Driveit

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!

Αποδοτικό και οδηγοκεντρικό, το ZR-V είναι το Honda που καλύπτει πολλά «θέλω»

Το Honda ZR-V ήρθε, διακριτικά και ουσιαστικά, ως η τέλεια προσθήκη ανάμεσα στο HR-V και το CR-V. Χωρίς εξεζητημένη εμφάνιση, με compact διαστάσεις για ευελιξία, το ιαπωνικό D-SUV είναι έξυπνα σχεδιασμένο για ευρυχωρία και πρακτικότητα που ικανοποιούν οικογενειακές ανάγκες και όχι μόνο.

Το crossover της Honda, όμως, είναι πολλά περισσότερα από τα παραπάνω. Η υβριδική τεχνολογία e:HEV, σημαία της μάρκας, που υιοθετεί και το ZR-V εξασφαλίζει απόδοση και χαμηλή κατανάλωση και σε συνδυασμό με την ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, το αποτέλεσμα αφήνει πολλά χαμόγελα.

Εξωτερικά και εσωτερικά η premium αύρα είναι διακριτή. Με κομψές αρμονικές γραμμές, που κρύβουν καλά το μήκος των 4.568 χλστ. και βοηθούν στην αεροδυναμική απόδοση, χωρίς εκκεντρικές πινελιές, ωστόσο, το ZR-V είναι σαφώς αναγνωρίσιμο. Σαγηνευτικό βλέμμα χάρη στα σαν «σχιστά» μάτια LED φωτιστικά σώματα, έντονη μάσκα και εκλεπτυσμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Πίσω συναντάμε δύο πραγματικές απολήξεις εξάτμισης, και όχι διακοσμητικές λόγω marketing, στην έκδοση Sport.

Το ίδιο τέμπο ακολουθεί και το εσωτερικό του ZR-V. Πολυτελές, classy και ποιοτικό, αλλά ταυτόχρονα εργονομικό με προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια και πρακτικό. Η έξυπνη σχεδίαση του διακόσμου προσφέρει διάφορα σημεία αποθήκευσης για μικρότερα ή μεσαία αντικείμενα, όπως και ευρυχωρία σε οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες, με εξαίρεση τον τρίτο επιβάτη του μεσαίου καθίσματος.

Όσον αφορά τις αποσκευές των επιβατών, εδώ μάλλον ο elegant σχεδιασμός υπερτερεί της πρακτικότητας, αφού η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 390 λίτρα, ωστόσο, αυξάνεται έως 1.311 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Δυστυχώς, δε συναντάμε τα Magic Seats του Jazz και του HR-V που λύνουν τα χέρια στη μεταφορά μεγάλων ή ψηλών αντικειμένων ή χαρίζουν έξτρα ευρυχωρία στους πίσω.

Τα ποιοτικά υλικά με τις μαλακές υφές, η πολύ καλή συναρμογή και το εξαιρετικό φινίρισμα επιβεβαιώνουν το υψηλό επίπεδο της καμπίνας, ενώ το ψηφιακό στοιχείο υποστηρίζει την προηγμένη τεχνολογία που διακρίνει το crossover σε κάθε τομέα.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό του ZRV.

honda zrv ehev

Εκτός της φιλόξενης ατμόσφαιρας, μέσα στην καμπίνα του ZR-V νιώθεις και οικεία, εάν γνωρίζεις το εσωτερικό του Civic, και αυτό διότι υπάρχει αρκετό DNA από το Civic e:HEV, όπως έχουν αναφέρει οι Ιάπωνες.
Μία οθόνη αφής 9 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του διευρυμένου άνω τμήματος του ταμπλό και εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας, επιτείνοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Η διαιρούμενη κεντρική κονσόλα ενσωματώνει τα… κουμπιά του eCVT κιβωτίου σταθερής σχέσης μετάδοσης, καθώς και το διακόπτη του χειρόφρενου, τα οποία είναι τοποθετημένα με γνώμονα την εργονομία. Ευτυχώς, η εργονομία για τους σχεδιαστές της Honda διακατέχει σημαντικό ρόλο και οι φυσικές διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν τον πρώτο λόγο, κάτι που αγαπάμε να συναντάμε.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Tο κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης, eCVT όπως το ονομάζει η Honda, έχει κουμπιά αντί για λεβιέ ή διακόπτη, και βολεύουν πολύ όταν τα συνηθίσεις.
Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ δεν ανήκει στις κορυφαίες της κατηγορίας των D-SUV, ωστόσο, η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών ευνοεί την πρακτικότητα.

Το infotainmet Honda Connect έχει πολλές λειτουργίες, οι οποίες εκτελούνται εύκολα και άμεσα, ενώ πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!

Η τεχνολογία του ZR-V συνεχίζεται και στον τομέα της ασφάλειας και της υποβοήθησης του οδηγού. Το ZR-V διαθέτει στάνταρ την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Honda SENSING 360 της εταιρείας. Όσον αφορά την ασφάλεια, η δομή του αμαξώματος έχει δημιουργηθεί με την τεχνολογία ACE (Advanced Compatibility Engineering), είναι δηλαδή ενισχυμένο σε συγκεκριμένα σημεία και τμήματα που απορροφούν τις δυνάμεις που εκτονώνονται κατά τη σύγκρουση.

honda zrv ehev

Η υψηλή τεχνολογία περνάει φυσικά και στο κινητήριο σύνολο του ZR-V, αφού διαθέτει -το γνωστό πλέον- αποδοτικό υβριδικό σύστημα e:HEV. Πιο συγκεκριμένα, συναντάμε μια σειριακή διάταξη με έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC και έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα. Ο δίλτρος τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ο οποίος είναι πιο αποτελεσματικός σε υβριδικές εφαρμογές, και αποδίδει 143 ίππους. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει ως κύριο ρόλο να τροφοδοτεί την γεννήτρια, η οποία παράγει ρεύμα για το μεγάλο ηλεκτροκινητήρα. Η γεννήτρια φορτίζει επιπλέον και την μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία έχει χωρητικότητα 1,05kWh και ζυγίζει μόλις 36,4 κιλά.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Από την παλιά εποχή της Formula 1 και των κινητήρων VTEC, η Honda πάντα ήταν τεχνολογικά πρωτοπόρος και το καταφέρνει ξανά με ένα υβριδικό σύστημα που δίνει επιδόσεις αυτοκινήτου με κατανάλωση μικρής μοτοσικλέτας.

Η αποδοτικότητα του εν λόγω συστήματος εγγυάται καλές επιδόσεις και χαμηλό επίπεδο κατανάλωσης. Από στάση το ZR-V πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Μπορεί για κάποιους να μη… βάζει φωτιά στο δρόμο, βλέποντας αυτούς τους αριθμούς, εντούτοις, στην πράξη το συγκεκριμένο SUV είναι άνετο και σβέλτο, και παράλληλα οικονομικό, αφού χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer κυμάνθηκε από 5,5-6,0 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο και διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Στο πίσω μέρος του ZR-V συναντάμε δύο πραγματικές απολήξεις εξάτμισης και όχι διακοσμητικές, όπως έχει γίνει μόδα.

Αυτά τα νούμερα φυσικά και δεν επιτυγχάνονται τυχαία, όπως τίποτα καλό άλλωστε εν γένει. Το πλήρως υβριδικό σύστημα HEV επιλέγει αυτόματα την κατάλληλη λειτουργία ανάμεσα στις EV, Hybrid και Engine Drive με έμφαση στην αποδοτικότητα. Επιπλέον, η εκκίνηση πραγματοποιείται ως επί το πλείστον ηλεκτρικά και με σταθερή ταχύτητα, και χωρίς ξεσπάσματα στο γκάζι ή βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, συνεχίζει έτσι.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Αποδοτικό με χαμηλή κατανάλωση και καθαρό αποτύπωμα. 

Σε περίπτωση προσπέρασης, ωστόσο, ή πιο επιθετικής οδήγησης αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας. Η λειτουργία του θερμικού κινητήρα επιτρέπει τη μετάδοση κίνησης από τον βενζινοκινητήρα απευθείας στους τροχούς, ώστε να διατηρείται η υψηλή ταχύτητα και να φορτίζει η μπαταρία κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως υποβοήθηση στο βενζινοκινητήρα, αυξάνοντας έτσι τη συνολική απόδοση του συστήματος.

honda zrv ehev

Όταν βρεθείς να ζεις την παραπάνω περιγραφή, ήδη είσαι σε ένα πιο… οδηγοκεντρικό κλίμα, επομένως ασυναίσθητα επιζητάς να νιώθεις τις αλλαγές των σχέσεων από το κιβώτιο και να ακούς τον αντίστοιχο ήχο ως είθισται. Οι άνθρωποι της Honda το γνωρίζουν καλά αυτό και γι’ αυτό φρόντισαν να προσομοιώσουν σε ήχο και αίσθηση τις παραδοσιακές αλλαγές σχέσεων με το Linear Shift Control, ώστε να μη σου λείψει η σπορ χροιά. Τέλος, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Normal, Sport, Eco και Snow ανάλογα με τις συνθήκες και τις διαθέσεις του.

Με την πολύ καλή θέση οδήγησης, όχι ιδιαίτερα ψηλή για SUV, ούτε όμως σπορ σαν του Civic, καθώς και την εξίσου πολύ καλή ορατότητα που έχεις, ξεκινάς ήδη με θετική διάθεση.

honda zrv ehev

Μέσα στην πόλη και στα περίχωρα, κινηθήκαμε άνετα και ακούραστα, με την ανάρτηση να απορροφά κακοτεχνίες και… προβλήματα του οδοστρώματος που θα έπρεπε να είχαν επιδιορθωθεί προ πολλού. Ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων τελειοποιεί τη συμπεριφορά του τόσο σε αυτές τις συνθήκες όσο και σε δρόμους με στροφές.

Στον αυτοκινητόδρομο, το πάτημα του ZR-V είναι καλό και η σταθερότητά του εξαιρετική ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, αν και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι εισχωρούν απρόσκλητοι στην καμπίνα. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, τα δυναμικά του χαρακτηριστικά διακρίνονται, ωστόσο, η συμπεριφορά του δεν είναι όσο σπορ είναι του Civic. Παρόλ’ αυτά, το σύστημα διεύθυνσης είναι εντυπωσιακά άμεσο και ακριβές για SUV με σωστή πληροφόρηση, όπως και στο Civic. Ανάρτηση με πλαίσιο συνεργάζονται άψογα, το μπροστινό μέρος ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και δε δείχνει διάθεση υποστροφής, εκτός αν προκληθεί από εμάς. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και το ZR-V δεν προκαλεί καμία ανασφάλεια και ας ανέβει ο ρυθμός. Τέλος, τα 1.800 χλστ. απόστασης από το έδαφος είναι το κερασάκι για να μπορεί το ZR-V να μας πηγαίνει άνετα στα βουνά και στα λαγκάδια ή σε ξεχασμένες παραλίες. Με προσοχή, όμως, γιατί μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο SUV.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!
Σε κάθε περιβάλλον και συνθήκη το Honda ZR-V ανταποκρίνεται εξαιρετικά.

Συνοψίζοντας, το ZR-V είναι ένα SUV που κάνει υπερήφανη τη Honda, πιστό στις αρχές της με υψηλή ποιότητα κατασκευής, οδηγοκεντρικά στοιχεία, προηγμένη τεχνολογία που μεταφράζεται σε αποδοτικότητα, καθαρό αποτύπωμα και χαμηλό επίπεδο κατανάλωσης σε κάθε συνθήκη, χαρακτηριστικά που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε αναβαθμισμένη καθημερινότητα.

Honda ZR-V e:HEV 184PS – Δοκιμή: Υβριδικό crossover για… ψαγμένους!

honda zrv ehev

Η τιμή του Honda ZR-V ξεκινά από 38.900 ευρώ στην έκδοση Elegance. Εάν είστε σε διαδικασία αναζήτησης και το σκέφτεστε, μην καθυστερείτε διότι με το προωθητικό πρόγραμμα Summer Dream Offers η τιμή του στην έκδοση Elegance διαμορφώνεται στα 34.990 ευρώ με έκπτωση 3.910 ευρώ και στην έκδοση Sport από 41.900 ευρώ σε 38.990 ευρώ έκπτωση 2.910 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Advance ξεκινάει από 44.900 ευρώ. Σημειώστε ότι η προσφορά ισχύει για παραγγελίες για περιορισμένο ετοιμοπαράδοτο αριθμό, ενώ δεν συνδυάζεται με άλλες προωθητικές ενέργειες ή με προγράμματα χρηματοδοτικής μίσθωσης. Τέλος, προσφέρεται 5 χρόνια εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα