Πολιτική

Σπίρτζης: Καμία ιδιωτικοποίηση για ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ

Καμία ιδιωτικοποίηση δεν γίνεται, αντίθετα διορθώνει στρεβλώσεις η τροπολογία που αφορά τον ΟΑΣΑ, τoν ΟΣΕΘ και τα ΚΤΕΛ, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στην Βουλή.

Μάλιστα όπως επεσήμανε ο κ.Σπίρτζης, όσα έχουν γραφεί, ειδικά για την Θεσσαλονίκη παρέχουν μια στρεβλή ερμηνεία. Χαρακτηριστικά ο υπουργός, δίνοντας εξηγήσεις στην Ολομέλεια σχετικά με την επίμαχη τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια προκειμένου να ψηφιστεί σήμερα είπε πως « θα αναφερθώ σε κάποιες τροπολογίες που αφορούν τον ΟΑΣΑ, τον ΟΣΕΘ και τα ΚΤΕΛ, οι οποίες προβλέπουν συγκεκριμένη λειτουργία. Να τις παρουσιάσω, γιατί και κάποια Μέσα, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, έχουν αρχίσει και δίνουν στρεβλές ερμηνείες.

Σήμερα, υπάρχει ένα μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί στον ΟΑΣΘ από παλιά, στην ΟΣΥ και στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης, που εξαιρούνται κιόλας από τη ρύθμιση.

Δεν θα μπω στη συζήτηση για τον ΟΑΣΘ και τα «εγκλήματα» που έγιναν εκεί για χρόνια. Όμως, είναι γνωστό στους πολίτες ότι πολλά δρομολόγια ειδικά των ΚΤΕΛ αλλά και των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κόβονται, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και των πολιτών. Ένα δεύτερο τέχνασμα που είχαν στη Θεσσαλονίκη ήταν να εντάξουν ένα μεγάλο κομμάτι του αστικού μεταφορικού έργου των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ και στη συνέχεια να χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ως υπεργολάβο και να τα πληρώνει, χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς διαφάνεια, χωρίς τίποτα τέτοιο».

Ο υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως με την τροπολογία αυτή «θα θεραπεύσουν ακριβώς αυτήν τη στρέβλωση. Έρχονται να βάλουν υποχρεωτικά στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης σύστημα τηλεματικής, που θα εντάσσεται στο κεντρικό σύστημα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ και ηλεκτρονικό εισιτήριο, προκειμένου η λειτουργία, οι έλεγχοι και η τιμολόγηση να γίνονται διαφανώς και όχι όπως γίνονταν μέχρι σήμερα. Και βέβαια προβλέπεται Κοινή Υπουργική Απόφαση με τον Υπουργό Οικονομικών, για να υπάρχουν πρόστιμα σ’ αυτές τις εταιρείες εφόσον κόβουν δρομολόγια που έχουν δεσμευθεί για το μεταφορικό τους έργο, είτε είναι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες είτε είναι τα ΚΤΕΛ»

Στην επιμονή του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάση Θεοχαρόπουλου ότι περνάνε κομμάτια μεταφορικού έργου σε ιδιώτες στην Θεσσαλονίκη , ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «τα προηγούμενα χρόνια επί προηγούμενων κυβερνήσεων, που στελέχη του Κόμματός σας είχαν θέσεις ευθύνης στην Κυβέρνηση, άλλαξε η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΘ.

[read4more]

Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αυτό. Αυτό έγινε ακριβώς στην λογική που καταγγέλλετε, δηλαδή, για να έχουμε μια παλαιοκομματική λειτουργία εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων των τότε μετόχων του ΟΑΣΘ» και πρόσθεσε πως «τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΟΑΣΘ έχουμε 45 εκατομμύρια λιγότερης δαπάνης που είναι λεφτά του ελληνικού λαού και βρήκαμε αντί για πεντακόσια λεωφορεία, διακόσια πενήντα να λειτουργούν, και για την ακρίβεια διακόσια πενήντα τέσσερα. Το τρικ, που είχε κάνει τότε η Κυβέρνηση, ήταν να μεγαλώσει την περιοχή που ήταν ευθύνη του ΟΑΣΘ και να δίνει υπεργολαβία στα ΚΤΕΛ το μεταφορικό έργο. Αυτό το βλέπετε εσείς εξορθολογισμό ή οι Επιτροπές της Βουλής και ο Υπουργός είναι για να εγκρίνει την ολιστική μελέτη της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Αττικής και να μην υπάρχει το χάος που υπάρχει σήμερα;»

Αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο ο κ. Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε «δεν μπορεί ο ΟΑΣΘ που είναι για το κέντρο της Θεσσαλονίκης και για τους γύρω δήμους, να πηγαίνει και να έχει στον χώρο ευθύνης του μικρά χωριά με μικρή μεταφορική κίνηση για να απαλλάσσονται κάποιοι ιδιώτες από αυτό και εκεί που είναι εμπορικές οι γραμμές, να πληρώνονται αδρά από το ελληνικό Δημόσιο για να παρέχουν αυτό το μεταφορικό έργο και να παίρνουν και τα έσοδα των εισιτηρίων. Άρα, θα σας παρακαλούσα πολύ να ρωτήσετε τα στελέχη που είχατε τότε στην Κυβέρνηση και να δείτε τι εγκλήματα έγιναν στη Θεσσαλονίκη και στις αστικές συγκοινωνίες. Ήταν ένας ιδιαίτερος χώρος άσκησης παλαιοκομματικής πολιτικής και λαμβάνω την κριτική που κάνατε ως αυτοκριτική στον χώρο σας και σε αυτά που προέβλεψαν για τις αστικές συγκοινωνίες, κυρίως της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αττικής».

Ο κ.Σπίρτζης μάλιστα επισήμανε ότι τα ΚΤΕΛ Αττικής και τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, έτσι και αλλιώς δεν ελέγχονται από το Υπουργείο, ελέγχονται από τις περιφέρειες, από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Επομένως, δεν μπορεί να είναι σε ομηρία η Θεσσαλονίκη και η Αττική ούτε από το ΚΤΕΛ Αττικής ούτε από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αν δεν παρέχουν το μεταφορικό έργο που έχουν συμφωνήσει. Σε αυτή την περίπτωση αν αρνηθεί το ΚΤΕΛ Αττικής ή το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, υπάρχουν και άλλα ΚΤΕΛ στη χώρα που μπορούν, μέσα από τις προβλεπόμενες διαγωνιστικές διαδικασίες, να αναλάβουν συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως και δημοτικές επιχειρήσεις το ίδιο. Αλλά δεν μπορεί η Αττική και η Θεσσαλονίκη να είναι όμηροι είτε του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, όπως ήταν, είτε των ιδιωτικών ΚΤΕΛ στην Αττική.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Νίκος Ανδρουλάκης για Φώφη Γεννηματά: «Συνεχίζουμε στον δρόμο που χάραξε, ένα δρόμο ενότητας και αυτονομίας»
«Οι αγώνες της για τη μείωση των ανισοτήτων, την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, την ισότητα των φύλων θα μας εμπνέουν πάντα», γράφει ο Νίκος Ανδρουλάκης
Νίκος Ανδρουλάκης και Φώφη Γεννηματά
Φώφη Γεννηματά: «Θα είσαι για πάντα στην καρδιά και στο μυαλό όλων μας, λείπεις» – Η συγκινητική ανάρτηση του Ανδρέα Τσούνη
Η Φώφη Γεννηματά ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία να επιστρέψει η ανθρωπιά και η ηθική στην πολιτική ζωή αυτής της χώρας, αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανάρτησή του ο σύζυγός της
Η Φώφη Γεννηματά
«Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα πράξει ό,τι απαιτείται για να μην επιτρέψει την υποβάθμιση του Αγνώστου Στρατιώτη» λένε κυβερνητικές πηγές για τον Χάρη Δούκα
«Μέσα σε λίγες ώρες, ο κ. Δούκας αναίρεσε τον εαυτό του» τονίζουν κυβερνητικές πηγές για τον δήμαρχο Αθηναίων
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ 38
Άδωνις Γεωργιάδης – Παύλος Πολάκης: Νέα κόντρα στη Βουλή – «Μην πάρεις πάλι αναβολή», «ο δικηγόρος μου έχει πολλές υποθέσεις»
«Είπες ψέματα ότι δεν ζήτησες αναβολή, και σου κότσαρα το δικαστικό έγγραφο», είπε ο υπουργός Υγείας. «Λες ψέματα» απάντησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Παύλος Πολάκης στη Βουλή 26
Αλλαγές στο γραφείο του έκανε ο Νίκος Ανδρουλάκης - Ο Γιώργος Παπαβασιλείου νέος διευθυντής
Η επί σειρά ετών συνεργάτης του Νίκου Ανδρουλάκη και μέχρι τώρα διευθύντρια του γραφείου του, Έλενα Αναστασίου, αναλαμβάνει γραμματέας του Δικτύου για τα δικαιώματα του παιδιού και της οικογένειας
Ο Νίκος Ανδρουλάκης
Κόντρα χωρίς τέλος για τον Άγνωστο Στρατιώτη ανάμεσα σε Δούκα και Δένδια: Στη δικαιοσύνη ο δήμαρχος – «Δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του μνημείου», απαντά το Άμυνας
Στη δικαιοσύνη προσφεύγει ο Χάρης Δούκας για την ανάθεση της καθαριότητας του μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη σε ιδιώτη – Η απάντηση του υπουργείου Άμυνας
Κόντρα χωρίς τέλος για τον Άγνωστο Στρατιώτη ανάμεσα σε Δούκα και Δένδια: Στη δικαιοσύνη ο δήμαρχος – «Δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του μνημείου», απαντά το Άμυνας 80