Πολιτική

Πολιτική Γραμματεία ΣΥΡΙΖΑ: Να μπει ένα τέλος στην απαξίωση των δημόσιων υποδομών της χώρας

«Πάνδημο αίτημα όλων είναι να πέσει άπλετο φως για τα αίτια αυτής της τραγωδίας, να μαθευτεί η αλήθεια και να αποδοθεί Δικαιοσύνη», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κάνει κριτική στον πρωθυπουργό και στον επικοινωνιακό χειρισμό του δυστυχήματος, αναφέροντας: «Ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, λειτουργούν με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης και συγκάλυψης των πολιτικών ευθυνών. Αρχικά, ο Κ. Μητσοτάκης έσπευσε να προκαταλάβει το αποτέλεσμα των ερευνών, και να μιλήσει περί ‘ανθρώπινου λάθους’. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, η οποία είναι ελεγχόμενη, διόρισε χωρίς καμία διαβούλευση ή διάλογο με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα, μια Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πρωθυπουργός, με την επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παρενέβη με αντιθεσμικό τρόπο, στη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Τόσες μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο παραιτημένος υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αλλά και οι αρμόδιοι υφυπουργοί, σιωπούν και είναι εξαφανισμένοι, ενώ ο πρωθυπουργός παρουσιάζεται για άλλη μια φορά μετά την πανδημία και το σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, ως ‘ανήξερος’».

Ακολούθως η Πολιτική Γραμματεία αποδίδει ευθύνες στην κυβέρνηση, παραθέτοντας πράξεις και παραλείψεις το προηγούμενο διάστημα: «Η κυβέρνηση απαξίωσε και εγκατέλειψε συνειδητά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί είναι αυτή που αγνόησε συστηματικά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, που κατήγγειλαν ζητήματα ασφάλειας. Είναι αυτή που αγνόησε τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για συναφή ζητήματα. Γιατί από το καλοκαίρι του 2019, απαξιώθηκαν και καταργήθηκαν μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το δυστύχημα, όπως το Δευτεροβάθμιο Κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αρκετοί και εκπαιδευμένοι σταθμάρχες. Γιατί είναι η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή που παρέλαβε το έργο της τηλεδιοίκησης, υλοποιημένο σε ποσοστό πάνω από 72%, και τέσσερα χρόνια μετά δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει. Γιατί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή άλλαξε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρία να απαλλαγεί από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα να απαλειφθεί η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας».

Συνεχίζοντας, γίνεται λόγος για «ρουσφετολογική μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, η αίτηση του οποίου θα έπρεπε να απορριφθεί λόγω υπέρβασης του ορίου ηλικίας που ο ίδιος ο ΟΣΕ είχε θέσει ως απαιτούμενο πρόσθετο τυπικό προσόν. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη ΡΑΣ, ο κύκλος της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε και ο εν λόγω σταθμάρχης, ήταν ελλιπής και ανεπαρκής. Ήταν επιλογή οι δεκάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις με μπλοκάκια και οι επιλεκτικές μετατάξεις». 

Η Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση ματαίως προσπαθεί με τη διάχυση των ευθυνών και το ‘όλοι ίδιοι είναι’, να στρέψει την κοινωνία, και ιδίως τη νεολαία, προς την αποχή ή την δήθεν ‘αντισυστημική’ ψήφο. Δεν θα τα καταφέρει. Όπως δεν θα καταφέρει με την καταστολή και την αστυνομική βία κατά ειρηνικών διαδηλωτών, να φιμώσει τη φωνή της κοινωνίας που ζητά Δικαιοσύνη και αλήθεια. Το μόνο που αποδεικνύει με τη βία και τον αυταρχισμό, είναι ο φόβος της απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά, που αγωνίζεται και διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον».

Αναφερόμενη στον ρόλο της Δικαιοσύνης, η Π.Γ. του κόμματος υποστηρίζει ότι «σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η Δικαιοσύνη θα πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει απερίσπαστη και με ταχύτητα το έργο της. Αλλά και όλος ο πολιτικός κόσμος οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων».

Γενικεύοντας, η Πολιτική Γραμματεία καταλήγει: «Η τραγωδία στα Τέμπη κατέδειξε με δραματική ευκρίνεια την αποτυχία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, που εφαρμόζει με ευλαβική εμμονή η κυβέρνηση της ΝΔ, να διαφυλάξει την ανθρώπινη ζωή. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα αναστρέψει αυτήν την πολιτική, όχι μόνο για τον σιδηρόδρομο, αλλά συνολικά για τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά, καθώς και για τις δημόσιες υποδομές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταθέσει μια συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και την ανάταξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ποιοτικού δημοσίου σιδηροδρομικού δικτύου, με αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και εθνικών πόρων. Γιατί πρέπει να μπει ένα τέλος στην απαξίωση των δημόσιων υποδομών της χώρας, αλλά και γιατί η ‘ασφάλεια’ που έχει κοινωνικό περιεχόμενο, και αφορά πρώτιστα την υγεία, την παιδεία, την κοινωνική πρόνοια, τις υποδομές, δεν μπορεί και δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό του κέρδους».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Τελευταία προδημοσίευση για την «Ιθάκη» του Αλέξη Τσίπρα - Τη Δευτέρα κυκλοφορεί το βιβλίο του
«Το “Μύθοι και Αλήθειες” είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο με ιδιαίτερη σημασία. Η ουσία όσων περιγράφω σε αυτό το κεφάλαιο, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που με παρακίνησαν να γράψω την “Ιθάκη”»
Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα
Η ΝΔ εκλέγει την Κυριακή τον «κομματικό στρατό» της με το βλέμμα στο συνέδριο της άνοιξης: Στις κάλπες πάνω από 120.000 πολίτες
Αυτές οι εσωκομματικές εκλογές έχουν και μία ακόμη ιδιαιτερότητα, πραγματοποιούνται σε ένα περιβάλλον μετά τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, με ζωηρά τα σενάρια για ίδρυση νέου κόμματος
τα γραφεία της ΝΔ
Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ συνάντησε την Λίνα Μενδώνη: Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών
Συζητήθηκαν, επίσης, οι τρέχουσες και μελλοντικές συνεργασίες του Υπουργείου Πολιτισμού με κορυφαία μουσεία των ΗΠΑ, όπως το Getty, το MET, το Museum of the Bible και τη National Gallery of Art
Λίνα Μενδώνη και Κίμπερλι Γκιλφόιλ
«Χωρίς έρεισμα» οι αντιδράσεις της Τουρκίας για τον ελληνικό θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, λέει το υπουργείο Εξωτερικών
Νωρίτερα, η τουρκική διπλωματία κατηγόρησε την Ελλάδα ότι πέτυχε την έγκριση από την ΕΕ ενός συμπληρωματικού χάρτη θαλάσσιου σχεδιασμού που επεκτείνεται πάνω σε περιοχές τουρκικής διεκδίκησης
ÓõíÜíôçóç ôïõ õðïõñãïý Åîùôåñéêþí Íßêïõ ÄÝíäéá ìå ôïí Ãåíéêü ÃñáììáôÝá ôïõ ÍÁÔÏ ÃÝíò Óôüëôåíìðåñãê, ôçí Ôñßôç 6 Ïêôùâñßïõ 2020. 
(EUROKINISSI