Κόσμος

Σαμ Μέντες κατά υπηρεσιών streaming – «Πρέπει να σώσουμε τον πολιτισμό»

Με άρθρο του ο σκηνοθέτης Σαμ Μέντες επιτίθεται στις υπηρεσίες streaming που κέρδισαν «εκατομμύρια» στη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ όσοι εργάζονται στο θέατρο έχουν πληγεί από τον αποκλεισμό.

Σε άρθρο του στους Financial Times, με τίτλο «Πώς μπορούμε να σώσουμε τα θέατρα μας» ο σκηνοθέτης ταινιών Τζέιμς Μποντ και του «1917» ζήτησε να υπάρξουν επενδύσεις στον πολιτιστικό τομέα της Βρετανίας, όχι φιλανθρωπία.

Περιγράφοντας τη σημερινή κατάσταση έκανε λόγο για τη «μεγαλύτερη πρόκληση στη βρετανική πολιτιστική ζωή από το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου».

«Τα θέατρα και οι ηθοποιοί της χώρας, μουσικοί και μουσικοί χώροι, χορευτές και χώροι χορού, αίθουσες συναυλιών και όπερες απειλούνται. Το θέατρο χρειάζεται ένα σχέδιο, και πιστεύω ότι έχουμε ένα» ανέφερε.

Ο Άγγλος σκηνοθέτης του κινηματογράφου και του θεάτρου αποσαφήνισε ότι έχει εκπονήσει ένα «πακέτο διάσωσης» για τη βιομηχανία.

Πρότεινε, καθώς τα θέατρα δεν μπορούν να ανοίξουν ξανά βραχυπρόθεσμα, να διατεθεί ένα πακέτο βοήθειας για τη διατήρηση του εργατικού δυναμικού των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων καλλιτεχνών. Μακροπρόθεσμα έκρινε αναγκαίο ένα «Συμμετοχικό Σχήμα Επένδυσης στο Πολιτισμό» το οποίο θα περιλαμβάνει μια τριετή επέκταση της φορολογικής απαλλαγής για τον τομέα και ευκαιρία για την κυβέρνηση να γίνει «άγγελος» επενδυτής σε θεατρικές παραγωγές, με τη δυνατότητα επιστροφής των κεφαλαίων.

«Οι παραστατικές τέχνες πρέπει να σωθούν τώρα»

«Οι παραστατικές τέχνες πρέπει να σωθούν τώρα» έγραψε. «Όχι την επόμενη εβδομάδα ή τον επόμενο μήνα. Εάν πεθάνουν, ένα οικοσύστημα περίπλοκο και εξελισσόμενο δεν μπορεί να ξαναχτιστεί από το μηδέν. Εάν σταματήσει να αναπνέει, δεν μπορεί να αναζωογονηθεί. Είναι προϊόν δεκαετιών κορυφαίων πρότζεκτ, πιστού κοινού και κοινοτήτων μεγάλων και μικρών» τόνισε.

Ο Σαμ Μέντες επέκρινε τον τρόπο με τον οποίο εταιρείες όπως η Netflix έχουν επωφεληθεί από τα άτομα που μένουν στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έγραψε: «Ενώ ένα τεράστιο ποσοστό εργαζομένων έχουν υποφέρει τους τελευταίους τρεις μήνες, υπάρχουν επίσης πολλοί που έγιναν πλούσιοι από την Covid-19» ανέφερε και πρότεινε εταιρείες που έχουν αυξήσει τα κέρδη τους την περίοδο της πανδημίας να βοηθήσουν οικονομικά για να σώσουν τα θέατρα.

«Θα ήταν πολύ ειρωνικό εάν οι υπηρεσίες streaming κερδίζουν εκατομμύρια την περίοδο του αποκλεισμού από τις καλύτερες σκηνοθεσίες, παραγωγές, σενάρια και ερμηνείες ηθοποιών, ενώ η ίδια η καλλιτεχνική κουλτούρα που καλλιέργησε αυτή τη δεξαμενή ταλέντων αφεθεί να πεθάνει» πρόσθεσε. Υπάρχει κάποιος μεταξύ αυτών των ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν ένα μέρος του απροσδόκητου κέρδους από την COVID-19 για να βοηθήσει εκείνους που έχουν τραυματιστεί θανάσιμα; υπογράμμισε.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Σε δίκη η εισαγγελέας Νέας Υόρκης που είχε καταδικάσει τον Τραμπ για απάτη – Διώκεται για ψευδή δήλωση δανείου
Η εισαγγελέας των Δημοκρατικών είχε διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην καταδίκη του Τραμπ για απάτη, με επιβολή προστίμου ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων
Η γενική εισαγγελέας της Νέας Υόρκης, Leticia James
Ισόβια στην 27χρονη που βίασε, βασάνισε και μαχαίρωσε 38 φορές τη 12χρονη Λόλα στη Γαλλία
Ο συνήγορος υπεράσπισης επικεντρώθηκε στο παρελθόν της Μπενκιρέντ: «τραυματικές εμπειρίες από πολύ μικρή ηλικία», όπως ανέφεραν ψυχίατροι, οικογενειακή βία, βιασμοί, κατανάλωση κάνναβης και πορνεία
Η 27χρονη μέσα σε καφετέρια, κουβαλώντας την βαλίτσα στην οποία έχει βάλει μέσα το 12χρονο θύμα