«Για να αποκτήσει η τηλεφωνία τους πρώτους 100.000 συνδρομητές χρειάστηκαν 75 χρόνια. Το διαδίκτυο τα πέτυχε σε επτά χρόνια και το GPT σε μόλις δύο μήνες», ανέφερε χθες (6.10.2025) σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής. Με αυτή τη φράση περιέγραψε με τον πιο γλαφυρό τρόπο το πόσο ραγδαία αλλάζει ο κόσμος γύρω μας και κυρίως πόσο βαθιά εισέρχεται η τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητά μας.
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει κάθε πτυχή της ζωής μας. Κάποιοι πιστεύουν πως η επίδρασή της θα είναι μεγαλύτερη ακόμα και από εκείνη του ηλεκτρισμού – κι αυτό από μόνο του λέει πολλά», συνέχισε λέγοντας ο επικεφαλής του ΟΤΕ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο στόχος του Ομίλου είναι ξεκάθαρος. Θέλει να εξελιχθεί από τον κορυφαίο τηλεπικοινωνιακό πάροχο της Ελλάδας σε έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό πάροχο της επόμενης δεκαετίας. Επομένως, να είναι μία εταιρεία που δεν θα συνδέει μόνο ανθρώπους, αλλά και δεδομένα, υπηρεσίες, οργανισμούς – ολόκληρα οικοσυστήματα.
Η στρατηγική αυτή βασίζεται σε δύο μεγάλες κατευθύνσεις. Από τη μία, ο μετασχηματισμός της ίδιας της εταιρείας σε μια digital-first, και σταδιακά, AI-oriented επιχείρηση. Από την άλλη, η διάχυση της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε λειτουργία: από τα εσωτερικά συστήματα και την τεχνική υποστήριξη, μέχρι τη σχέση της με τον πελάτη.
Ήδη, η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στην «καρδιά» των λειτουργιών του ΟΤΕ. Χρησιμοποιείται για την πρόβλεψη και αποτροπή βλαβών στα δίκτυα πριν αυτές επηρεάσουν τον πελάτη (μέσω του Predictive Maintenance), αλλά και για την ανάλυση της κυκλοφορίας δεδομένων, ώστε η συνδεσιμότητα να παραμένει σταθερή και ποιοτική.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, περίπου το ένα τέταρτο των κλήσεων (το 25%) στα τηλεφωνικά κέντρα υποστηρίζεται πλέον από συστήματα AI, επιτρέποντας γρηγορότερη και πιο στοχευμένη εξυπηρέτηση.
Η εκπαίδευση στο AI
«Η τεχνολογική πρόοδος δεν έχει αξία χωρίς τους ανθρώπους που τη στηρίζουν». Με αυτή τη φιλοσοφία, ο επικεφαλής του ΟΤΕ δίνει προτεραιότητα στην εκπαίδευση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εργαζομένων του.
Ήδη έχει δημιουργήσει την AI Academy, μια πλατφόρμα εκπαίδευσης που βοηθά τους ανθρώπους της εταιρείας να αναπτύξουν δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης και να αξιοποιούν εργαλεία που απλοποιούν την καθημερινή τους εργασία. Ένα από αυτά είναι το Ask T, εργαλείο που βασίζεται στην τεχνολογία της OpenAI και προσφέρει άμεση υποστήριξη και λύσεις στα εσωτερικά αιτήματα των εργαζομένων.
Παράλληλα, ο Όμιλος έχει ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας με την ακαδημαϊκή κοινότητα, με σκοπό να στηρίξει πανεπιστημιακά προγράμματα και μεταπτυχιακές σπουδές που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως έγινε γνωστό από την διοίκηση, ο ΟΤΕ σχεδιάζει να προσφέρει υποτροφίες σε φοιτητές, θέλοντας να ενισχύσει την επόμενη γενιά ψηφιακών επαγγελματιών. «Στόχος μας είναι να μη μείνει κανείς πίσω στην εποχή του AI», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής.
Magenta AI: Είναι μόνο η αρχή
Σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου αποτελεί το Magenta AI, μια ολοκληρωμένη σουίτα προϊόντων και υπηρεσιών που φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη πιο κοντά σε καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Ήδη, ο Όμιλος έχει υλοποιήσει έργα τεχνητής νοημοσύνης για τον δημόσιο τομέα – από έξυπνα συστήματα άρδευσης μέχρι εφαρμογές διαχείρισης φυσικών πόρων. Παράλληλα, αναπτύσσει λύσεις AI-ICT για επιχειρήσεις και κρατικούς φορείς, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως αξιόπιστου συνεργάτη για την πολιτεία και την αγορά.
Μέσα από συνεργασίες με κορυφαίους διεθνείς παρόχους, όπως η T-Mobile και η Perplexity, ο ΟΤΕ φέρνει στην Ελλάδα τις πιο προηγμένες λύσεις AI, προσαρμοσμένες στις ανάγκες της τοπικής αγοράς. «Και αυτό είναι μόνο η αρχή», σύμφωνα με τον κ. Νεμπή. «Θα δούμε σταδιακά να έρχονται και άλλα εργαλεία σε διαφορετικούς τομείς από την Perplexity και την Picsart. Ξέρουμε 1-2 ονόματα, αλλά δεν μπορούμε να πούμε κάτι ακόμη», όπως αποκάλυψε.
Ο κλάδος της αναζήτησης σταδιακά διαφοροποιείται – δεν θα υπάρχουν πια μονοπώλια, αλλά πολλαπλές, ανεξάρτητες μηχανές αναζήτησης που θα προσφέρουν επιλογές και ελευθερία στους χρήστες, όπως τόνισε η Daniela Miranda-Smith, επικεφαλής συνεργασιών της Perplexity.
Να σημειωθεί ότι η τεχνολογία της Perplexity και και της Picsart έχει ήδη ενσωματωθεί σε νέα έξυπνα προϊόντα. Τα T Tablet 2 και T Phone 3 έχουν φτάσει στα ράφια των καταστημάτων και σύντομα αναμένεται η κυκλοφορία του T Phone 3 PRO. Με τη βοήθεια της Perplexity, το κινητό τηλέφωνο κάνει τη διαφορά στην καθημερινή χρήση, κάνοντας πιο έξυπνες τις αναζητήσεις, τις προτάσεις και την αλληλεπίδραση με τον χρήστη.