Οικονομία

Κινδυνεύουν να χάσουν την υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη χιλιάδες δανειολήπτες

Μεγάλος και υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τους δανειολήπτες που έχουν "κόκκινα δάνεια" να μην προλάβουν να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά εντός 47 ημερών που προβλέπονται από τη νέα προθεσμία που δόθηκε με την εγκύκλιο και να μην υπαχθούν τελικά στο νόμο Κατσέλη παρά την τεράστια ταλαιπωρία που υπέστησαν.

“Το πρόβλημα με την εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 24/12 είναι ότι στην ουσία δεν λύνει το θέμα με όσους κατέφυγαν στα ειρηνοδικεία μέχρι 31/12 και κατέθεσαν αίτηση. Το πρόβλημα γεννάται στο ότι ο ίδιος ο νόμος ορίζει ότι μια αίτηση που κατατίθεται στο ειρηνοδικείο και δεν συνοδεύεται από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι απαράδεκτη και η εγκύκλιος δεν λύνει το νομικό κενό που δημιουργείται”, λέει χαρακτηριστικά στο newsit.gr η δικηγόρος και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Σουζάνα Κλημεντίδη. “Το συγκεκριμένο θέμα το έχει τονίσει και η ολομέλεια των δικηγορικών συλλόγων της χώρας”, συνεχίζει.

“Το δεύτερο θέμα αφορά το αν οι τράπεζες θα προλάβουν να δώσουν τα έγγραφα μέσα στις 47 μέρες που έχουν προβλεφθεί. Αυτό το τονίζουμε γιατί οι τράπεζες καθυστερούν για πάνω από δυο μήνες έως και τρεις σε πολλές περιπτώσεις για να δώσουν και τις βεβαιώσεις οφειλών και τα αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων”, προσθέτει η κ. Κλημεντιδη.

“Γεννάται επομένως το ερώτημα αν θα προλάβει ο κόσμος να δώσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και έγγραφα. Σε περίπτωση που δεν τα συγκεντρώσουν στις 47 μέρες τι θα συμβεί; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα”, διερωτάται η δικηγόρος.

Αξίζει να σημειωθεί πως πριν ολοκληρωθεί το 2015 δεκάδες δανειολήπτες με ανεβασμένη την αγωνία στα ύψη και τον εκνευρισμό τους να χτυπάει…κόκκινο “έτρεξαν” σε όλα τα ειρηνοδικεία της χώρας σχηματίζοντας ουρές προκειμένου να προλάβουν να υπαχθούν στον Νόμο Κατσέλη για την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Υπολογίζεται ότι από τα 1.200.000 στεγαστικά δάνεια, τα 400.000 έχουν «κοκκινίσει» και από αυτά, τα 170.000 εκτιμάται ότι μπορούν να υπαχθούν στο νόμο Κατσέλη αν υποβάλουν αιτήσεις ως τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ με ρύθμιση της τελευταίας στιγμής από το υπουργείο Οικονομίας έχουν δυνατότητα 47 ακόμα ημερών, προκειμένου να υποβάλουν τα αναγκαία δικαιολογητικά. Από τον Ιανουάριο του 2016 τίθενται σε ισχύ τα αυστηρότερα κριτήρια.

Αξίζει να σημειώσουμε πως μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για όλα τα δάνεια (στεγαστικά πρώτης κατοικίας, καταναλωτικά, δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων).

Ακούστε τι είπε στο newsit.gr η δικηγόρος Σουζάνα Κλημεντίδη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης