Οικονομία

Οι μεταρρυθμίσεις κραύγαζαν και οι κυβερνήσεις σφύριζαν αδιάφορα

Αναζητούσα στο google στοιχεία και αναφορές για τις μεταρρυθμίσεις και ξαφνικά βρέθηκα μπροστά σε ένα κείμενο που είχα γράψει στην εφημερίδα “Εθνος” στις 14 Απριλίου 2007.

Το αναφέρω, όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά γιατί από το κείμενο αποκαλύπτεται πόσο εκρηκτική ήταν η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις και ιδιαίτερα για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού και πόσο ολιγώρησε το πολιτικό προσωπικό και όλες οι κυβερνήσεις που ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας την τελευταία δεκαετία.

Το άρθρο αναλυτικά:

“Μπορεί η μίζερη καθημερινότητα να την κρύβει, αλλά ζούμε μία σημαντική καμπή της ιστορίας μας.
Από τις αποφάσεις που θα ληφθούν τώρα θα εξαρτηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό το μέλλον. Κι αν σήμερα οι μεταρρυθμίσεις έχουν κάποιο κόστος, αύριο θα έχουν πολύ μεγαλύτερο.
Αν το πολιτικό κόστος, αλλά και το κοινωνικό είναι τώρα βαριά, στο μέλλον θα είναι δυσβάσταχτα.
Εφόσον οι προηγούμενοι συλλογισμοί είναι ορθοί, το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν μπορούν να καθυστερήσουν οι μεταρρυθμίσεις και ιδίως η ασφαλιστική, η μητέρα όλων των μεταρρυθμίσεων.
Στην κυβέρνηση πιστεύουν ότι δεν χάλασε ο κόσμος.
Μπορεί να έχουν δίκιο. Ομως, κάτι λέει ότι ήδη ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα. Η κλεψύδρα έχει αρχίσει να αδειάζει και όσο καθυστερεί η ασφαλιστική μεταρρύθμιση τόσο δυσκολεύει η κατάσταση για την οικονομία της χώρας και τόσο πιο έωλη γίνεται η αποτελεσματικότητα των μέτρων που θα ληφθούν μετά.
Η κατάσταση είναι χειρότερη από εκείνη που νομίζαμε πριν αποκαλυφθεί το σκάνδαλο με τα ομόλογα. Γιατί τα αποκαλυπτήρια έδειξαν πως η διαχείριση των αποθεματικών προκαλεί αιμορραγία στην περιουσία των Ταμείων και μαζί τους αιμορραγούν οι ασφαλισμένοι, αλλά και η οικονομία της χώρας, αφού η κοινωνική ασφάλιση είναι στοιχείο καθοριστικό της ανταγωνιστικότητας.
Οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι στο στάδιο δεν τρέχουμε μόνοι μας ώστε να έχουμε σίγουρη την πρώτη θέση ανεξαρτήτως επίδοσης. Βρισκόμαστε σε ένα γκρουπ ανταγωνιστών και όποιος ξεμείνει πίσω δεν χάνει μόνο το μετάλλιο, αλλά κινδυνεύει να μην πλησιάσει ποτέ τους προπορευόμενους και εν τέλει να βρεθεί στο περιθώριο. Εφιαλτική προοπτική και καταστροφική ιδίως σε περιβάλλον παγκοσμιοποιημένης οικονομίας.
Υπό το βάρος των επερχόμενων εκλογών η κυβέρνηση επέλεξε να αποφύγει το πολιτικό κόστος αντί να αναλάβει τις ευθύνες μιας δίκαιης κοινωνικά λύσης. Λησμονεί όμως ότι το κόστος (πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό) από την αποτυχία και την περιθωριοποίηση θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Θα είναι εξοντωτικό.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης