Όντας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, σημειώνονται καθημερινά θαύματα, σε κάθε επίπεδο, με τη Geely να παρουσιάζει τα δικά της επιτεύγματα.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι πολύπλευρη. Αφενός τα η σχεδίαση των αυτοκινήτων παίζει ρόλο για την αεροδυναμική και τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, και αφετέρου οι εξέλιξη των μπαταριών ορίζει όχι μόνο το εύρος της αυτονομίας κίνησης, αλλά και το πόσο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί καθώς και το πόσα χιλιόμετρα θα έχει διάρκεια ζωής.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πέραν αυτών των δύο παραμέτρων, έχουμε και την ανάπτυξη του δικτύων δημόσιων σταθμών φόρτισης, που από τη μια αυξάνονται συνεχώς και από την άλλη γίνονται ολοένα και πιο ισχυροί, για να παρέχουν πιο γρήγορη φόρτιση.
Ως προς τις μπαταρίες, έχουμε κυριολεκτικά ραγδαίες εξελίξεις. Η κινεζική Geely διαθέτει την τελευταία γενιά μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου με τεχνολογία Short Blade (κοντής λεπίδας), που σε συμπαγές μέγεθος, προσφέρει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης και απόλυτη ασφάλεια. Η τεχνολογία Short Blade, ήδη εφαρμόζεται στο νέο Geely ΕΧ5.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δεν θα ασχοληθώ με την τεχνολογία κατασκευής της, διότι δεν ενδιαφέρει τους καταναλωτές, υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά σε ένα χαρακτηριστικό της. Η νέα τεχνολογία Short Blade χρησιμοποιεί ένα διάφραγμα υψηλής θερμικής σταθερότητας και αντοχής, όπου σε συνδυασμό με ασφαλή ηλεκτρόδια, έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ασφάλεια. Επιπλέον, η Geely έχει εφαρμόσει την τεχνολογία αυτο-τήξης στις επιφάνειες των ηλεκτροδίων για να εμποδίσει βραχυκυκλώματα σε περίπτωση ατυχημάτων. Εάν το στοιχείο της μπαταρίας τρυπηθεί κατά τη διάρκεια ακραίων συνθηκών διάτρησης, ένα στρώμα φύλλου αλουμινίου συντήκεται στο διάφραγμα της μπαταρίας για να δημιουργήσει ένα μονωτικό στρώμα, αποτρέποντας βραχυκυκλώματα και θερμικές διαφυγές.
Για να διαπιστωθεί η αντοχή της μπαταρία, η Geely έκανε δοκιμές διάτρησης με οκτώ χαλύβδινες βελόνες διαμέτρου 5 χιλιοστών, έκαστη, ταυτόχρονα, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις.
Και το εντυπωσιακό είναι ότι έγιναν και δοκιμές διείσδυσης σφαίρας πυροβόλου όπλου διαμέτρου 5,8 χιλιοστών, χωρίς να καταγραφεί συμβάν θερμικής ανάφλεξης.
Χάρη στο σχεδιασμό grid-frame design των μπαταριών Short Blade (κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας), στην κοιλότητα απορρόφησης ενέργειας, στην προστατευτική πλάκα τριών στρώσεων τύπου σάντουιτς, στην ενσωμάτωση τεχνολογίας Cell-to-Body (με την μπαταρία να αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος), στο σύστημα ελέγχου θερμικής διαφυγής και πολλά άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας, η μπαταρία πέρασε με επιτυχία και την πρώτη στην αυτοκινητοβιομηχανία σειριακή δοκιμή «Ακραίων Συνθηκών». Οι έξι δοκιμές περιλαμβάνουν βύθιση σε θαλασσινό νερό, παραμονή σε ακραίο περιβάλλον ψύχους, χτύπημα του κελύφους της μπαταρίας με μεγάλη πίεση, αντοχή σε πίεση βάρους 26 τόνων, πλευρική σύγκρουση και έκθεση στη φωτιά.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της μπαταρίας, είναι ότι η χρήση υλικών με πρόσμιξη πολλαπλών στοιχείων στα ηλεκτρόδια, σε συνδυασμό με το μικρότερο μέγεθος της μπαταρίας και τη χαμηλή εσωτερική αντίσταση, έχει δώσει μειωμένο ρυθμό εσωτερικής χημικής αντίδρασης, παρατείνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας Short Blade, που μπορεί να φτάσει τους 3.500 κύκλους φόρτισης, που ισοδυναμούν με φόρτιση και οδήγηση για 1.000.000 χιλιόμετρα, με ελάχιστη επίδραση στην αυτονομία της μπαταρίας. Με βάση τη μέση οικογένεια που οδηγεί 20.000 χιλιόμετρα ετησίως, η μπαταρία Short Blade μπορεί να λειτουργεί έως και 50 χρόνια.
Ταυτόχρονα, η παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, διατηρεί και την αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και παράλληλα μειώνει τις εκπομπές άνθρακα κατά περισσότερο από 80.000 τόνους ετησίως.
Καταλήγοντας, ο μέσος χρόνος φόρτισης 10%-80% της μπαταρίας Long Blade είναι 26 λεπτά, ενώ με την τεχνολογία Short Blade, ο μέσος χρόνος ήταν 17 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα. Και ακόμα, σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος -30°C, ο ρυθμός διατήρησης χωρητικότητας της μπαταρίας Long Blade μειώθηκε κατά μέσο όρο στο 78,96%, ενώ η τεχνολογία Short Blade της Geely διατήρησε το 90,54% της χωρητικότητάς της.