Έχω οδηγήσει ξανά το Ford Capri, αλλά αφήνω αρκετή απόσταση από τη μία φορά στην άλλη, προκειμένου να έχω ξεχαστεί λίγο, μέχρι να ξαναθυμηθώ τι ευχάριστη οδηγική εμπειρία είχα.
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, το Capri επανήλθε στη γκάμα της «μπλε οβάλ» εταιρείας, θέλοντας να γράψει κι αυτό τη δική του ιστορία. Το παλαιό μοντέλο ήταν ένα σαγηνευτικό coupe με μακρύ καπό που φιλοξενούμε μοτέρ βενζίνης, ενώ το σημερινό είναι μεν coupe αλλά υπερ-υψωμένο crossover, που πλέον χαρακτηρίζεται SUV.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πληθωρικό σε διαστάσεις με κοντά 4,5 μ. μήκος, 1,87 μ. πλάτος και 1,63 μ. ύψος, ξεχειλίζει από δυναμισμό.
Έχει διατηρηθεί η φιλοσοφία με μακρύ καπό και τραβηγμένη προς τα πίσω την καμπίνα, με τα πίσω σκούρα παράθυρα να συνδράμουν στην ιδιωτικότητα των πίσω επιβατών. Τα περιμετρικά προστατευτικά ενισχύουν την εικόνα του SUV και «δένουν» απόλυτα με τα σκούρα φωτιστικά LED, τη μαύρη μάσκα, και τα μαύρα σπόιλερ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το όνομα CAPRI αναγράφεται περίτρανα στο πίσω μέρος, στο γυάλινο τμήμα που λειτουργεί και ως φωτεινή μπάρα από τη μια πλευρά στην άλλη.
Οι κλειστού τύπου ζάντες συμβάλλουν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, η οποία είναι πράγματι εντυπωσιακή για τις διαστάσεις του. Και τα 18,7 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, σε κάνουν να θέλεις να κινηθείς παντού.
Η καμπίνα είναι μια από τις πιο ευρύχωρες που έχω συναντήσει, λιτή και όμορφη. Απουσιάζουν οι φυσικοί διακόπτες και όλα γίνονται μέσα από την τεράστια οθόνη αφής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, 14,6 ιντσών. Έχει το χαρακτηριστικό ότι μπορεί να είναι σχεδόν κάθετη, αφήνοντας ανοικτό τον αποθηκευτικό χώρο ή επικλινής κρύβοντας τον χώρο και προφανώς τα αντικείμενα που θέλεις να βάλεις. Πολύ έξυπνο αυτό.
Ρυθμίσεις μπορείς να κάνεις και από το τιμόνι, το οποίο είναι μεγάλο και χαρακτηρίζει τα Ford, διότι ακόμα και στο μικρό Puma το τεράστιο τιμόνι κάνει τη διαφορά.
Μαλακά και σκληρά πλαστικά, μπάρα με απομίμηση ανθρακονήματος και δερμάτινη, καπιτονέ ταπετσαρία στα καθίσματα -οδηγού και συνοδηγού με ενσωματωμένα προσκέφαλα– συνθέτουν μια premium καμπίνα, της οποία το πάτωμα είναι επίπεδο, καθώς απουσιάζει το τούνελ μετάδοσης που έχουν τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα.
Πέντε ενήλικες χωρούν άνετα, με τους πίσω να μην έχουν θέμα με τα κεφάλια, παρά τον coupe χαρακτήρα και το χαμήλωμα της οροφής.
Το δε τεράστιο πορτ-μπαγκάζ των 572 λίτρων με το άνοιγμα της πόρτας πολύ ψηλά και το χαμηλό κατώφλι, σου δίνει ευχέρεια στην τοποθέτηση των αντικειμένων.
Η ηλεκτρική υπόσταση του Capri απαντάται στο ηλεκτρικό μοτέρ των 286 ίππων με τα 545 Nm άφθονης ροπής με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, να μεταφέρονται στον πίσω άξονα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης. Αυτό, αυτομάτως, είναι κάτι που το ευχαριστιέσαι στο δρόμο και το νιώθεις στα κοψίματα του τιμονιού. Μην περιμένεις να πηγαίνεις με τις… πόρτες, πλαγιολισθαίνοντας, διότι τα ηλεκτρικά σε κρατούν στην ευθεία, όμως θα νιώσεις τη διαφορά από ένα προσθιοκίνητο.
Για το βάρος των περίπου 2.100 κιλών αμάξωμα, τα 6,2 δευτ. επιτάχυνσης είναι μια χαρά, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Παραπάνω δε θέλεις κι άλλωστε δε χρειάζεται να πιάσεις αυτή την τελική, αφενός για να είσαι σύννομος με τα όρια και αφετέρου με την κατανάλωση ενέργειας, αν θέλεις να πας κάπου και να μη χρειαστεί να σταματήσεις να φορτίσεις.
Η μπαταρία είναι μεγάλη με 77 kWh, σου βγάζει στην πόλη κοντά στα 580 χλμ., οδηγώντας μόνο με το πεντάλ του γκαζιού (one pedal drive) για μεγαλύτερη ανάκτηση, κι αυτό είναι κάτι που σε κάνει να ξεχνάς πότε θα ξαναφορτίσεις, αν κυκλοφορείς σε συνθήκες πόλης.
Όμως, με συνετή οδήγηση, θα βγάλεις και ένα ταξίδι 350 χιλιομέτρων χωρίς να σταματήσεις για φόρτιση.
Η σφικτή ανάρτηση συνάδει με τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και η υποβοήθηση του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα το πού κινείσαι. Είναι μαλακό σε αίσθηση στην πόλη και σκληρό στον αυτοκινητόδρομο.
Το Capri το ευχαριστήθηκα ακόμα μια φορά. Είναι ένα αυτοκίνητο με μπόλικη τεχνολογία σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, έχει το SYNC 4 στο σύστημα infotainment με άριστη συνδεσιμότητα, μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης που σου ταιριάζει και να το αποκτήσεις με όφελος, καθώς υπάρχει ενεργή η κρατική επιδότηση.
Οι τιμές αυτής της έκδοσης, ξεκινούν από 40.200 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η επιδότηση.