Το πλαίσιο του νέου ΚΟΚ περιέγραψε με την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση του ομώνυμου νομοσχεδίου.
Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών ειδικά για τους υπότροπους αλλά και την αύξηση των προστίμων ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την πιλοτική εφαρμογή της μεταμεσονύχτιας λειτουργίας Μετρό και Τραμ τα Σαββατοκύριακα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως είπε, ο νέος ΚΟΚ ρυθμίζει σε νέα βάση το καθεστώς των κυρώσεων για παραβάσεις και ξεκαθάρισε ότι «Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία ούτε στο δρόμο ούτε πουθενά».
Εξηγώντας την λογική του νέου ΚΟΚ ο πρωθυπουργός είπε ότι δίνει επίσης προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία βγάζοντας τα ταξί και τα ΙΧ από τις λεωφορειολωρίδες σημειώνοντας ότι τον επόμενο μήνα θα λειτουργήσουν οι πρώτες 90 κάμερες στην Αττική και στόχος είναι να γίνουν 1.500.
Θα εγκατασταθούν πειραματικά οι πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. «Θα έχουμε σύντομα την δυνατότητα να εντοπίζουμε με απλό τρόπο τις παραβιάσεις και τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται στην προσωπική θυρίδα του παραβάτη στο gov.gr και τα έσοδα θα μπαίνουν στο ταμείο οδικής ασφάλειας. Σκοπός δεν είναι να εισπράττουμε χρήματα από κλήσεις αλλά να κάνουμε τους δρόμους μας πιο ασφαλείς», τόνισε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Επίσης καθιερώνεται όριο 30 χλμ όριο στις πόλεις λέγοντας ότι δεν θέλουμε τα οχήματα να καθυστερούν, αλλά να κινούνται με ασφάλεια και πως αυτό έχει δοκιμαστεί στην Ευρώπη με μεγάλη επιτυχία.
Δείτε όλη την ομιλία
Στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» ο πρωθυπουργός μίλησε τόνισε: «Σήμερα είμαστε μπροστά σε μία επιλογή ευθύνης με έναν νέο ΚΟΚ με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα διακρίνοντας ανάμεσα στην πρώτη παράβαση και στην επανάληψη αυτής. Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με μία κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία σε καμία έκφανση της δημόσιας ζωής. Αυτήν τη λογική υπηρετούν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις».
Σε άλλο σημείο τόνισε: «Εφαρμόζουμε καθολικούς ελέγχους για το αλκοτέστ, όχι πλέον δειγματοληπτικούς. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση του κινητού ακόμη ένας σοβαρός κίνδυνος, ειδικά τα γραπτά μηνύματα πολλαπλασιάζουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος. Σε αυτόν τον διάλογο ενσωματώθηκαν προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων».
«Θα επιμείνω», είπε ακόμα, «στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού. Στις πιο σοβαρές το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται και θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης. Τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους».
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «η στατιστική αίματος και πόνου αποτελεί και την καλύτερη απάντηση σε όλους όσοι θεωρούν τις συγκεκριμένες ποινές αυστηρές. Ο κόμπος, όμως, έφθασε στο χτένι. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με επιτυχία. Η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι σωστή, μας τη συστήνουν οι ειδικοί και θα σώσει ζωές. Επίσης, οι συγκοινωνιολόγοι μάς λένε πως οι μικρότερες ταχύτητες μπορεί να βελτιώσουν και την εικόνα του κυκλοφοριακού στην πόλη».
Ο πρωθυπουργός κατέληξε τονίζοντας ότι «ένας νέος ΚΟΚ δεν επιλύει από μόνος το πρόβλημα της κυκλοφορίας. Απαιτούνται καλύτεροι δρόμοι, η κυβέρνηση επενδύει σε αυτόν τον τομέα, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και στο βάθος αυτής της διαδικασίας θα πρέπει οι πολίτες να ενθαρρύνονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους χάριν των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ένα θέμα είναι η ποιότητα των μέσων και ένα άλλο εξίσου σοβαρό η συχνότητα και η ποιότητα των δρομολογίων. Χρειαζόμαστε καινούργια λεωφορεία, αλλά και περισσότερους οδηγούς. Μόνο εάν πεισθούν οι πολίτες για την αξιοπιστία των μέσων μαζικής μεταφοράς θα τα επιλέξουν έναντι των αυτοκινήτων τους. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική τους στάση».