Οικονομία

Χειμερινές εκπτώσεις: Αρχίζουν αύριο – Στόχος ο τζίρος να ξεπεράσει τα 5,5 δισ. ευρώ του 2019

Οι χειμερινές εκπτώσεις κάνουν… πρεμιέρα αύριο Δευτέρα (9.1.2022) στα εμπορικά καταστήματα και ο στόχος είναι ο τζίρος να ξεπεράσει τα 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019. Τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου από τις 11:00 έως τις 20:00.

Οι έμποροι έχουν βάλει ψηλά στον πήχη στις χειμερινές εκπτώσεις και θέλουν ο τζίρος να είναι μεγαλύτερος από εκείνον των δυο πρώτων μηνών του 2019, προ πανδημίας.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης «ποδαρικό» με χειμερινές εκπτώσεις κάνει φέτος το λιανικό εμπόριο, και περιμένει υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον για το επόμενο δίμηνο. Και φυσικά περιμένει και υψηλό τζίρο.

Όπως σημειώνει ο Βασίλης Κορκίδης παρά τα οικονομικά προβλήματα, λόγω ακρίβειας και πληθωρισμού, η περσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση.

«Παρά τον κλοιό ακρίβειας και πληθωρισμού, η περυσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα κοντά στο 12%, ενώ εκτιμάται πως συνολικά ο εορταστικός τζίρος αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές. Από πρόσφατη μάλιστα έρευνα στις αγορές της Αττικής προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια, 45% σε τρόφιμα, 43% σε παιχνίδια, 37% σε καλλυντικά, 28% σε προϊόντα τεχνολογίας, 25% σε επώνυμα προϊόντα, 22% σε ποτά και 20% σε διάφορα δώρα», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

«Την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων οι προτιμήσεις παραμένουν οι ίδιες με μεγαλύτερο όμως ποσοστό στα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και την προσθήκη «λευκών» συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, επίπλων και όλα τα είδη σπιτιού, που έχουν πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις τακτικές εκπτώσεις», ανέφερε.

Εκπτώσεις σε περίοδο που η οικονομία έχει ισχυροποιηθεί

Οι επιχειρήσεις, προσθέτει ο κ. Κορκίδης, είθισται την περίοδο των εκπτώσεων να παρουσιάζουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, προσδοκώντας αφενός στο «ξεστοκάρισμα» των εποχικών ειδών και αφετέρου στη βελτίωση της ρευστότητας τους.

Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι «οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις γίνονται σε μία ιδιαίτερη περίοδο όπου η οικονομία έχει ισχυροποιηθεί με την κυβέρνηση να συνεχίζει την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, γεγονός που έχει αυξήσει τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου ο οποίος ευελπιστεί σε μία «ζεστή» κίνηση εν μέσω χειμώνα που ακόμα αναμένεται.

Ανοησία να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή

Ας μην ξεχνάμε ότι το χρονικό εύρος δύο μηνών των εκπτωτικών χαμηλών τιμών, μειώνει έως και μια μονάδα τον πληθωρισμό. Παράλληλα το μεγάλο χρονικό διάστημα δίνει την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να αξιοποιήσει το χρόνο, ώστε να αξιολογήσει τα αγαθά τα οποία θέλει να αγοράσει. Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι η μεγαλύτερη ανοησία και τιμωρία είναι να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα online και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή, άρα γνωρίζει εκ των προτέρων τι συμφέρει να αγοράσει.

Έχοντας κατά νου ότι θα προσφερθούν σημαντικές εκπτώσεις ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί ότι η κίνηση θα είναι δυναμικά ανάλογη της έναρξης των εκπτωτικών περιόδων προ των περιορισμών της πανδημίας, ενώ ίσως σηματοδοτήσουν κάτι διαφορετικά καλύτερο με δεδομένο ότι καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που λειτουργούσαν «διασπαστικά» στο αγοραστικό ενδιαφέρον.

Βεβαίως, υπογραμμίζει ο ίδιος, δικαιολογημένα συνεχίζεται η ανησυχία των εμπόρων για το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος ανατροφοδότησης των καταστημάτων τους, δεδομένων των μεγάλων ανατιμήσεων τον Ιανουάριο σε σειρά προϊόντων.

Απώλειες 3,5 δισ. την τελευταία 2ετία των χειμερινών εκπτώσεων

Ο πρόεδρος σημειώνει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, μέτρησε συνολικά απώλειες άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τη τελευταία διετία των χειμερινών εκπτώσεων και κινήθηκε σε απογοητευτικά επίπεδα για 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους, σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα τζίρου, προ πανδημίας.

«Ξεκινάμε λοιπόν τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δις ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019» τονίζει ο κ. Κορκίδης.
Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν αύριο και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Τι αλλάζει για τους εργαζόμενους με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο – Τι ισχύει με 8ωρο και υπερωρίες
Το νέο εργασιακό νομοσχέδιο Κεραμέως δίδει τη δυνατότητα σε όποιον εργαζόμενο το επιθυμεί να εργαστεί έως 13 ώρες την ημέρα (κατ΄ εξαίρεση) σε έναν εργοδότη με προσαύξηση 40% στην αμοιβή
Group of people, female waitress working at cafe, wearing a protective mask. She is holding a trey with coffee cups 2
Διασπασμένη η ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Σενάρια για δύο ταχύτητες ανάλογα με τον κλάδο των εξαγωγών
Σε δύο μπλοκ έχουν χωριστεί οι χώρες της ΕΕ απέναντι στις ΗΠΑ, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν αμερικανικοί δασμοί δύο ταχυτήτων ανάλογα με τον κλάδο των εισαγωγών από την ΕΕ
Ο Ντόναλντ Τραμπ στο προσωρινό κέντρο κράτησης μεταναστών «Αλκατράζ των αλιγάτορων» στο Οτσόπι της Φλόριντα
Σαφάρι της εφορίας σε ξενοδοχεία, ταβέρνες και παραλίες – «Όπλα» οι νέες τεχνολογίες και οι αυστηρές ποινές για παραβάτες
Το ελεγκτικό πλέγμα καλύπτει χιλιάδες εποχικές επιχειρήσεις, από ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια μέχρι ταβέρνες, beach bars και παραχωρήσεις παραλιών
Παραλία με ξαπλώστρες 2