Κόσμος

Μέτρα της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων

Νέους ειδικούς κανόνες για την προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων στην ΕΕ, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής αφορούν τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβαίνουν οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου εάν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους απολεσθούν, κλαπούν ή παραβιαστούν με άλλον τρόπο. Σκοπός αυτών των «τεχνικών εκτελεστικών μέτρων» είναι να διασφαλισθεί ότι επιφυλάσσεται σε όλους τους καταναλωτές ίση μεταχείριση σε ολόκληρη την ΕΕ σε περίπτωση παραβίασης προσωπικών δεδομένων και να διασφαλισθεί ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση για τα προβλήματα αυτά, αν ασκούν δραστηριότητες σε περισσότερες από μία χώρες.

Οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, εκτός από πληροφορίες για τις τηλεφωνικές κλήσεις και τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτονται οι πελάτες τους, διαθέτουν και διάφορα άλλα δεδομένα όπως όνομα, διεύθυνση και τραπεζικά στοιχεία των πελατών αυτών. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν από το 2011 τη γενική υποχρέωση να ενημερώνουν τις εθνικές Αρχές και τους συνδρομητές τους σχετικά με παραβιάσεις των προσωπικών τους δεδομένων.

Με βάση σχετικό κανονισμό της Επιτροπής, γίνεται πλέον σαφέστερο για τις επιχειρήσεις πώς θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις αυτές και οι πελάτες θα έχουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζεται το πρόβλημά τους. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις πρέπει:
– Να ενημερώνουν την αρμόδια εθνική Αρχή σχετικά με το συμβάν εντός 24 ωρών από την εξακρίβωση της παραβίασης, έτσι ώστε να περιορίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο η έκτασή της. Εάν η πλήρης γνωστοποίηση δεν είναι δυνατή εντός της περιόδου αυτής, θα πρέπει να παρέχουν μια πρώτη σειρά πληροφοριών εντός 24 ωρών, ενώ οι υπόλοιπες θα πρέπει να ακολουθήσουν εντός τριών ημερών.
– Να περιγράφουν τις πληροφορίες που έχουν παραβιαστεί και τα μέτρα που έχει ή πρόκειται να εφαρμόσει η εταιρεία.
– Για να αποφασίσουν κατά πόσο θα πρέπει να ενημερώσουν τους συνδρομητές (δηλαδή εξετάζοντας κατά πόσον η παραβίαση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τα προσωπικά δεδομένα ή την ιδιωτική ζωή) οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα που έχουν παραβιαστεί, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του τομέα των τηλεπικοινωνιών, όταν αυτά αφορούν οικονομικές πληροφορίες, δεδομένα γεωγραφικής θέσης, διαδικτυακά αρχεία καταγραφής, ιστορικά ιστοπεριήγησης, δεδομένα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αναλυτικούς καταλόγους κλήσεων.
– Να χρησιμοποιούν τυποποιημένο έντυπο (πχ ένα ηλεκτρονικό δελτίο ίδιο σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ) για την ενημέρωση της αρμόδιας εθνικής Αρχής.
Η Επιτροπή επιθυμεί επίσης να δώσει κίνητρα στις εταιρείες για την κρυπτογράφηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Σε αυτό το πλαίσιο, και σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών, η Επιτροπή θα δημοσιεύσει επίσης έναν ενδεικτικό κατάλογο των τεχνολογικών μέτρων προστασίας, όπως οι τεχνικές κρυπτογράφησης, που καθιστούν τα δεδομένα ακατάληπτα για κάθε πρόσωπο που δεν είναι εξουσιοδοτημένο να τα διαβάσει. Εάν μια εταιρεία εφαρμόζει τέτοιες τεχνικές, θα απαλλάσσεται από την υποχρέωση ενημέρωσης του συνδρομητή, δεδομένου ότι μια ενδεχόμενη παραβίαση δεν θα επέτρεπε την αποκάλυψη των προσωπικών του δεδομένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Προσοχή στους επιτήδειους που υπόσχονται ρύθμιση χρεών

ΕΕ: Απέσυρε τις προτάσεις σχετικά με τους νέους κανόνες για τη διάθεση ελαιόλαδου στα εστιατόρια

Κομισιόν: “Φθηνότερους και πιο προσιτούς τραπεζικούς λογαριασμούς για τους καταναλωτές”

Βρετανία: Φθηνά δάνεια σε επιχειρήσεις και καταναλωτές μέχρι το 2015

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Λιβύη: Ο Χάφταρ συναντήθηκε με τον επικεφαλής των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών – Συζήτησαν για το μεταναστευτικό
Οι δύο πλευρές αναφέρθηκαν στις θετικές εξελίξεις που έχουν σημειωθεί στις σχέσεις μεταξύ Βεγγάζης και Άγκυρας, «με τρόπο που εξυπηρετεί τα κοινά τους συμφέροντα»
Ο Χαλίφα Χάφταρ με τον Ιμπραήμ Καλίν
3
New York Times: Ο Ντόναλντ Τραμπ ποντάρει στη «διπλωματία των ηγετών» με τον Πούτιν αλλά προκαλεί στρατηγική σύγχυση
Ο Αμερικανός πρόεδρος προτιμά τις απευθείας συναντήσεις με τον Βλαντιμίρ Πούτιν αντί μιας συνεκτικής στρατηγικής αλλά δέκα ημέρες μετά τη σύνοδο στην Αλάσκα, η ειρηνευτική διαδικασία έχει βαλτώσει
Ο Ντόναλντ Τραμπ
Γερμανία: «Θα συμμετέχουμε στις εγγυήσεις ασφαλείας στην Ουκρανία για να μην τολμήσει ο Πούτιν να επιτεθεί ξανά»
Το Βερολίνο ξεκαθαρίζει την στάση του για σαφή και έμπρακτη υποστήριξη του Κιέβου μετά τις πρόσφατες συνομιλίες Τραμπ με Πούτιν και Ευρωπαίους ηγέτες
Ο Γερμανός Αντικαγκελάριος Λαρς Κλίνγκμπεϊλ με τον Ουκρανό Υπουργό Οικονομικών Σέρχι Μαρτσένκο 1
Guardian: Πώς ο πρώην αρχηγός των ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, Βαλέρι Ζαλούζνι «άδειασε» τον Τζέι Ντι Βανς
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ προσπάθησε να έρθει σε επαφή μαζί του μετά την αποτυχημένη συνάντηση Τραμπ - Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο, στις αρχές του χρόνου, αλλά ο Ζαλούζνι τον απέρριψε
Βαλέρι Ζαλούζνι 1