Είχε καταντήσει να φαίνεται σαν πραγματικότητα μοτοσυκλετιστές να μη φορούν κράνος και άλλοι να το έχουν περασμένο στον αγκώνα, λες και αν πέσει κάτω ο οδηγός να πρέπει να προστατέψει το χέρι του και όχι το ζωτικότερο σημείο του σώματος, εξωτερικά, όπως είναι το κεφάλι.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που έχει τεθεί σε ισχύ πριν από λίγες ημέρες, έχει μεταβάλλει αυτό το φαινόμενο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι εντατικοί έλεγχοι στις πόλεις, σε παραθαλάσσια μέρη και σε τουριστικές περιοχές, έφεραν αποτελέσματα, αρκεί, βέβαια, να συνεχιστούν και να μην αποτελέσουν φωτοβολίδα.
Οι αναβάτες που δεν φορούσαν κράνος με το πρόσχημα ότι θα χαλάσει η κόμμωση ή επειδή διανύουν μικρή απόσταση ή επειδή «όλοι μάς γνωρίζουν στην περιοχή μας», τώρα συνετίζονται με το αυτονόητο: το κράνος σώζει ζωές και ειδικά εκεί που δεν το περιμένεις.
Οι σωστοί αναβάτες, αυτοί που έχουν τη μοτοσυκλέτα καθημερινό όχημα μετακίνησης και δεν είναι ευκαιριακοί, που αφήνουν το αυτοκίνητο για να κάνουν κοντινές αποστάσεις με μοτοσυκλέτα, φορούν το κράνος συνεχώς και δεν το αποχωρίζονται για κανένα λόγο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δυστυχώς, παρατηρώ στα χωριά που γυρίζω, οι ευκαιριακοί μοτοσυκλετιστές όχι να μη φορούν κράνος αλλά να μην έχουν κιόλας. Αν όμως ανέβει η αστυνομία στα ορεινά, τότε θα πέσουν καμπάνες. Κι αυτό είναι το σωστό, διότι πέραν αυτού υπάρχουν και πολλοί που κυκλοφορούν με οχήματα χωρίς πινακίδες και άλλοι, νεαροί σε ηλικία, που οδηγούν χωρίς δίπλωμα. Ναι, γνωρίζω και τέτοιες καταστάσεις.
Παρατηρώ, εσχάτως, και τους διανομείς, ειδικά τα ντελίβερι γειτονιάς, και αυτοί να φορούν κράνος. Κάνουν μια δουλειά αρκετά δύσκολη και επίπονη, με πολλά σταμάτα ξεκίνα στις γειτονιές, εκεί που συμβαίνουν ατυχήματα διότι «όλοι ξέρουμε την περιοχή μας καλύτερα και δεν δίνουμε μεγάλη σημασία στις σημάνσεις».
Η Ελλάδα δεν είναι και δεν πρέπει να φέρεται σαν τριτοκοσμική χώρα – χωρίς να θέλω να υποτιμήσω αυτές τις χώρες. Ομως είναι μια πραγματικότητα με αυτά που έχω δει δια ζώσης αλλά και από μέσα από τη δουλειά μου, ότι εκεί ο κράνος δεν ανήκει στην κανονικότητα.
Καλές διακοπές σε όσους κάνουν τώρα τον Αύγουστο, καλή δουλειά σε όσους επέστρεψαν και προσοχή στην οδήγηση όχι μόνο το καλοκαίρι με τις υψηλές θερμοκρασίες και τον ήλιο που τυφλώνει, αλλά όλο το χρόνο.
Τι ισχύει για μη χρήση κράνους
Με τον νέο ΚΟΚ ισχύει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Στην 1η υποτροπή το πρόστιμο είναι 1.000 ευρώ και αφαιρείται η άδεια για 180 ημέρες και στη 2η υποτροπή το πρόστιμο φτάνει τις 2.000 ευρώ και αφαιρείται η άδεια 1 έτος.
Ωστόσο, αν υπάρχει συνεπιβάτης που δεν φοράει κράνος, τότε πρόστιμο πληρώνει τόσο ο συνεπιβάτης 350 ευρώ, αλλά και ο οδηγός, ανεξάρτητα αν φορούσε κράνος, επειδή υπεύθυνος είναι ο οδηγός.