Η επιθετική πολιτική της BYD στην Ελλάδα, με πληθώρα μοντέλων -αμιγώς ηλεκτρικών κατά βάση-, που συνεπικουρείται από δυναμικές οικονομικές προσφορές, έχουν αναδείξει τη μάρκα στην κορυφή των πωλήσεων των κινεζικών μαρκών (δεν υπολογίζω την MG που ναι μεν είναι κινεζική αλλά έχει βρετανικές καταβολές και σήμα), αφενός, και αφετέρου, στην υψηλότερη θέση ανάμεσα σε μάρκες που πωλούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η BYD έχει επενδύσει στην Ευρώπη -ετοιμάζει Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης στην Ουγγαρία– για να καταφέρει να προσελκύσει το απαιτητικό κοινό της γηραιάς ηπείρου, σε κάθε επίπεδο: σχεδιαστικά, μηχανολογικά και σε οδηγική συμπεριφορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η γενική αίσθηση είναι ότι τα έχει καταφέρει σχεδόν με όλα της τα μοντέλα, τα οποία μπορεί να μην απαρνιούνται την εξ ανατολών σχεδιαστική φόρμα, εντούτοις φέρνουν μοντέρνα στοιχεία αλλά και ορισμένα εξεζητημένα.
Το BYD Dolphin Surf της δοκιμής μας, στην ανώτερη έκδοση Comfort που εφοδιάζεται με την ισχυρότερη διαθέσιμη -για το μοντέλο αυτό- μπαταρία 43,2 kWh, με το ηλεκτρομοτέρ να αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 157 PS, με άμεση ροπή, όπως συμβαίνει στα ηλεκτρικά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το σχέδιο του αυτοκινήτου, το οποίο ανήκει στα supermini (με 15,4 εκ. απόσταση από το έδαφος δεν το ορίζεις στα Crossover), είναι έντονα σφηνοειδές, με αρκετά κεκλιμένο μπροστινό παρμπρίζ, ανεβασμένη προς τα πίσω γραμμή παραθύρων, κοψίματα στα κάτω τμήματα των θυρών, χαρακτηριστικά μεγάλη πίσω αεροτομή στην οροφή και σχετικά μικρό πίσω παράθυρο.
Το σπόιλερ μπροστά και το τελείωμα στο πίσω μέρος που παραπέμπει σε διαχύτη, ολοκληρώνουν μια πράγματι σπορτίφ σιλουέτα με φωτιστικά που γλυκαίνουν την όψη.
Σε ένα 5θυρο, hatchback αμάξωμα μήκους 3,99 μέτρων, πλάτους 1,72 μ. και ύψους 1,59 μ., η εκκεντρικότητα είναι διάχυτη και απευθύνεται σε νεότερους σε ηλικία υποψήφιους αγοραστές, χωρίς να παραμερίζονται και όσοι αισθάνονται νέοι!
Σημαντική δουλειά έχει γίνει στην σπορτίφ καμπίνα, με το οικολογικό δέρμα να είναι διάχυτο παντού, σε ταπετσαρία, κάτω μέρος του ταμπλό και τιμόνι.
Τα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα παρέχουν αρκετά καλή στήριξη, η κεντρική κονσόλα είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη ανάμεσα στα καθίσματα, με θέση ασύρματης φόρτισης smartphone και χώρο από κάτω με θύρες φόρτισης, ενώ η οθόνη αφής 10,1 ιντσών για τα πολυμέσα περιστρέφεται, έτσι για να μη βαριέσαι βλέποντας το ίδιο σκηνικό. Υπάρχει, δε και ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως και κάμερα οπισθοπορείας.
Από αυτή γίνονται όλες οι λειτουργίες, ενώ υπάρχουν και διακριτικοί φυσικοί διακόπτες, παράδειγμα για τον κλιματισμό. Η συνδεσιμότητα είναι απεριόριστη, υπάρχουν και φωνητικές εντολές με τη φράση Hi, BYD, αλλά μόνο στα αγγλικά, προς το παρόν και ενημερώσεις over the air.
Η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό μου θυμίζει το παλιότερο Subaru Tribecca, και εν γένει η άνεση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα (2,5 μ. μεταξόνιο), όπως και πίσω αυστηρά για δύο ενήλικες επιβάτες, με επίπεδο πάτωμα. Μπορεί, ωστόσο, να βολευτεί και ένα παιδί στη μέση.
Πάντως, η ανασηκωμένη γραμμή οροφής των παραθύρων περιορίζει κάπως την ορατότητα στο πλάι για τους δύο πίσω επιβάτες, καθώς αισθάνονται χωμένοι στο κάθισμα.
Σχετικά μικρό είναι και το πορτ-μπαγκάζ των 308 λίτρων όγκου, όμως έχει έξτρα χώρο κάτω από το πάτωμα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων διευρύνεται πολύ.
Όπως επισήμανα στην αρχή του κειμένου, οι μηχανικοί έστησαν ένα αυτοκίνητο για την Ευρώπη, χρησιμοποιώντας πάνω από 68% χάλυβα υψηλής αντοχής, προκειμένου να περάσει με 5 αστέρια τις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP. Μαζί με τη λοιπή θωράκιση και τα συστήματα ασφάλειας που φέρει, τα κατάφερε, καθώς πήρε 82% για την προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% για τους ανήλικους, 76% για την προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου και 77% για τα αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει.
Η λεπτή μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, στο πάτωμα, χαμηλώνει το κέντρο βάρους, και προσφέρει δυναμική ευελιξία, με το τιμόνι να είναι αρκετά κοφτερό, σε σημείο που να κάνεις εύκολα κύκλους.
Η κορυφαία έκδοση της δοκιμής (υπάρχουν και εκδόσεις με μπαταρία 30 kWh και ισχύ 89 PS και με μπαταρία 43,2 kWh ίδιας ισχύος) Comfort με μπαταρία 43,2 kWh που αποδίδει ισχύ 157 PS και ροπή 175 Nm στον μπροστινό άξονα, σου προσθέτει αρκετά πλεονεκτήματα. Πρώτον έχεις καλή επιτάχυνση με 9,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα (τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα) και, δεύτερον, βγάζεις αυτονομία στην πόλη με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αρκετά υψηλή, κοντά στα 500 χλμ. Τονίζω στην πόλη, διότι σε μεικτό κύκλο οδήγησης θα ξεπεράσεις ελαφρώς τα 300 χλμ., και θα χρειαστεί να επαναφορτίσεις στον αυτοκινητόδρομο, σε μακρύ ταξίδι, για να μην έχεις άγχος. Επίσης, έχεις επιλογή σε πρόγραμμα λειτουργείας, Eco ή Normal, για πιο οικονομική οδήγηση ή κανονική, αλλά δεν έχεις οδήγηση one pedal, δηλαδή μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να το αφήνεις και να φρενάρει αρκετά, μαζεύοντας περισσότερη ενέργεια. Ωστόσο, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πρόγραμμα πέδησης Standard ή High, ώστε να είναι κάπως πιο έντονο το φρενάρισμα και η ανάκτηση ενέργειας.
Καλοστημένη η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως θα ήθελα ακόμα πιο σαφές το σύστημα διεύθυνσης.
Η γενική αίσθηση είναι αρκετά υψηλή, και, αντιθέτως, η τιμή κτήσης αρκετά χαμηλή, καθώς η έκδοση δοκιμής κοστίζει 21.490 ευρώ, έχοντας υποστεί την έκπτωση της εταιρείας (1.500 ευρώ) και την κρατική επιδότηση (3.000 ευρώ). Πάντως, και με τις δύο επιδοτήσεις, η αρχική τιμή του μοντέλου, με τη μικρή μπαταρία, που βγάζει λιγότερα χιλιόμετρα αυτονομία, είναι αυτή τη στιγμή 17.290 ευρώ.
                    
            







