Η κινεζική Geely (Τζίλη), του ομώνυμου ομίλου που διαθέτει κι άλλες μάρκες όπως η Volvo και η Lynk & Co, συστήθηκε στην ελληνική αγορά με το μοντέλο ΕΧ5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό.
Προφανής στόχος μιας μεγάλης, πράγματι, εταιρείας, είναι να γίνει γνωστή στο κοινό και να αποσπάσει το μερίδιο που της αναλογεί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το ΕΧ5 είναι ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο, χωρίς ακρότητες και με λείες επιφάνειες. Η κλειστή μάσκα προδίδει την ηλεκτρική του υπόσταση, καθώς δεν υπάρχει θερμικό μοτέρ για να ψυχθεί.
Οι χειρολαβές pop-up, όπως λέγονται, που είναι χωνευτές και πετάγονται με το ξεκλείδωμα, αποτελούν ένα χαρακτηριστικό της σχεδίασης, όπως και η φωτεινή μπάρα πίσω που ενώνει τα φωτιστικά.
Έχοντας μήκος 4,615 μ., πλάτος 1,90 μ. και ύψος 1,67 μ., συγκαταλέγεται στα μικρομεσαία C-SUV, σε μια κατηγορία άκρως ανταγωνιστική με πολλούς Ευρωπαίους κατασκευαστές, Κορεάτες, Ιάπωνες και εσχάτως Κινέζους, που δίνουν μεγάλη μάχη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η απόσταση των 17,3 εκατ. από το έδαφος προσδίδει χαρακτήρα, αν και δεν είναι μεγάλη για να πεις ότι θα πας και σε δύσκολα ορεινά εδάφη. Μπορείς όμως με άνεση να κινηθείς σε χωματόδρομο. Αλλωστε πόσοι πάνε μέσα στα βουνά με SUV;
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής στην καμπίνα, με καθίσματα από συνθετικό δέρμα σε λευκό με απόχρωση γκρι χρώμα, που «δένει» με το γκρι στο πλάι και στο πίσω μέρος των καθισμάτων, στο τιμόνι και στα πλαϊνά των θυρών -στο πάνω μέρος- διότι κάτω είναι λευκό. Υπάρχουν μαλακά και σκληρά πλαστικά, που ολοκληρώνουν τη σύνθεση της καμπίνας σε υλικά.
Κι επειδή αναφέρθηκα στο τιμόνι, είναι περίτεχνο, με επίπεδο κάτω μέρος, ευχάριστο στην αφή και εύκολο στον χειρισμό του. Η μεγάλη, πανοραμική γυάλινη οροφή συμβάλλει στη φωτεινότητα και μπορεί να ανοίγει δίνοντας εντολές με φωνή, ενώ αν πιάσει ψιλόβροχο το αντιλαμβάνεται ένας αισθητήρας και πριν προλάβεις να κάνεις κάτι, κλείνει μόνη της.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό του κόκπιτ, είναι η μεγάλη κονσόλα που χωρίζει τα δύο καθίσματα. Φέρει δύο ποτηροθήκες, δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση smartphones, ένα μεγάλο υποβραχιόνιο με μπόλικο αποθηκευτικό χώρο από κάτω, έναν περιστροφικό διακόπτη για τις λειτουργίες του infotainment και πλήκτρα για τον κλιματισμό.
Κάτω από την υπερ-υψωμένη κονσόλα υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος, δύο θύρες USB ή εκ των οποίων μια C και μια πρίζα 12V.
Η ψηφιακή τεχνολογία απαντάται στον 10,2 ιντσών πίνακα οργάνων και στη μεγάλη, 15,4 ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. Η ανώτερη έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής, διαθέτει και Head Up Display που εμφανίζει πληροφορίες μπροστά στον οδηγό, ένα ισχυρό ηχοσύστημα και βέβαια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.
Πριν ξεκινήσεις να οδηγείς, χρειάζεται να εξοικειωθείς με τις ρυθμίσεις της οθόνης αφής. Δηλαδή να ξέρεις από πού θα επιλέξεις πρόγραμμα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, αλλά και την ένταση της ανάκτησης ενέργειας, αν θέλεις να γίνεται αυτόματα (Auto), ή να είναι χαμηλή, μέτρια ή υψηλή. Κι αυτό για να φορτίζει η μπαταρία περισσότερο κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Προσωπικά, medium και high επέλεγα, ειδικά στην πόλη.
Με επίπεδο πάτωμα, 5 ενήλικες χωρούν άνετα χάρη και στο πολύ μεγάλο μεταξόνιο των 2,75 μ. Μπορείς να ρυθμίσεις και την πλάτη του πίσω καθίσματα σε δύο θέσεις, ενώ η κεντρική πλάτη έχει και τραπεζάκι που εξυπηρετεί στα ταξίδια.
Θα βρούμε αρκετούς χώρους αποθήκευσης, συρτάρι κάτω από τον πάγκο των πίσω καθισμάτων, 410 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ και ακόμα 51 λίτρα αν σηκώσεις το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Έτσι, συνολικά με 461 λίτρα, μια οικογένεια θα βολευτεί σε αποσκευές ταξιδιού.
Το Geely EX5 εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ στον μπροστινό άξονα (προσθιοκίνητο), που αποδίδει 218 ίππους με 320 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης και επιταχύνει το αυτοκίνητο σε 7,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία των 60,22 kWh, νέας τεχνολογίας, βγάζει αρκετά μεγάλη αυτονομία. Στον πίνακα οργάνων έδειχνε 509 χλμ. με 98% στη μπαταρία, ωστόσο στο ταξίδι είναι λιγότερα, αλλά στην πόλη με το σταμάτα ξεκίνα μπορεί να τα αγγίξει.
Η Geely δίνει 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία ή 150.000 χλμ., όπως και σχεδόν όλες οι εταιρείες.
Οδηγικά μου άρεσε, δεν έχεις όμως την αίσθηση του one pedal drive, δηλαδή να οδηγείς κυρίως με το πεντάλ του γκαζιού και όταν το αφήνεις να φρενάρει έντονα και να μαζεύει ενέργεια στην μπαταρία.
Έμαθα ότι οι Κινέζοι οδηγοί επειδή δεν μπορούν να το συνηθίσουν, οι κινεζικές μάρκες δεν το βάζουν στον εξοπλισμό!
Το Geely EX5 με την επιδότηση της εισαγωγικής εταιρείας και την κρατική επιδότηση, ξεκινά με τιμές από 29.990 ευρώ, που είναι μια πολύ καλή πρόταση.
Πλαισιώνεται, δε, με πολλά συστήματα ασφάλειας.