Driveit

Seat: Πάνω από 950 πρωτότυπα και θρυλικά μοντέλα βγήκαν από το τεχνικό της κέντρο

Το κέντρο συμπληρώνει 50 χρόνια ύπαρξης με περισσότερους από 34.000 επαγγελματίες να έχουν εργαστεί

Για όσους έχουμε επισκεφτεί τεχνικά κέντρα και εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, γνωρίζουμε πόση δουλειά απαιτείται προκειμένου να φτάσει το αυτοκίνητο στην αγορά και το τεχνικό κέντρο της Seat είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Το πρώτο αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο τεχνικός κέντρο της Seat το 1975, ήταν το Seat 1200 Sport, γνωστό ως «Bocanegra», που έμεινε στην ιστορία χάρη στον μοναδικό μαύρο προφυλακτήρα από αφρό πολυουρεθάνης, ο οποίος του χάρισε το διάσημο ψευδώνυμό του.

Στα 50 χρόνια λειτουργίας του κέντρου και στα 75 χρόνια της Seat, έχουν συμβεί πολλά.

Στις πρώτες μέρες του τεχνικού κέντρου, οι 211 υπάλληλοί του άπλωναν μεγάλα ρολά χαρτιού σε ένα τραπέζι και σχεδίαζαν με το χέρι τα πρώτα σκίτσα ενός μοντέλου. Οι αναπαραγωγές σε πλήρη κλίμακα, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σκελετού ενός πρωτότυπου, γίνονταν με γύψο, ενώ τα ακουστικά τεστ πραγματοποιούνταν σε ένα δωμάτιο με τοίχους, που ήταν καλυμμένοι με αφρό. 

seat-tchnical-center

Σήμερα, η ομάδα 1.000 ανθρώπων, ανάμεσά τους μηχανικοί, σχεδιαστές, ειδικοί στην αεροδυναμική και ακουστική, εργάζονται με 3D σχέδια, με σετ κεφαλής εικονικής πραγματικότητας και με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

O γύψος έδωσε τη θέση του στον πηλό και τα ακουστικά τεστ διεξάγονται σε έναν θάλαμο με τεχνολογία «box in box». Ένα εσωτερικό δωμάτιο κατασκευασμένο μέσα σε ένα μεγαλύτερο εξωτερικό δωμάτιο, όπου στρώματα χάλυβα και σκυροδέματος, απομονώνουν περισσότερο από το 95% των εξωτερικών ήχων και δονήσεων. Στο εσωτερικό, τα παλιά μικρόφωνα έχουν δώσει τη θέση τους σε ψεύτικες κεφαλές που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη, αποτυπώνοντας κάθε ακουστική απόχρωση.

seat tchnical center

Το «Bocanegra» ακολούθησαν εμβληματικά μοντέλα όπως τα Ibiza, Toledo και Leon. Η ενσωμάτωση στον όμιλο Volkswagen το 1986, και αργότερα στον όμιλο Audi-Lamborghini το 2002, επέκτεινε το τεχνικό κέντρο και το 2007 άνοιξε το κέντρο σχεδιασμού και το κέντρο ανάπτυξης πρωτοτύπων ώστε να συγκεντρωθούν όλα τα στάδια της δημιουργικής και τεχνικής διαδικασίας στο Martorell: από την πρώτη κιόλας γραμμή -που σχεδιάζει ένας σχεδιαστής- έως την τελική επικύρωση πριν την παραγωγή.

Το 2020, το CUPRA Formentor ήταν τo πρώτο μοντέλο -και best selling αυτοκίνητο- που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη μάρκα και ακολούθησε το 2021, το CUPRA Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της CUPRA.

Τότε, το τεχνικό κέντρο επεκτάθηκε με το Test Center Energy, ένα μοναδικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στη νότια Ευρώπη. Η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο με το εργοστάσιο συναρμολόγησης συστημάτων μπαταριών με επένδυση 300 εκατ. ευρώ.

seat-tchnical-center

Αυτή τη στιγμή, ο προηγμένος κόμβος καινοτομίας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις 310.000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024 για την επικύρωση πτυχών όπως αεροδυναμική, ασφάλεια, ακουστική κ.λπ., οι 220.000 αντιστοιχούσαν στην γκάμα των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων.

Συνοπτικά, στα 50 χρόνια του τεχνικού κέντρου 34.000 επαγγελματίες δημιούργησαν 950 πρωτότυπα και απέκτησαν 359 διπλώματα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα