Κόσμος

Πράδο: “Επέμβαση” σε πίνακες για τη δυστοπία της κλιματικής αλλαγής

Κι αν μια χαμογελαστή κυρία σε έναν όλο μακαριότητα πίνακα που είχε δημιουργήσει το 1777 ο Γκόγια και εκτίθεται στο Πράδο ήταν, στην πραγματικότητα, ένας τρομοκρατημένος κλιματικός πρόσφυγας που απλά προσπαθούσε να επιβιώσει;

Κι αν ο καμαρωτός, έφιππος Φίλιππος ο 4ος της Ισπανίας σε πίνακα του Βελάσκεθ του 1635-36, που επίσης φιλοξενείται στο Πράδο διαπίστωνε έκπληκτος ότι το άτι του δεν μπορούσε να βγει από τη θάλασσα που πλημμύρισε τα πάντα; Για να συμπέσει με την COP25, τη Διακυβερνητική του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία διεξάγεται στη Μαδρίτη έως τις 13 Δεκεμβρίου, το Μουσείο του Πράδο συνεργάστηκε με τη WWF και παρουσίασε τέσσερα αριστουργήματα από τις συλλογές του στα οποία έχουν ψηφιακά επέμβει για να αποδώσουν τις πιθανές επιπτώσεις της ανθρώπινης στάσης απέναντι στον πλανήτη μας.

Η πρωτοβουλία -με τίτλο «+1,5ºC Lo Cambia Todo (+1,5 βαθμοί Κελσίου αλλάζουν τα πάντα)» – θέλει να τραβήξει την προσοχή στην άνοδο της θερμοκρασίας. Καλεί, ταυτόχρονα, τις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση ώστε η άνοδος να μην είναι μεγαλύτερη του 1,5 βαθμού Κελσίου.

«Για το Μουσείο, αυτό το πρότζεκτ είναι μια ευκαιρία να εξακολουθήσει να θέτει την τέχνη και τις αξίες της στην υπηρεσία της κοινωνίας» δήλωσε, σε ανακοίνωση, ο πρόεδρος του Royal Board of Trustees του Μουσείου του Πράδο, Χαβιέρ Σολάνα. «Η συμβολική αξία των αριστουργημάτων και η εντυπωσιακή καλλιτεχνική αναδημιουργία τους την οποία παρουσιάζουμε με τη WWF είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να μεταδώσουμε στον καθένα, και ιδιαιτέρως στις νέες γενιές, αυτό το οποίο στην πραγματικότητα διακυβεύεται σε τούτον τον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».

Για την καμπάνια «+1,5ºC Lo Cambia Todo» επελέγησαν από τους ειδικούς του μουσείου και τη WWF τέσσερα αριστουργήματα της Δυτικής ζωγραφικής: «Το πέρασμα της Στύγας» (1515-24) του Φλαμανδού ζωγράφου του 16ου αιώνα Γιόαχιμ Πάτινιρ. «Το παρασόλι» (1777) του Φρανθίσκο ντε Γκόγια. Το «Ο έφιππος Φελίπε ο 4ος» (1635-36) του Ντιέγκο Βελάσκεθ. Και το «Παιδιά στην παραλία» (1909) του Χοακίν Σορόγια. Τα «αλλαγμένα» έργα αναφέρονται στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, την απειλή εξαφάνισης βιολογικών ειδών, την επίπτωση ακραίας ξηρασίας και τη διαμάχη για τους κλιματικούς πρόσφυγες. Οι εικόνες αυτές παρουσιάζονται σε διαφημιστικές πινακίδες στο κέντρο της Μαδρίτης και μέσω της ψηφιακής καμπάνιας της WWF, #LoCambiaTodo.

«Η COP25 θέτει τη Μαδρίτη στο κέντρο της πολιτικής και μιντιακής προσοχής, παγκοσμίως. Κατά συνέπεια, θέλουμε να αδράξουμε την ευκαιρία να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα σε όλους μέσω της παγκόσμιας γλώσσας της τέχνης» τόνισε ο γενικός γραμματέας της WWF Spain, Χουάν Κάρλος ντελ Όλμο.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Η Ρώμη προετοιμάζεται για το κονκλάβιο: Καρδινάλιοι «ροκ σταρ», φήμες, τιραμισού και καρμπονάρες πριν την εκλογή του νέου Πάπα
Οι εκλέκτορες καρδινάλιοι κουτσομπολεύουν σε καφέ και εστιατόρια υπό το άγρυπνο βλέμμα των δημοσιογράφων - Μερικοί εκμεταλλεύονται την παρουσία των ΜΜΕ
καρδινάλιος Fernando Natalio Chomali Garib
Σκληρό «μπραντεφέρ» Ντόναλντ Τραμπ και Χάρβαρντ - «Δεν θα λάβει καμία νέα δημόσια χρηματοδότηση»
Ξεκίνησε τις εκκλήσεις για δωρεές ο πρόεδρος του πανεπιστημίου - Ο Αμερικανός πρόεδρος θέλει οι αρχές να αποκτήσουν δυνατότητα ελέγχου στις διαδικασίες εγγραφών φοιτητών, πρόσληψης εκπαιδευτικών, αλλά και προγράμματά του
Ντόναλντ Τραμπ
Τρεις νεκροί από ανατροπή σκάφους στο Σαν Ντιέγκο - Δύο παιδιά ήταν μεταξύ των επιβατών
Η Aμερικανική ακτοφυλακή δήλωσε σε ανάρτηση στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Χ ότι διεξάγει έρευνα για τον εντοπισμό εννέα ανθρώπων που αγνοούνται στα ανοιχτά της παραλιακής πόλης Ντελ Μαρ
Μέλη των μέσων ενημέρωσης φωτογραφίζουν το πλοιάριο που εμπλέκεται στη θανατηφόρα ανατροπή του σκάφους Panga στα ανοικτά της παραλίας Torrey Pines State Beach, αφού σύρθηκε βόρεια από το σημείο όπου το σκάφος βγήκε στην ακτή στο Del Mar της Καλιφόρνιας