Η μετάλλαξη του MINI Cooper είναι ιδιαίτερα εμφανής στη σημερινή του μορφή.
Ένα μοντέλο, που συγκαταλέγεται στα ελάχιστα στις ιστορίας του αυτοκινήτου με έντονη προσωπικότητα, στην πάροδο του χρόνου απέκτησε διαφορετικό χαρακτήρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από μικρό μοντέλο πόλης που δημιουργήθηκε για οικονομία σε καύσιμο, ώστε να αντιμετωπίσει την πετρελαϊκή κρίση στα τέλη της δεκαετίας του ’60, μικρό αλλά με χώρους για… ελέφαντα, έφτασε να φορά πανίσχυρα μοτέρ –που ωστόσο δεν καταναλώνουν ένα… διυλιστήριο- και να έχει μεγαλώσει τόσο που ναι, μπορεί να φιλοξενήσει 4 επιβάτες με αρκετή άνεση, αλλά όχι παραπάνω με τα ογκώδη καθίσματα.
Άλλες εποχές, άλλη φιλοσοφία, άλλες προτεραιότητες του ομίλου BMW για τη θυγατρική MINI που την έκανε maxi και πολύ premium.
Η σιλουέτα παραμένει αναγνωρίσιμη MINI Cooper και με τη διχρωμία στην οροφή -που πρώτο καθιέρωσε και μετά ακολούθησαν ουκ ολίγες μάρκες- δεν περνά καθόλου απαρατήρητο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θεωρώ υπερβολική την οκταγωνική, τονισμένη μάσκα που διατρέχεται από τον προφυλακτήρα με το χρωμιωμένο περίγραμμα που συνάδει με τα φωτιστικά LED.
Τα μαύρα περιμετρικά διατηρούνται, τονίζουν έναν εκδρομικό χαρακτήρα, με ένα πορτ-μπαγκάζ 275 λίτρων που είναι κατάλληλος για τα πολύ απαραίτητα σε ταξίδι 4 ατόμων.
Το 5θυρο αμάξωμα μεγάλωσε πολύ με 4,036 μ. μήκος, 1,744 μ. πλάτος και 1,464 μ. ύψος, όπως και το μεταξόνιο των 2,567 μ., που συνεισφέρει στην άνεση της καμπίνας.
Με κοντούς προβόλους, μακρύ καπό και μεγάλους τροχούς, σε κερδίζει και σε κεντρίζει η καμπίνα, με αυτή τη μινιμαλιστική σχεδίαση και κυρίως με την τεράστια ολοστρόγγυλη OLED οθόνη 9,5 ιντσών, μέσω της οποίας κάνεις όλες τις ρυθμίσεις. Αυτό και καλό είναι αλλά και περίπλοκο, καθώς και άλλοι κατασκευαστές τα βάζουν όλα πλέον στην οθόνη πολυμέσων, σε βαθμό που θα πρέπει να έχεις εξοικειωθεί πάρα πολύ με όλες τις ρυθμίσεις, ώστε οδηγώντας να τις κάνεις πολύ γρήγορα και με τη λιγότερη απόσπαση της προσοχής από τον δρόμο. Δηλαδή έχεις σε φυσικούς διακόπτες το start/stop για την εκκίνηση του κινητήρα ή τη διακοπή, τα Experiences Modes για τα προγράμματα οδήγησης, την ρύθμιση της έντασης του ήχου και το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο βέβαια, ενώ έχεις και χειριστήρια στο τιμόνι για ορισμένες λειτουργίες.
Καλά πλαστικά, πολύ ύφασμα και ανακυκλωμένα υλικά, δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση στο εσωτερικό, με νεανικό χαρακτήρα, πρωτίστως.
Η έκδοση δοκιμής με τους 156 ίππους που προέρχονται από ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.5lt με υπερτροφοδότηση, του χαρίζουν την εκρηκτικότητα που απαιτείται με 8 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει 225 χλμ./ώρα, αλλά δεν χρειάζεται να την αγγίξεις.
Η εταιρεία δίνει κοντά στα 6 με 6,6 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ., ωστόσο θα κάψει λίγο παραπάνω, αλλά δεν θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα.
Καλοστημένο στο δρόμο, προσθιοκίνητο, με ηλεκτρικό τιμόνι αρκετά κοφτερό, μπορεί να παίξεις και να ξακρίσεις στον δρόμο, όμως θέλει προσοχή με τα ελαστικά και ειδικά στις λακκούβες. Θα το ευχαριστηθεί ένας μέσος, με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω να είναι υπέρ της άνεσης και λιγότερο της σπορτίφ οδηγικής αίσθησης, που θα ήθελα περισσότερο.
Προικισμένο με πολλά χαρακτηριστικά σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού, και πολλά χαρακτηριστικά άνεσης και συνδεσιμότητας, το MINI Cooper C κοστίζει 26.950 ευρώ.