Driveit

Skoda: Με βιοκαύσιμο από φυτικά έλαια τα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της

Το καύσιμο HVO έχει έως και 90% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Μπορεί η παραγωγή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων να μειώνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας, εντούτοις υπάρχουν εταιρείες όπως για παράδειγμα η Skoda, που εξακολουθούν να παράγουν, σε αρκετά υψηλό βαθμό, εκδόσεις diesel.

Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν βιοκαύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιούνται από πετρελαιοκινητήρες, μάλλον θα έχουμε για αρκετά χρόνια ακόμα εκδόσεις diesel.

Κι ενώ ευρέως διαδεδομένο είναι το biodiesel, το οποίο προέρχεται από γεωργικές καλλιέργειες, εσχάτως αρχίζει να διοχετεύεται στην αγορά και το καύσιμο HVO (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο) που έχει έως και 90% χαμηλότερες καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το συνθετικό αυτό καύσιμο παρασκευάζεται από χρησιμοποιημένα λίπη και έλαια μέσω μιας χημικής διαδικασίας υδρογόνωσης και ως εκ τούτου δεν απαιτεί γεωργικές εκτάσεις, καθιστώντας το ακόμη πιο βιώσιμο.

Στην Ελλάδα υπάρχει εταιρεία του ομίλου Motor Oil που μαζεύει τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και τα προωθεί για τη δημιουργία τέτοιους καυσίμου, ενώ στην Τσεχία το προηγμένο βιοκαύσιμο το παρέχει η κρατική εταιρεία ČEPRO. Μάλιστα, μπορεί να αναμειχθεί χωρίς κανένα πρόβλημα και με το ορυκτό diesel.

HVO diesel

Το καύσιμο HVO έχει διαυγή όψη, είναι σχεδόν άοσμο και έχει σημαντικά υψηλότερο αριθμό κετανίου σε σύγκριση με το συμβατικό diesel (70 έναντι 51). Αυτό βελτιώνει την απόδοση καύσης και συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ιδιαίτερα των σωματιδίων. Το HVO είναι επίσης απαλλαγμένο από θείο, αρωματικούς υδρογονάνθρακες και υδρογονάνθρακες υψηλού σημείου ζέσεως. Ως εκ τούτου, περιορίζει τις εκπομπές επιβλαβών ουσιών και μειώνει τη συχνότητα των κύκλων αναγέννησης των φίλτρων σωματιδίων (DPF). Στους παλαιότερους diesel κινητήρες, το HVO μπορεί επίσης να συμβάλει σε πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.

Σημειώνω ότι όλα τα diesel μοντέλα της Skoda (παραγωγής από την 25η ημερολογιακή εβδομάδα του 2021) είναι εγκεκριμένα για χρήση HVO. Τα οχήματα που υποστηρίζουν το καύσιμο HVO φέρουν το σύμβολο XTL στην τάπα του ρεζερβουάρ, ενώ για παλαιότερα μοντέλα η συμβατότητα μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσω των εξουσιοδοτημένων εμπόρων της Skoda. Το HVO και τα μείγματα HVO-diesel είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές.

Καταλήγοντας, σε επίπεδο παραγωγής και logistics, η Skoda στοχεύει να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε όλα τα εργοστάσιά της στην Τσεχία και την Ινδία μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Ηδη η μονάδα του Vrchlabí έχει πετύχει τον στόχο αυτό από το 2020, ενώ η μετατροπή της μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας στην Mladá Boleslav, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ŠKO-ENERGO, ώστε το εργοστάσιο να χρησιμοποιεί αποκλειστικά βιομάζα, θα μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 290.000 τόνους ετησίως.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα