Driveit

Skoda: Μοτοσυκλέτα για το μέλλον η νέα πρωτότυπη Slavia B

Η Skoda επαναπροσδιορίζει την εμβληματική μοτοσυκλέτα L&K της μάρκας για την εποχή Modern Solid

Όσοι θεωρούν ότι η Skoda ξεκίνησε να δραστηριοποιείται κατασκευάζοντας αυτοκίνητα, κάνουν λάθος.

Η τσεχικά μάρκα άρχισε το 1895 πρώτα να κατασκευάζει ποδήλατα και μοτοσυκλέτες κι έπειτα πέρασε στα αυτοκίνητα, και όλη αυτή την ιστορία της έχω δει στο εργοστάσιο της Mlada Boleslav, έξω από την Πράγα.

Για να αναδείξει τον αξιοσημείωτο «κατάλογο» κλασικών μοντέλων της Skoda, εδώ και 130 χρόνια, η μάρκα έχει αναπτύξει μια σειρά από επανασχεδιασμένα μοντέλα όπως το 200 RS, το 1203 van και το Voiturette.

Η τελευταία πρωτότυπη έκδοση της Skoda είναι η πιο τολμηρή μέχρι σήμερα και η πρώτη που ενσωματώνει την εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid της μάρκας. Η νέα πρωτότυπη μοτοσυκλέτα εμπνέεται από ένα από τα πιο σημαντικά οχήματα στην ιστορία της μάρκας – τη μοτοσυκλέτα Slavia B του 1899.

Skoda Cafe racer

Σχεδιασμένη και κατασκευασμένη υπό την επωνυμία Laurin & Klement (η εταιρεία που τελικά θα γινόταν Skoda Auto), η δίκυκλη μοτοσυκλέτα ήταν απίστευτα προηγμένη για την εποχή της και ήταν υπεύθυνη για την εδραίωση της φήμης της μάρκας για καινοτομία.

Η σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid της Skoda συνδυάζει τον μινιμαλισμό με τη δύναμη, εστιάζοντας σε έντονα σχήματα, καθαρές γραμμές και λειτουργικές φόρμες. Αντανακλά μια στροφή προς την ηλεκτρική κινητικότητα, τη βιωσιμότητα και την ψηφιοποίηση.

Skoda Cafe racer

Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα διατηρεί την χαρακτηριστική σιλουέτα πλαισίου του πρωτοτύπου, αλλά την απογυμνώνει για την ηλεκτρική εποχή. Η περιοχή που κάποτε προοριζόταν για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι τώρα ανοιχτή, με το λογότυπο της Skoda να φαίνεται να αιωρείται μέσα στο πλαίσιο. Μια έντονη κάθετη γραμμή χωρίζει το μπροστινό και το πίσω τμήμα, τονίζοντας τη γλυπτική ισορροπία μεταξύ νοσταλγίας και καινοτομίας.

Skoda Cafe racer

Το μπροστινό μέρος της ιδέας παραπέμπει στο πρωτοποριακό έργο του Vaclav Laurin στη γεωμετρία και τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας, ενώ μια μινιμαλιστική, αιωρούμενη σέλα και μια ενσωματωμένη δερμάτινη τσάντα εργαλείων αναφέρονται στη σπορ κληρονομιά της μοτοσυκλέτας. Είναι ένας διακριτικός φόρος τιμής στον Narcis Podsednícek, τον εργοστασιακό αναβάτη που τερμάτισε τον διάσημο αγώνα Παρισιού-Βερολίνου του 1901 με μια Slavia B.

Skoda Cafe racer

Ο σχεδιαστής Romain Bucaille περιγράφει την τελική ιδέα ως μια «φουτουριστική cafe racer σε μοντέρνο στυλ», με καθαρά περιγράμματα, καθαρές άκρες και μια ξεχωριστή υπογραφή φωτισμού – στοιχεία που είναι πλέον συνώνυμα με την εξελισσόμενη σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda.

Αυτή η επανερμηνεία της Slavia B δεν προορίζεται για παραγωγή, αλλά χρησιμεύει ως μια συναρπαστική δήλωση προθέσεων. Με περισσότερα εμβληματικά πρωτότυπα να ακολουθούν, η Skoda δείχνει ότι το μελλοντικό της όραμα είναι βαθιά ριζωμένο σε ένα πλούσιο και ευρηματικό παρελθόν.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα