, 224,000-tonne Ever Given container ship, leased by Taiwan's Evergreen Marine Corp, blocks Egypt's Suez Canal in a BlackSky satellite image taken at 15:30 local time March 25, 2021. BlackSky
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές αποστολής των πετρελαιοφόρων προϊόντων, όπως αναφέρει το Reuters, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί αυτήν την εβδομάδα. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι μεγαλύτερο αντίκτυπο θα έχουν τα μικρότερα δεξαμενόπλοια, η νάφθα και το μαζούτ, εάν το κανάλι παρέμεινε κλειστό για εβδομάδες. 

«Περίπου το 20% της νάφθας της Ασίας προμηθεύεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω του καναλιού του Σουέζ», δήλωσε ο Σρι Παραβαϊκαράσου, διευθυντής για το πετρέλαιο της Ασίας στο FGE, προσθέτοντας ότι τα νέα πλοία που μετακινούνται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της Διώρυγας περιμένουν περισσότερα από 30 πετρελαιοφόρα.

Δείτε φωτογραφίες:

suez suez

Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες. Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη. Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί.

«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».

Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.

Δείτε βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=zbLaayLeRUI

Οι ναυτιλιακές αλλάζουν πορεία

Σημειώνεται ότι και στα δύο άκρα του καναλιού έχει δημιουργηθεί τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάζουν πορεία. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι επτά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) άλλαξαν πορεία την Παρασκευή μετά το κλείσιμο της κυκλοφορίας, με τεράστιο οικονομικό κόστος. Τρία από τα δεξαμενόπλοια ακολούθησαν τη μακρύτερη διαδρομή κάνοντας τον γύρο της Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Με πληροφορίες από CNNi, BBC, Reuters και ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
«Πύρινη κόλαση» σε αποθήκη πυροτεχνημάτων στην Καλιφόρνια, επτά αγνοούμενοι - Η στιγμή των εκρήξεων
Συγγενείς αγνοουμένων δεν έκρυψαν την οργή τους, κατηγορούν τους πυροσβέστες πως δεν «επικεντρώνονται στους ανθρώπους που παγιδεύτηκαν μέσα στην αποθήκη και πιθανόν σκοτώθηκαν»
Εκρήξεις σε εργοστάσιο πυροτεχνημάτων στην Καλιφόρνια
«Χαστούκι» σε Τραμπ από δικαστή: Μετανάστες που έχουν μπει παράνομα στις ΗΠΑ μπορούν να ζητήσουν άσυλο
«Τίποτα στον νόμο για τη μετανάστευση και την υπηκοότητα, ή στο Σύνταγμα, δεν δίνει στον πρόεδρο ή αντιπροσώπους του τις υπερβολικές εξουσίες που επικαλείται στη διακήρυξη και στις οδηγίες για την εφαρμογή της», αναφέρει ο δικαστής
Μετανάστες
Τραμπ εκτός ελέγχου: Οι σκοταδιστικές απειλές εκτέλεσης μεταναστών στο «Alligator Alcatraz» και ο Λευκός Οίκος ως τσιφλίκι
Από το βίντεο AI με το όραμά του για το «Αλκατράζ με αλιγάτορες: Για να κάνουμε την Αμερική ασφαλή ξανά», που ανέβηκε στον επίσημο λογαριασμό του Λευκού Οίκου στο Twitter
Ντόναλντ Τραμπ
3
ΗΠΑ: «Απαράδεκτη» η απόφαση του Ιράν να κλείσει τις πόρτες στους επιθεωρητές του Διεθνή Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας
«Η Τεχεράνη είχε τη δυνατότητα να κάνει πίσω και να επιλέξει τον δρόμο της ειρήνης και της ευημερίας», σχολίασε η εκπρόσωπος του αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών
Μασούντ Πεζεσκιάν
«Τρέμει» η Ιαπωνία: Σχέδιο πρόληψης για «μεγασεισμό» που σαρώνει την τάφρο Nankai κάθε 100 χρόνια
Η τάφρος Nankai θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες στον πλανήτη, με τον τελευταίο σεισμό τέρας να καταγράφεται το 1946 - Εκτιμώμενος αριθμός θυμάτων που θέλει να μειώσει η Ιαπωνία κατά 80% ανέρχεται στους 298.000
Μεγάλος σεισμός στην Ιαπωνία το 2011