Οικονομία

Οι καταναλωτές «εξαφανίζουν» τα βασικά τρόφιμα λόγω του πολέμου – Ποιες κατηγορίες είχαν αύξηση έως 64%

Αύξηση 5,1% παρουσίασε ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ)  την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).

Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Ανατιμήσεις μέχρι και 33,9%

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ όλες τις μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.

Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ. Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Τι αλλάζει για τους εργαζόμενους με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο – Τι ισχύει με 8ωρο και υπερωρίες
Το νέο εργασιακό νομοσχέδιο Κεραμέως δίδει τη δυνατότητα σε όποιον εργαζόμενο το επιθυμεί να εργαστεί έως 13 ώρες την ημέρα (κατ΄ εξαίρεση) σε έναν εργοδότη με προσαύξηση 40% στην αμοιβή
Group of people, female waitress working at cafe, wearing a protective mask. She is holding a trey with coffee cups
Διασπασμένη η ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Σενάρια για δύο ταχύτητες ανάλογα με τον κλάδο των εξαγωγών
Σε δύο μπλοκ έχουν χωριστεί οι χώρες της ΕΕ απέναντι στις ΗΠΑ, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν αμερικανικοί δασμοί δύο ταχυτήτων ανάλογα με τον κλάδο των εισαγωγών από την ΕΕ
Ο Ντόναλντ Τραμπ στο προσωρινό κέντρο κράτησης μεταναστών «Αλκατράζ των αλιγάτορων» στο Οτσόπι της Φλόριντα
Σαφάρι της εφορίας σε ξενοδοχεία, ταβέρνες και παραλίες – «Όπλα» οι νέες τεχνολογίες και οι αυστηρές ποινές για παραβάτες
Το ελεγκτικό πλέγμα καλύπτει χιλιάδες εποχικές επιχειρήσεις, από ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια μέχρι ταβέρνες, beach bars και παραχωρήσεις παραλιών
Παραλία με ξαπλώστρες 1
Πρόστιμα για 8,3 χιλιάδες εικονικά τιμολόγια αξίας 138 εκατ. ευρώ από την ΑΑΔΕ στο α’ 5μηνο του 2025
Ο ειδικός αλγόριθμος της ΑΑΔΕ, που καταγράφει τις κινήσεις των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από το myDATA και την ποιοτική ανάλυση από τους ελεγκτές, οδήγησε στον εντοπισμό σημαντικών υποθέσεων εικονικών τιμολογίων
Close up of young female electronic bank client using calculator in paperwork with accounts bills before providing payment online by laptop. Woman hands at work table with papers accounting sum to pay