Σε μια περίοδο έντονης κινητικότητας και στρατηγικών αλλαγών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο δυναμικής ανάπτυξης, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Γεώργιος Περιστέρης, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Ο κ. Περιστέρης κατά την ομιλία του προς τους μετόχους επεσήμανε πως το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με κορυφαία στιγμή την ολοκλήρωση της πώλησης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, μια από τις μεγαλύτερες συναλλαγές στον ευρωπαϊκό τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρά την αποεπένδυση, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί ενεργή παρουσία σε έργα καθαρής ενέργειας, έχοντας εξασφαλίσει συμμετοχή σε επενδύσεις όπως η αντλησιοταμίευση, τα υπεράκτια αιολικά και μεγάλα φωτοβολταϊκά, ενώ η θυγατρική ΤΕΡΝΑ συνεχίζει να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην κατασκευή ενεργειακών υποδομών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 2024, ο Όμιλος κατέγραψε ιστορικά οικονομικά αποτελέσματα: συνολικά έσοδα 3,3 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 818 εκατ. ευρώ – ενισχυμένα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 404 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση να στοχεύει στον διπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας εντός τετραετίας. Ήδη η ενσωμάτωση της Αττικής Οδού στα μεγέθη του Ομίλου ενισχύει αυτή την προοπτική.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα των παραχωρήσεων, ο οποίος πλέον συνεισφέρει πάνω από το 60% της λειτουργικής κερδοφορίας. Με την απόκτηση της παραχώρησης της Αττικής Οδού – έναντι 3,27 δισ. ευρώ – ο Όμιλος υπέγραψε τη μεγαλύτερη σχετική σύμβαση στην ιστορία της χώρας, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5 ποσοστιαία μονάδα. Μάλιστα, η είσοδος της Latsco Family Office της κ. Μαριάννας Λάτση στη Νέα Αττική Οδό με premium 15% αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη μακροπρόθεσμη αξία του έργου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή και παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ εντός του 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας για την Εγνατία Οδό. Σε εξέλιξη βρίσκονται και έργα όπως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου και το τουριστικό συγκρότημα IRC στο Ελληνικό.
Ο Όμιλος ενισχύει τη θέση του και στις Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με νέες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων στη Δυτική Μακεδονία, ενώ σταδιακά αναπτύσσει και υποδομές διαχείρισης υδάτων σε Ξάνθη και Κρήτη. Συνολικά, τα ΣΔΙΤ αποφέρουν σωρευτικά έσοδα άνω των 2 δισ. ευρώ, αποτελώντας βασικό πυλώνα της στρατηγικής στροφής προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο έργων ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ με ορίζοντα πενταετίας. Εντός του 2025 αναμένονται συμβάσεις δύο σιδηροδρομικών έργων στη Ρουμανία, αξίας 1 δισ. ευρώ. Η ΤΕΡΝΑ, με έσοδα 1,3 δισ. ευρώ, παραμένει η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της χώρας.
Η θυγατρική ΉΡΩΝ διατηρεί ηγετική θέση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, ενώ η νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή – από κοινού με τη Motor Oil – αναμένεται να λειτουργήσει εμπορικά το β’ εξάμηνο του 2025.
Η κοινωνική συμβολή του Ομίλου είναι εξίσου αξιοσημείωτη. Το 2024 επενδύθηκαν 4 εκατ. ευρώ σε κοινωνικές δράσεις, ενώ η συνολική συμβολή του Ομίλου στο ΑΕΠ ισοδυναμεί με το 2,5% του συνολικού ΑΕΠ και το 1,5% των φορολογικών εσόδων. Επιπλέον, στηρίζει 37.000 θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, και επενδύει στη νέα γενιά μέσω του προγράμματος «Πολυμήχανη Γενιά», σε συνεργασία με το ΕΜΠ.
Στο επίκεντρο της στρατηγικής παραμένει το επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 10 δισ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η διοίκηση υπογραμμίζει τη σημασία επιλογής έργων βιώσιμων και υψηλής προστιθέμενης αξίας, τα οποία θα εξασφαλίζουν απόδοση για τους μετόχους και κοινωνικό αποτύπωμα.
Με την επενδυτική κοινότητα να ανταποκρίνεται θερμά, όπως φάνηκε από το πρόσφατο placement, ο Όμιλος δηλώνει έτοιμος για την επόμενη φάση εξωστρεφούς ανάπτυξης, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και τον ρόλο του ως βασικός πυλώνας υποδομών στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη.