Οικονομία

‘Μπήκε φρένο στις πτωχεύσεις”

''Οι στάσεις πληρωμών εταιρικών ομολόγων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχει μειωθεί και προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω, εκτιμά η Standard & Poor's, στον απόηχο της βελτίωσης της οικονομικής δραστηριότητας'' αναφέρουν σε κύριο άρθρο τους οι Financial Times.

Στάση… πτωχεύσεων καταγράφεται στην Ευρώπη – Μηνύματα από την αγορά των junk

Οι στάσεις πληρωμών εταιρικών ομολόγων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχει μειωθεί και προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω, εκτιμά η Standard & Poor’s, στον απόηχο της βελτίωσης της οικονομικής δραστηριότητας.

Η επιβράδυνση στον ρυθμό των εταιρικών χρεοστασίων είναι ένας από τους συντελεστές που βρίσκονται πίσω από τον επενδυτικό ενθουσιασμό για υψηλής απόδοσης χρεόγραφα, εξαιτίας του οποίου οποίο έχει αυξηθεί η ζήτηση για τις συγκεκριμένες επενδύσεις (ονομάζονται επίσης κερδοσκοπικά ή “junk”) αλλά και έχουν δημιουργηθεί φόβοι για πιστωτική φούσκα.

Ο οίκος αξιολογήσεων ομολόγων αναφέρει ότι πιστεύει πως ο συνολικός συντελεστής χρεοστασίων σε υψηλής απόδοσης ομόλογα, περιλαμβανομένων των μη εισηγμένων επιχειρήσεων, θα μειωθεί στο 5,2% τον επόμενο χρόνο σε σύγκριση με 5,9% στα τέλη του 2013.

Ωστόσο ο Paul Watters αναλυτής της S&P, τονίζει ότι «πιθανόν να αναβαθμίσουμε τις προβλέψεις για στάσεις πληρωμών, αν δούμε ενδείξεις υπερθέρμανσης στην αγορά υψηλής απόδοσης».

Στις πιο συζητημένες στάσεις πληρωμών της περασμένης χρονιάς περιλαμβάνονταν τρεις ξεχωριστές στάσεις της ισπανικής εταιρίας τυχερών παιχνιδιών Codere, για συνολικά χρέη 2,9 δισ. ευρώ. Επίσης της ολλανδικής μεταφορικής επιχείρησης Ceva με 2,6 δισ. ευρώ και της βρετανικής εταιρίας πληροφοριών καταλόγου Hibu που δεν κατάφερε να αποπληρώσει 2,5 δισ. ευρώ.

Ο οίκος αναφέρει ότι οι εξελίξεις της περασμένης χρονιάς καθρέφτισαν κατά κύριο λόγο τις οικονομικές τάσεις που εκτυλίχθηκαν σε κρατικό επίπεδο, με τις στάσεις πληρωμών σε Γερμανία και Βρετανία να διολισθαίνουν κάτω από τον μέσο όρο του 2013, αλλά να παραμένουν άνω του μέσου όρου στην περιφέρεια.

Το ποσοστό των στάσεων στην Γαλλία έμεινε υψηλό, αν και έχει υποχωρήσει από το 11,1% στα τέλη του 2012, στο 7% στα τέλη του 2013, με οκτώ στάσεις πληρωμών πέρσι σε σύγκριση με 14 στο 2012.

Ο κ. Watters σχολίασε: “Κατά την άποψή μας, αυτά τα συγκριτικά υψηλά επίπεδα, σε ένα βαθμό καθρεφτίζουν την υποδεέστερη πορεία της γαλλικής οικονομίας καθώς και την απροθυμία των μεγάλων γαλλικών πιστωτών να αναγνωρίσουν την ευπάθεια πολλών υπερδανεισμένων γαλλικών επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια».

Ωστόσο η S&P αναφέρει ότι η πορεία των στάσεων πληρωμών, μπορεί να αποκρύπτει τα σημεία μελλοντικής αδυναμίας. Κι αυτό γιατί, παρά τα υψηλά επίπεδα μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν εντοπίσει οι κεντρικές τράπεζες της Ιταλίας και της Ισπανίας, ο αριθμός των εντοπισμένων ιταλικών και ισπανικών κερδοσκοπικών εκδόσεων παραμένει χαμηλός».

Μεγαλύτερη ακόμη ανησυχία προκαλεί στον οίκο η πιστωτική ποιότητα των βρετανικών επιχειρήσεων junk, που απαρτίζουν σχεδόν 23% του χαρτοφυλακίου του, εκ των οποίων το ένα τρίτο έχει πολύ υψηλά προφίλ χρηματοπιστωτικής μόχλευσης.

Ο κ. Watters δήλωσε: «Αν και περιμένουμε ότι ο συνολικός συντελεστής χρεοστασίων θα παραμείνει πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο του 4,7% στα επόμενα δύο χρόνια, η αλλαγή της σύνθεσης της μοχλευμένης χρηματοπιστωτικής αγοράς προς την υψηλότερη ποιότητα και τις πιο πρόσφατες εκδόσεις, θα μπορέσει κατά την άποψή μας να κατεβάσει τον συντελεστή στάσεων πληρωμών σε πιο ομαλά επίπεδα».

Ωστόσο η S&P προειδοποιεί επίσης ότι η αγορά και πάλι θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει τα υψηλής μόχλευσης funds (collateralised loan obligation CLO).

Τα CLOs αγοράζουν εταιρικά ομόλογα, τα «σαλαμοποιούν» σε ένα ενιαίο επενδυτικό πακέτο και εν συνεχεία τα διαιρούν και τα μοιράζουν σε διάφορα «κομμάτια» στους επενδυτές. Πριν την κρίση, ήταν η μεγαλύτερη πηγή χρηματοδότησης στην αγορά κεφαλαίων για εξαγορές με δανεικά της Ευρώπης.

Η S&P προβλέπει ότι θα εκδηλωθεί μια σταθερή ροή χρεοστασίων στην φετινή χρονιά καθώς τα CLOs θα εξέλθουν από τις επανεπενδύσεις που είχαν πραγματοποιήσει την περίοδο 2007-2008, οι εκδότες μοχλευμένων δανείων εξαγορών 2006-2008 θα προσπαθούν να επαναχρηματοδοτήσουν τις εκδόσεις που λήγουν, και οι τράπεζες θα καθαρίζουν τους ισολογισμούς τους ενόψει των stress test της ΕΚΤ μέσα στο έτος.

Διαβάστε επίσης:
Από την Πέμπτη οι φορολογικές δηλώσεις – Τα… SOS για να μην καείτε

Μπλόκο στο φόρο υπεραξίας στα ακίνητα

Θρίλερ ως τα ξημερώματα με την τρόικα – Καμία συμφωνία και… no comment από τον Τόμσεν

Πηγή Euro2day

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης