Η πρώτη γενιά του Nissan Juke, πίσω στο 2010, είχε αποτελέσει την έκπληξη της χρονιάς, όταν ανακοινώθηκε ότι το Qazana concept θα πάρει σάρκα και οστά στη μορφή του Juke.
Ήταν ίσως το πιο επαναστατικά σχεδιασμένο mini crossover της εποχής. Εκτός από τη φουτουριστική του εμφάνιση, φαίνεται ότι οι ατελείωτες ώρες σκέψεις του σχεδιαστικού τμήματος απέδωσαν, αφού το Juke κατόρθωσε να συνδυάσει compact διαστάσεις με σχετική ευρυχωρία, αλλά και πρακτικότητα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αξίζει, όμως, πραγματικά η αγορά ενός μεταχειρισμένου Juke σήμερα με τον ανταγωνισμό στο B-Segment στα ύψη; Παρακάτω θα εξετάσουμε τα υπέρ και τα κατά της πρώτης γενιάς του ιαπωνικού compact SUV και το πόσο συμφέρον είναι να επενδύσετε σε αυτό.
Λίγα λόγια…
To Nissan Juke ήταν το τρίτο κατά σειρά (ύστερα από τα Qashqai και Murano) SUV της ιαπωνικής εταιρίας, που τοποθετείται στην κατηγορία B. Αυτό που έκανε εντυπωσιακή την εμφάνισή του ήταν ότι οι σχεδιαστές «πάντρεψαν» πολλά στοιχεία από το Qazana, το πρωτότυπο αυτοκίνητο, με ρεαλιστικές λεπτομέρειες που απαιτούνται σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Το Juke της πρώτης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα «B platform», πάνω στην οποία έχει στηριχτεί και το Cube, ενώ σχεδιάστηκε στο κέντρο Nissan Design Europe στο Λονδίνο με τις δικίνητες εκδόσεις να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Sunderland και τις τετρακίνητες στην Oppama της Ιαπωνίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις του (4.135×1.765×1.570 χλστ.), το εσωτερικό είναι σχετικά ευρύχωρο, ενώ η απόσταση από το έδαφος (1.800 χλστ.) επιτρέπει τις εκτός δρόμου αποδράσεις.
Το εσωτερικό είναι εργονομικό, με φουτουριστική σχεδίαση, οι χώροι είναι επαρκείς για μία τετραμελή οικογένεια, ενώ υπάρχουν θέσεις και για μικροαντικείμενα σε όλο το αυτοκίνητο. Η χωρητικότητα στο πορτ-μπαγκάζ ξεκινά από τα 207 λίτρα για την τετρακίνητη έκδοση και τα 251 λίτρα για τις δικίνητες, ενώ με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα αγγίζουν τα 786 λίτρα και τα 830 λίτρα αντίστοιχα. Από το 2014 και μετά, ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε στα 354 λίτρα. Στην κεντρική κονσόλα, τα κουμπιά climate και D-Mode διαμορφώνουν τις ρυθμίσεις όσον αφορά τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας στην καμπίνα ή τις οδηγικές διαθέσεις (Eco, Normal, Sport).
Αναφορικά με την γκάμα των κινητήρων, στο Nissan Juke της πρώτης γενιάς συναντάμε δύο βενζινοκινητήρες κι έναν πετρελαίου, ενώ το facelift του 2014 έφερε μαζί του και έναν turbo κινητήρα 1.2 DIG-T 115 ίππων. Ο 1.600άρης αποδίδει 117 ίππους, ο 1.6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού αποδίδει 190 ίππους και ο 1.500άρης diesel 110 ίππους. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η έκδοση βενζίνης των 117 ίππων διατίθεται τόσο με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, όσο και με το αυτόματο Xtronic CVT. Τέλος, η έκδοση με τους 190 ίππους διατίθεται με κίνηση εμπρός και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο Xtronic CVT Μ6.
Το 2014 πραγματοποιήθηκε και το μοναδικό του facelift, κατά το οποίο το Juke δέχθηκε μια σειρά στοχευμένων αισθητικών και λειτουργικών βελτιώσεων για να εναρμονιστεί με την εποχή του. Για παράδειγμα, επανασχεδιάστηκε ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, καθώς και τα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, ενώ αντικαταστάθηκαν και τα πίσω φωτιστικά σώματα με νέα. Μεγάλωσε και η χρωματική παλέτα, ενώ σε συγκεκριμένες εκδόσεις, δόθηκε η δυνατότητα διχρωμίας, με το Juke να γίνεται έτσι πιο μοντέρνο και σπορτίφ. Τα υλικά στο εσωτερικό αναβαθμίστηκαν, όπως και το σύστημα infotainment, με την προσθήκη της οθόνης NissanConnect.
Αξίζει γιατί…
Η ιαπωνική εταιρεία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού σε βάθος χρόνου, αφού η αξιοπιστία και η ανθεκτικότητα των οχημάτων της έχουν τον πρώτο λόγο. Επιπλέον, η ελληνική εταιρεία Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε διακρίνεται και για τις after sales υπηρεσίες της, κάτι που αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αγορά ενός οχήματος.
Ακόμα και στα μοντέλα των πρώτων ετών παραγωγής, δε διαπιστώνονται ιδιαίτερες φθορές στο εσωτερικό και τα μηχανικά μέρη, σύμφωνα με μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών, κάτι που επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα του Juke.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά του ιαπωνικού crossover στο δρόμο, οι εντυπώσεις είναι θετικές. Είναι στιβαρό, ασφαλές, με ισορροπημένες αντιδράσεις και σπορ χροιά. Επίσης, είναι ευέλικτο και οικονομικό στην πόλη, και άνετο στον αυτοκινητόδρομο. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και την επιλογή Sport (το τιμόνι βαραίνει και γίνεται πιο άμεση η απόκριση στο γκάζι), το Juke δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από πιο σύγχρονο μοντέλο. Σημειώστε ότι η ανάρτηση στις προσθιοκίνητες εκδόσεις αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ στην τετρακίνητη συναντάμε πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Τέλος, εάν κάποιος ενδιαφέρεται για 4×4, το Juke είναι καλή περίπτωση και η τετρακίνησή του δεν έχει παρουσιάσει θέματα. Χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης All-Mode 4×4-i, το οποίο αποτελούσε τότε την εξελιγμένη μορφή του υπάρχοντος συστήματος της Nissan, με επιπλέον ενσωματωμένη την τεχνολογία torque vectoring για τη μείωση της υποστροφής. Η τετρακίνηση μετέδιδε από 50/50% στους δύο άξονες, έως και 100% στον πίσω. Σημειώστε πως η τετρακίνητη έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με τον ισχυρότερο κινητήρα των 190 ίππων σε περίπτωση που προτιμάτε ένα Juke για πιο «σκληρές» δουλειές.
Τι να προσέξεις…
Σε γενικές γραμμές, το Nissan Juke της πρώτης γενιάς είναι αξιόπιστο, χωρίς να έχει παρουσιάσει κάποιο σημαντικό πρόβλημα, σύμφωνα με αναφορές ιδιοκτητών, ωστόσο, τα λίγα που έχουν καταγραφεί ενδέχεται να έχουν υψηλό κόστος επισκευής, οπότε χρειάζεται να εστιάσετε την προσοχή σας και να είστε υποψιασμένοι για το τι μπορεί να αντιμετωπίσετε ή να αποφύγετε.
Το κυριότερο θέμα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει μερίδα ιδιοκτητών έχει να κάνει με το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT που συνδυάζεται με τους βενζινοκινητήρες των 1.6 λίτρων. Όπως και όλα τα τύπου CVT κιβώτια έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, συνεπώς απαιτούν υψηλό κόστος επισκευής ή αντικατάστασης.
Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις, τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Juke παρουσιάζουν αστοχία στον υπερτροφοδότη, με ενδείξεις όπως μειωμένη απόδοση, ασυνήθιστοι ήχοι τύπου «σφύριγμα» και έντονη εκπομπή καπνού. Η τακτική αλλαγή λιπαντικών μειώνει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης βλάβης.
Ο κινητήρας βενζίνης των 1.2 λίτρων έχει αναφερθεί ότι εμφανίζει φθορά στην καδένα χρονισμού, κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει σε σοβαρό πρόβλημα, εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως.
Όσον αφορά τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi, υπενθυμίζουμε ότι για τη σωστή λειτουργία του, χρειάζεται οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο ανά τακτά χρονικά διαστήματα για την αποφυγή φραγής του φίλτρου σωματιδίων (DPF), όπως και σε όλους τους diesel κινητήρες νεότερης γενιάς άλλωστε.
Ορισμένοι ιδιοκτήτες έχουν αναφέρει πρόωρη φθορά στο συμπλέκτη στις χειροκίνητες εκδόσεις, και στα εμπρός τακάκια των φρένων.
Μην παραλείπετε να…
Ζητήσετε πλήρες ιστορικό σέρβις, βεβαιωθείτε ότι το μοντέλο της επιλογής σας έχει σωστή συντήρηση και ότι υπάρχουν καταγεγραμμένες οι απαραίτητες εργασίες επισκευής.
Ρωτήσετε εάν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα στο CVT κιβώτιο και αν ναι, πώς αντιμετωπίστηκε. Επίσης, οπωσδήποτε να ελέγξετε ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες αλλαγές στα υγρά του κιβωτίου, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής.
Ρωτήσετε εάν έχει υπάρξει αντικατάσταση αναλώσιμων, σε περίπτωση που δεν αναφέρεται στο βιβλίο εργασιών.
Επιθεωρήσετε την κατάσταση των καθισμάτων και των πλαστικών για σημάδια υπερβολικής φθοράς ή κακής χρήσης.
Τιμές
Με τιμές που ξεκινούν κάτω από τα 8.000 ευρώ, υπάρχουν πολλά Nissan Juke διαθέσιμα για όλα τα βαλάντια. Ενδεικτικά, οι υψηλότερες τιμές που αφορούν τα πιο πρόσφατα μοντέλα ξεπερνούν τα 16.000 ευρώ, ενώ ένας μέσος όρος τιμής είναι τα 12.500 ευρώ.
Συμπέρασμα
Η αγορά μεταχειρισμένων προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών στα Nissan Juke (2010-2019), καθιστώντας το ιαπωνικό SUV προσιτό για διάφορα budget και προτιμήσεις, ενώ διατηρεί την αξία μεταπώλησής του, κάτι που συμφέρει εάν στο μέλλον θέλετε να το αλλάξετε. Το Juke πρώτης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο με τη δική του ταυτότητα, σε μία εποχή που τείνουν τα περισσότερα οχήματα να μοιάζουν μεταξύ τους. Είναι μία αξιόλογη επιλογή, αξιόπιστο με αντοχή στο χρόνο, και παρά τα επιμέρους προβλήματα που εμφανίστηκαν σε κάποιες περιπτώσεις (CVT και turbo), έχει αρκετά πλεονεκτήματα για οδηγούς που αναζητούν κάτι ξεχωριστό στην κατηγορία των μεταχειρισμένων compact SUV. Ωστόσο, εάν το ζητούμενό σας από το SUV που θέλετε είναι κυρίως ο πολύς χώρος, τότε το Juke δεν είναι για σας, διότι τόσο ο χώρος των πίσω επιβατών όσο και του πορτ-μπαγκάζ (κυρίως πριν το facelift) είναι περιορισμένοι.
Σημειώστε πως υπάρχει ευρεία διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και σε συνδυασμό με το ανεπτυγμένο δίκτυο τεχνικής υποστήριξης και εξειδικευμένων συνεργείων είναι ακόμη ένα συν για την επιλογή του.
Θα προτείναμε, εάν ο προϋπολογισμός σας το αντέχει, να εστιάσετε στις facelift εκδόσεις (μετά το 2014). Το facelift θεωρείται πιο ώριμο και σύγχρονο σε σύγκριση με τα προ-facelift μοντέλα, διατηρώντας το νεανικό χαρακτήρα του Juke, ταυτόχρονα με σημαντικές βελτιώσεις.
Εν ολίγοις, εάν αναζητάτε ένα μεταχειρισμένο crossover με ιδιαίτερη εμφάνιση, σπορτίφ χαρακτήρα, ευέλικτο και σχετικά οικονομικό η πρώτη γενιά του Nissan Juke (2010–2019) είναι όντως μια επιλογή που αξίζει να εξετάσετε σοβαρά.
Disclaimer
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται από τα ΚΤΕΟ και το βιβλίο σέρβις.
Να ζητάτε πάντα και να ελέγχετε το βιβλίο σέρβις.
Βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και δώστε προσοχή σε τακτικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων.
Κατόπιν συνεννόησης με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα μπορούσατε να επισκεφτείτε μαζί ένα εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της εκάστοτε εταιρείας και με το serial number του αυτοκινήτου να δείτε τα πάντα γι’ αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των ανακλήσεων.
Πάντα να πραγματοποιείτε έλεγχο με εξειδικευμένο έμπιστο προσωπικό πριν από την αγορά.
Προτείνουμε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε πριν προβείτε στην αγορά.