Πολιτική

Στη Βουλή η τροπολογία Παππά για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ – Τι προβλέπει

Κατατέθηκε στην Βουλή η τροπολογία του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής για την διαφήμιση στα ΜΜΕ.

Τροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τη διευκρίνιση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπ. ΨΗΠΤΕ, η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, καθώς και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς.

Τι προβλέπει η τροπολογία

– Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).

– Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.

– Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.

– Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.

– Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.

– Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).

– Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.

– Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.

– Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).

– Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.

Κατόπιν των παραπάνω, γίνεται ξεκάθαρο πως αντικαθίστανται πλήρως οι -ουδέποτε εφαρμοσθείσες- διατάξεις του «Νόμου Σταμάτη» περί απευθείας τιμολόγησης.

Διαβάστε την τροπολογία Παππά για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ

[pdf-embedder url=”https://www.newsit.gr/wp-content/uploads/2018/03/tropologia.pdf”]

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη με τον υπουργό Εξωτερικών του Ιράν – Διαφύλαξη της θαλάσσιας ασφάλειας και της ελληνικής κοινότητας στην Τεχεράνη
Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών τόνισε τη σημασία της πλήρους συμμόρφωσης με τη Συνθήκη Μη Διάδοσης των Πυρηνικών Όπλων
Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη με τον υπουργό Εξωτερικών του Ιράν – Διαφύλαξη της θαλάσσιας ασφάλειας και της ελληνικής κοινότητας στην Τεχεράνη
Ανδρουλάκης εναντίον Μητσοτάκη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ: Αγώνας δρόμου στο ΠΑΣΟΚ για να μην παραγραφούν οι ευθύνες στελεχών της ΝΔ
Ο Νίκος Ανδρουλάκης έθεσε «Τρία ερωτήματα προς τον κ. Μητσοτάκη για τον οποίο είπε ότι είναι απολύτως υπεύθυνος για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ»
Νίκος Ανδρουλάκης
Άλλο Βορίδης, άλλο Αυγενάκης: Σκέψεις στην κυβέρνηση για Προανακριτική μόνο για έναν εκ των δύο πρώην υπουργών
Για τον Βορίδη υπάρχουν δεύτερες σκέψεις, για τον Αυγενάκη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι διάλογοι που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, με αναφορές στο όνομα του, φέρεται να επιβαρύνουν τη θέση του
Αυγενάκης και Βορίδης 12