Η 7η γενιά του Mitsubishi Colt επαναφέρει την ιαπωνική μάρκα με τον καλύτερο τρόπο στην κατηγορία των supermini, τονώνοντας ταυτόχρονα το ενδιαφέρον σε ένα segment που χρειάζεται νέο… αίμα.
Το νέο Mitsubishi Colt, με την υπογραφή της συνεργασίας Renault–Nissan–Mitsubishi, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και αποτελεί ουσιαστικά μία οικεία πρόταση με σύγχρονη λογική. Έτσι, η δυναμική της Mitsubishi έρχεται να ταιριάξει τέλεια στην τεχνογνωσία που χρησιμοποιεί από το alliance, δίνοντας δυνατό «παρών» στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η πρώτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου λανσαρίστηκε το 1978 και έκτοτε έχει πουλήσει περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια μονάδες. Έξι γενιές και τέσσερις δεκαετίες μετά, το ολοκαίνουριο Colt προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα και υπηρετώντας τις ανάγκες της καθημερινότητας, προσφέρει στους κατόχους άνετες και οικονομικές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και απροβλημάτιστα ταξίδια. Μάλιστα, στην πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, το κόστος μετακίνησης είναι σημαντικά μειωμένο, κάτι που στο τέλος της μέρας ή του… μήνα συμβάλλει και στη θετική μας διάθεση!
Εξωτερικά, το Colt δε θυμίζει τους προκατόχους του, ενώ οι ομοιότητες του με το αδερφάκι του από τη Γαλλία, Renault Clio, δεν περνούν απαρατήρητες. Παρόλ’ αυτά, το κάθε μοντέλο έχει τα δικά του «προσωπικά» χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν. Στην περίπτωση του Mitsubishi Colt, οι εμπρός κάθετοι προβολείς LED στη μάσκα και ο σπορτίφ προφυλακτήρας δίνουν τη διαφορετική πινελιά στο Colt, ενώ στο πίσω μέρος κεντρικά δεσπόζει ολογράφως το «Mitsubishi». Η χρωματική απόχρωση Volcanic Grey της δοκιμής μας, ένα βαθύ μεταλλικό ασημί, είναι η μία εκ των πέντε που διατίθεται το Colt. Μαζί με την Volcanic Grey, τα μεταλλικά Onyx Black, Sunrise Red, Royal Blue και το απλό Arctic White αποτελούν τη μοντέρνα χρωματική παλέτα του ιαπωνικού supermini.
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό του Colt, η εικόνα που συναντάμε είναι οικεία και σίγουρα καλόγουστη, μοντέρνα και με καλή ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά είναι πολύ καλά με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό. Η εργονομία και η πρακτικότητα στην καμπίνα κάνουν ακόμα πιο άνετες τις καθημερινές μετακινήσεις μας. Το hi-tech στοιχείο εννοείται πως δε λείπει, με τη multi-touch οθόνη των 9,3 ιντσών -στην έκδοση Instyle της δοκιμής μας- σε διάταξη πορτρέτου να κλέβει τις εντυπώσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι ευκρινής και με πολυάριθμες πληροφορίες και δεδομένα χρήσιμα για τον οδηγό, καθώς και δυνατότητες παραμετροποίησης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το infotainment είναι απλό και άμεσο, χωρίς να κουράζει τους χρήστες. Ευτυχώς, δε λείπουν οι φυσικοί διακόπτες για τις απαραίτητες λειτουργίες. Έτσι, βάζουμε ακόμα ένα συν στο κομμάτι της εργονομίας και της ασφάλειας, αφού μπορούμε εύκολα να χειριστούμε τον κλιματισμό ή να αλλάξουμε τα driving modes, χωρίς να αποσπάται η προσοχή μας. Με κανονικούς διακόπτες, ενεργοποιούμε και την κάμερα οπισθοπορείας, τα θερμαινόμενα καθίσματα (διαθέτει και θερμαινόμενο τιμόνι), και το κλείδωμα των θυρών.
Η τεχνολογία Multi-Sense επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει το εσωτερικό του Colt, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Μεταξύ άλλων, δίνει τη δυνατότητα εξατομίκευσης του ατμοσφαιρικού φωτισμού, ενώ μέσω αυτού ρυθμίζονται και τα driving modes. Η προηγμένη συνδεσιμότητα και η ψηφιοποίηση συνεισφέρουν και στη βελτίωση της ασφάλειας. Το eCall ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, τροφοδοτούμενο από μία ενσωματωμένη κάρτα SIM 4G, σε περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί βοήθεια.
Επίσης, υπάρχει μία σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), μεταξύ των οποίων είναι: Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Around View Monitor, Automatic High Beam, Blind Spot Warning, Forward Collision Mitigation system, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Easy Park Assist, Rear Cross Traffic Alert και Traffic Sign Recognition.
Χωροταξικά, οδηγός, συνοδήγός και δύο πίσω επιβάτες κανονικού αναστήματος μπορούν να μετακινηθούν άνετα. Ωστόσο, ο χώρος τον αποσκευών στο υβριδικό Colt HEV είναι περιορισμένος με 254 λίτρα διαθέσιμα για τις αποσκευές. Η πραγματικότητα είναι πως έτσι μπορούμε να κάνουμε σωστή και συνετή επιλογή όσων χρειαζόμαστε να πάρουμε μαζί, χωρίς να κουβαλάμε την προίκα μας όπου πάμε. Στις θερμικές εκδόσεις, ωστόσο, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 340 λίτρα, δίνοντας μια ανάσα ευρυχωρίας.
Η έκδοση Full Hybrid Mitsubishi Colt της δοκιμής μας, εξελιγμένη από τη Renault, συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 49 και 20 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση είναι 143 ίπποι. Σημειώστε ότι ο μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας βοηθάει στην κίνηση του Colt και την ενίσχυση της δύναμής του, ενώ ο πιο μικρός έχει το ρόλο της μίζας/γεννήτριας για τη γρήγορη ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα. Η ροπή του θερμικού συνόλου είναι 148 Nm και του ηλεκτρικού 205 Nm. Η μετάδοση πραγματοποιείται μέσω του multi-mode κιβωτίου με τις 4+2 σχέσεις και τους 15 διαφορετικούς συνδυασμούς. Η μπαταρία χωρητικότητας 1,2kWh (0,85 ωφέλιμα) κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το υβριδικό Colt σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο ξεκίνημα ή σε χαμηλή ταχύτητα, κάτι που βοηθάει στην εξαιρετική μέση κατανάλωση. Με σωστή οδήγηση, δηλαδή, ακολουθώντας τους κανόνες της οικολογικής/οικονομικής οδήγησης είδαμε στο trip computer κάτω από 5 λτ./100 χλμ., σε νορμάλ ρυθμό περίπου 5,1 λτ./100 χλμ., ενώ με σε πιο σβέλτο ρυθμό ανέβηκε επιπλέον ένα λίτρο στα 100 χλμ.
Το Colt HEV, όμως, σημειώνει και αρκετά καλές επιδόσεις. Από στάση αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, το Full Hybrid Colt είναι ευχάριστο, σβέλτο και άνετο για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αναβαθμίζει την ποιότητα της καθημερινότητάς μας, αφού στις δύσκολες ώρες του μποτιλιαρίσματος οι συνθήκες μέσα στην καμπίνα είναι ευχάριστες. Το σύνολο έχει γραμμική λειτουργία, ενώ η ροπή του βοηθάει στις χαμηλομεσαίες στροφές. Το κιβώτιο με τη σειρά του διευκολύνει τη ζωή του οδηγού, ωστόσο, στη διαδικασία της επιτάχυνσης, ο ήχος από τον κινητήρα που ανεβάζει στροφές γίνεται αρκετά έντονος.
Τις περισσότερες φορές, οδηγήσαμε με το κιβώτιο στην επιλογή Β, δηλαδή Brake (αντί για το D), κατά το οποίο όταν αφήνουμε το πόδι από το γκάζι, το αυτοκίνητο επιβραδύνει σημαντικά και παράλληλα πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας, όπως και στο «κανονικό» φρενάρισμα.
Στην πόλη προτιμήσαμε να κινηθούμε έχοντας επιλέξει το οδηγικό προφίλ Eco από το πρόγραμμα Multi-Sense, με το Sport και το My-Sense να είναι οι άλλες δύο επιλογές. Επίσης, συναντάμε τη λειτουργία e-Save, κατά την οποία διατηρείται η ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας και η επιλογή EV για να κινούμαστε αμιγώς ηλεκτρικά.
Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου ούτε εκεί υστερεί το ιαπωνικό supermini χάρη στο σταθερό πάτημα που έχει. Εάν κάποιος κινηθεί πάνω από τα όρια ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, τότε μόνο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους (ή και η κλήση από την Τροχαία).
Η απορροφητικότητα της ανάρτησης βοηθάει να μη χρειάζεσαι χειροπράκτη στο τέλος της ημέρας με τις τόσες κακοτεχνίες, λακκούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες στους δρόμους που συναντάμε συχνά-πυκνά. Επιπλέον, σε δρόμο με στροφές διαπιστώσαμε ότι η ανάρτηση αντεπεξέρχεται πολύ καλά και στη διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και βοηθάει να πηγαίνουμε εκεί που στοχεύουμε, χωρίς να μας προδίδει το μπροστινό σύστημα, εάν δεν υπερβάλουμε.
Εν κατακλείδι, το Full Hybrid Mitsubishi Colt είναι ένα σύγχρονο ολοκληρωμένο supermini, το οποίο δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με υπερβολές, αλλά να στηρίξει ουσιαστικά τον ιδιοκτήτη του με σημαντικές τεχνολογίες, συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και ένα εξαιρετικό υβριδικό σύστημα, το οποίο δικαιολογεί πλήρως την αυξημένη τιμή του HEV συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, αφού σε βάθος χρόνου τα οικονομικά οφέλη που αποκομίζει ο ιδιοκτήτης είναι μεγάλα χάρη στο μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής της κορυφαίας έκδοσης Mitsubishi Colt HEV 1.6 AT INSTYLE ξεκινάει από 24.490 ευρώ και προσφέρει κυριολεκτικά τα πάντα, ενώ η βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρων και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ξεκινάει από 17.990 ευρώ.
Τελος, το νέο Colt, όπως και όλα τα μοντέλα της Mitsubishi, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ., εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών ή 160.000 χλμ. και οδική βοήθεια για 5 έτη (Mitsubishi Motors Assistance Package).