Στη Citroen δηλώνουν πολύ περήφανοι που συμμετέχει η μάρκα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E.
«Φέρνουμε μαζί μας την ίδια αποφασιστικότητα για μάθηση, πρόοδο και απόδοση που επέτρεψε στην Citroen να πετυχαίνει κάθε φορά που συμμετέχει σε ένα νέο πρωτάθλημα, όπως το Rally Raid, το WRC ή το WTCC. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας τομέας που έχει διαμορφώσει την ιστορία και τον θρύλο της Citroen για περισσότερα από 60 χρόνια. Είναι η καρδιά του πάθους για την αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε ο Xavier Chardon, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Συμμετέχοντας σε έναν 100% ηλεκτρικό, υπεύθυνο και αφοσιωμένο διαγωνισμό, μοιραζόμαστε ισχυρές, προοδευτικές αξίες. Μια ηλεκτρική, καινοτόμο και παθιασμένη περιπέτεια που ενσαρκώνει το όραμά μας για την κινητικότητα του αύριο. Είναι μια μορφή αγώνα στην καρδιά των πόλεων, η οποία μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε ένα νεανικό και συνδεδεμένο κοινό. Προσφέρει μια τεράστια πηγή τεχνολογικής έμπνευσης και μια διεθνή παρουσίαση για τη μάρκα», είπε, επισημαίνοντας ότι «το μονοθέσιο φέρει τρίχρωμη εμφάνιση, αντανακλώντας την υπερηφάνειά μας που εκπροσωπούμε τη γαλλική τεχνογνωσία στις πίστα αγώνων».
Το GEN3 Evo είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο που έχει αγωνιστεί ποτέ στο πρωτάθλημα της FIA
Το μονοθέσιο GEN3 Evo είναι μια σύνθεση ισχύος και αποδοτικότητας. Ταχύτερο, ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό από ποτέ, αυτό το αυτοκίνητο ενσαρκώνει το όραμα των βιώσιμων αγώνων αυτοκινήτου: ένα εργαστήριο επιδόσεων όπου κάθε κιλοβάτ μετράει. Το σασί του είναι εξαιρετικά ελαφρύ και άκαμπτο. Αναπτυγμένο με βάση το πλαίσιο GEN3 της Spark Racing Technology, το μονοθέσιο διαθέτει μονοκόκ από ανθρακονήματα που πληροί τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας της FIA. Με ελάχιστο βάρος 859 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, βελτιώνει την ευελιξία και την ενεργειακή απόδοση, προσφέροντας δυναμική κοντά σε εκείνη των μονοθέσιων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ παραμένει πλήρως ηλεκτρικό.
Κάτω από το κομψό του αμάξωμα, το αυτοκίνητο κρύβει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποδίδει έως και 350 kW (περίπου 470 hp), επιτρέποντας θεαματική επιτάχυνση: μόλις 1,86 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι περίπου 320 χλμ./ώρα, καθιστώντας το GEN3 Evo το ταχύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο που έχει αγωνιστεί ποτέ στο πρωτάθλημα της FIA.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια σημαντική καινοτομία της γενιάς GEN3 είναι η παρουσία δύο ηλεκτρικών κινητήρων για ανάκτηση ενέργειας και είναι ρεκόρ. Σε κανονικές συνθήκες, ο πίσω κινητήρας παρέχει πρόωση, ενώ ο μπροστινός κινητήρας είναι αφιερωμένος στην ανάκτηση ενέργειας. Στη λειτουργία «Attack», οι δύο κινητήρες συνεργάζονται για να μετατρέψουν το αυτοκίνητο σε τετρακίνητο. Συνδυαστικά, μπορούν να ανακτήσουν έως και 600 kW ενέργειας κατά το φρενάρισμα, επιτρέποντας την επαναχρησιμοποίηση σχεδόν του 50% της ενέργειας που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια ενός e-Prix. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία περίπου 47 kWh, η οποία αναπτύχθηκε για να προσφέρει άμεση ισχύ, θερμική σταθερότητα και ανθεκτικότητα.
Ένα μονοθέσιο που αναπτύχθηκε στην καρδιά της Stellantis Motorsport
Το μονοθέσιο αναπτύχθηκε απευθείας στην καρδιά της Stellantis Motorsport στο Satory υπό τη διεύθυνση του Jean Marc Finot. Εκτός από το πλαίσιο και το αμάξωμα που είναι κοινά για όλες τις ομάδες του πρωταθλήματος, η Citroen δούλεψε σε όλο το σύστημα μετάδοσης κίνησης: ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης (έως 350 kW σε λειτουργία αγώνα), εσωτερικά ανεπτυγμένους μετατροπείς και λογισμικό ελέγχου ισχύος, συστήματα αναγέννησης ενέργειας διπλού κινητήρα (εμπρός και πίσω) και προηγμένη διαχείριση θερμότητας και ενέργειας.
Εμπειροι οδηγοί
Δύο ταλαντούχοι οδηγοί με εμπειρία στη Formula E θα υψώσουν τη σημαία της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E.
Ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, ο 35χρονος Γάλλος οδηγός, είναι ο πρώτος που έχει κερδίσει δύο συνεχόμενους τίτλους.
Ο Νικ Κάσιντι, ο 31χρονος Νεοζηλανδός οδηγός, μετά από δύο αξιοσημείωτες σεζόν, εντάχθηκε στην ομάδα Citroen Racing.