Driveit

Σε τι θα εξετάζονται οι νέοι οδηγοί για απόκτηση διπλώματος

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα υιοθετήσουν εντός τριετίας νέους κανόνες.

Όπως εκσυγχρονίζονται τα νέα αυτοκίνητα, φέροντας πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, προς βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έτσι θα πρέπει να προσαρμόζονται και οι κανόνες εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.

Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε υπέρ μιας σειράς μέτρων, προκειμένου οι νέοι οδηγοί να γίνονται καλύτεροι, να μαθαίνουν περισσότερα για τα αυτοκίνητα, και να είναι πιο πολύ ευαισθητοποιημένοι σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Κάθε χώρα θα έχει 3 χρόνια να υιοθετήσει τους νέους κανόνες.

Οι νέοι οδηγοί θα εξετάζονται στους κινδύνους που εγκυμονούν τα τυφλά σημεία, δηλαδή από τα πλάγια και πίσω των οχημάτων που οδηγούν. Ναι, πολλά νέα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα που σε προειδοποιεί ηχητικά και με πορτοκαλί σήμα στον καθρέπτη για κάθετί κινείσαι πίσω και στο πλάι, όμως και ο οδηγός θα πρέπει να έχει αυξημένη προσοχή.

Επίσης, πώς λειτουργούν τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τη χρησιμότητά τους.

Κι ακόμα, πώς ανοίγει κανείς με ασφάλεια τις πόρτες του οχήματός του, ώστε να μην χτυπήσει πεζό ή δικυκλιστή ή και αυτοκίνητο. Κι εδώ υπάρχουν συστήματα που σε προειδοποιούν να μην ανοίξεις την πόρτα χωρίς να κοιτάξεις.

Ένα ακόμα στοιχείο εξέτασης, είναι για την επικινδυνότητα να χρησιμοποιείς το κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Τώρα, οι νέες άδειες οδήγησης θα ισχύουν για 15 έτη για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα και 5 έτη για φορτηγά και λεωφορεία.
Πολύ σημαντικό είναι ότι οι χώρες της ΕΕ θα μπορούν επίσης να μειώσουν τη διάρκεια ισχύος της άδειας για οδηγούς ηλικίας άνω των 65 ετών και να υποχρεώσουν τους οδηγούς να υποβάλλονται σε συχνότερους ιατρικούς ελέγχους ή να παρακολουθούν επαναληπτικά μαθήματα.

Στους νέους κανόνες περιλαμβάνεται και η απόκτηση άδειας οδήγησης στα 17 έτη, αλλά θα πρέπει να οδηγεί με συνοδεία ενήλικα. Στην Ελλάδα ήδη ισχύει αυτός ο κανόνας.

Κατά την άποψή μου και είχα γράψει σχετικά, δεν θα έπρεπε με το πρόσχημα ότι λείπουν επαγγελματίες οδηγοί από τις χώρες της Ευρώπης, να δίνεις άδεια οδήγησης φορτηγού (κατηγορίας Γ) σε νέους 18 ετών και άνω, και άδεια οδήγησης λεωφορείου (κατηγορίας Δ) σε νέους 21 ετών και άνω, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Αν δεν έχουν τέτοιο πιστοποιητικό, τα όρια ηλικίας για την απόκτηση αυτών των αδειών οδήγησης θα είναι τα 21 και τα 24 έτη αντίστοιχα. Όμως, τελικά θα ισχύει.

Καταλήγοντας, θα εφαρμοστεί και ψηφιακή άδεια οδήγησης, όπως στην Ελλάδα έχουμε για την ταυτότητα, αλλά όσοι επιθυμούν θα μπορούν να εκδίδουν και την πλαστικοποιημένη, ενώ για να περιοριστεί η επικίνδυνη οδήγηση στο εξωτερικό, η αφαίρεση, η αναστολή ή ο περιορισμός της άδειας οδήγησης θα κοινοποιείται στη χώρα της ΕΕ που την εξέδωσε, ώστε να διασφαλίζεται η διασυνοριακή επιβολή των κυρώσεων.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα