Σε ένα εκπληκτικό οδηγικό event, που διοργάνωσε η Porsche Greece στην πίστα των Σερρών χορτάσαμε οδήγηση πίσω από το τιμόνι των κορυφαίων μοντέλων της Porsche υπό την καθοδήγηση των έμπειρων Porsche Driving Instructors.
Τα χαμόγελα στα πρόσωπα όλων των συμμετεχόντων έδειξαν με τον καλύτερο τρόπο πως η Porsche γνωρίζει πολύ καλά τη συνταγή της επιτυχίας σε κάθε τομέα!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδήγηση στο όριο, τεχνική οδήγηση, off-road, συναισθήματα στον υπερθετικό, «διαστημικοί» ήχοι, ισχυροί ηλεκτροκινητήρες, 40 θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας συγκεντρωμένα από 4 διαφορετικές χώρες συνέθεσαν το μενού μίας άκρως δυναμικής ημέρας.
Το Porsche Signature Track Days διήρκεσε τέσσερις ημέρες και έλαβαν μέρος περισσότεροι από 150 συμμετέχοντες, πελάτες της μάρκας και δημοσιογράφοι, με τους δημοσιογράφους καλεσμένους της Porsche Greece να ανοίγουν την αυλαία της εκδήλωσης.
GT3 RS, Porsche 911 σε όλες τις εκδόσεις, Macan και Cayenne μας υποδέχτηκαν στον προαύλιο χώρο, περνώντας το μήνυμα για τι επρόκειτο να ακολουθήσει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αδρεναλίνη και χαρά!
Η διαδικασία ξεκίνησε με την παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών των μοντέλων και το briefing για τα θέματα ασφαλείας και των κανόνων για τη σωστή έκβαση του Porsche Experience event. Χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες πραγματοποιήσαμε παράλληλα τις τέσσερις διαφορετικές οδηγικές ενότητες της εκδήλωσης, δοκιμάζοντας όλη την γκάμα γερμανικής φίρμας. Οδήγηση σε πίστα με δίθυρα coupé 911, δηλαδή, την 911 GT3, Carrera, Carrera 4 GTS και Carrera GTS. Οδήγηση, επίσης, στην πίστα με τις τετράθυρες Cayenne GTS, Cayenne Turbo, Panamera Turbo S και την αμιγώς ηλεκτρική Taycan Turbo S, καθώς και Off-Road οδήγηση με τα SUV της μάρκας, όπου διαπιστώσαμε τις εξαιρετικές ικανότητες των Cayenne S Coupé και Turbo, καθώς και των Macan (Macan 4, Macan 4S). Τέλος, πίσω από το τιμόνι της 911 GTS κάναμε τις ασκήσεις slalom και launch control 0-100-0.
Στην πίστα με τη νέα 911 GT3
Χωρίς δευτερόλεπτο αναμονής, ξεκινήσαμε την οδήγηση των «σκληροπυρηνικών» 911. Η στιγμή, που ονειρευόμασταν μόλις διαβάσαμε την πρόσκληση, έφτασε και βρεθήκαμε κατενθουσιασμένοι στο μπάκετ της νέας 911 GT3 992.2 των 510 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. και των 450 Nm ροπής από τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο τετράλιτρο κινητήρα. Η εκπληκτική θέση οδήγησης και ο απίστευτος ήχος ακόμα και στο ρελαντί, σε προϊδεάζουν για τη συνέχεια. Αρχικά, κινηθήκαμε με χαμηλή ταχύτητα μέσα στα πιτς για λόγους ασφαλείας και μόλις βγήκαμε, βυθίσαμε το πόδι στο δεξί πεντάλ και οι στροφές του κινητήρα ανέβηκαν, ο ήχος μας ξεπέρασε και νιώσαμε να κολλάμε στο μπάκετ.

Με τα πρώτα 100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,4 δλ. από στάση, στις ευθείες βιώσαμε τη φοβερή επιτάχυνση και την GT3 να μας προκαλεί συνεχώς με τον ήχο της. Ανατριχιαστικά κατεβάσματα από το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο PDK, δυνατά φρένα και… διαστημικό στρίψιμο, άψογο κράτημα, κορυφαίος κινητήρας. Τιμόνι, ανάρτηση και πλαίσιο συνεργάζονται άψογα και η 992.2 GT3 είναι από άλλο πλανήτη και το ξέρει. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια είναι όσο σκληρή πρέπει για να περνάει τις στροφές με εξαιρετικό τρόπο, χωρίς να κουράζει.

Το κιβώτιο ολοκληρώνει το απίστευτο σύνολο είτε στην αυτόματη λειτουργία του είτε όταν το χειριζόμασταν από τα paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Στο κατέβασμα σχέσης μέσω των paddles, ο ήχος ακούγεται σαν πρόσκληση να συνεχίσουμε το ντελίριο των αισθήσεων, που προκαλεί η νέα 911. Η νέα GT3 είναι μία… εκλεπτυσμένα άγρια κατασκευή και ανταποκρίθηκε σε ό,τι της ζητήθηκε, μετατρέποντάς μας σε μαινόμενους κυνηγούς με τις στροφές να μετατρέπονται σε θηράματα.

Η GT3 αποτελεί το τέλειο πακέτο σε ένα τέλειο περιβάλλον οδήγησης, στην πίστα των Σερρών των 3,186 χλμ. και των 16 στροφών υπό το ρυθμό του πιστοποιημένου εκπαιδευτή της Porsche. Αν και οριακά μια αγωνιστική μηχανή, δεν προκάλεσε ουδεμία στιγμή αίσθημα ανασφάλειας. Ακριβώς, το αντίθετο. Προσδίδει σιγουριά οδηγώντας την, αφού διαπιστώνεις στροφή τη στροφή ότι μπορείς να πας πραγματικά γρήγορα, χωρίς να… ιδρώνουν τα χέρια σου. Στον πρώτο γύρο επιλέξαμε το Sport mode και στο δεύτερο το Sport+, ιδανικό για οδήγηση σε πίστα, με ακόμα πιο φανταστικό ήχο και όλο το performance στη διάθεσή μας.


Η Porsche πέρασε με τον καλύτερο τρόπο την αγωνιστική κληρονομιά της στην 911 GT3 992.2. Η τελευταία γενιά της GT3 εκτός από εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά, έχει elegant δυναμική εμφάνιση. Χαμηλό αμάξωμα, έντονοι προφυλακτήρες, μία εντυπωσιακή πίσω αεροτομή και φρένα που… βγάζουν μάτι. Και μόνο που την κοιτάς σε προ(σ)καλεί να διασκεδάσετε μαζί.

Και με τις υπόλοιπες δίθυρες 911
Σειρά είχε ο υπόλοιπος στόλος των 911. Η απλή Carrera με τον τρίλιτρο boxer κινητήρα των 394 ίππων και των 4,1 δλ. «0-100», ισορροπημένη, πολιτισμένη και με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης μας χάρισε δύο ευχάριστα γρήγορους γύρους, αποδεικνύοντας ότι μπορεί τόσο εκτός όσο και εντός πίστας. Αμέσως μετά οδηγήσαμε την πισωκίνητη και κατόπιν την τετρακίνητη έκδοση της GTS με τον 3,6 boxer κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 541 ίππους και 610 Nm ροπής με την αρωγή της υβριδικής τεχνολογίας. Ισχυρή τόσο από χαμηλές σ.α.λ. όσο και στις υψηλές, οδηγήσαμε δύο και δύο αντίστοιχα άκρως ενδιαφέροντες γύρους που μας άφησαν πολλά χαμόγελα στο πρόσωπο. Στις συνθήκες πίστας, οι διαφορές της πισωκίνητης και της τετρακίνητης GTS δεν μπόρεσαν να διακριθούν, εφόσον τα ηλεκτρονικά δεν επιτρεπόταν να είναι απενεργοποιημένα. Ωστόσο, σε κάθε εκδοχή είναι πραγματικά γρήγορη και αποτελεσματική και θα ήμασταν αχάριστοι να θέλαμε ακόμα παραπάνω!


Εντυπωσιακή 911 Carrera 4 GTS σε 0-100-0 και slalom
Λίγο αργότερα, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της νέας Porsche 911 Carrera 4 GTS για τις ασκήσεις επιτάχυνσης και φρεναρίσματος πανικού, launch control και μετά του slalom. Στο ειδικά διαμορφωμένο με κώνους κομμάτι της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού της πίστας, αρχικά επιταχύναμε με την τετρακίνητη GTS μέχρι το σημείο όπου έπρεπε να φρενάρουμε και μετά κάναμε το launch control. Σύμφωνα με την εταιρεία, από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3 δλ., ωστόσο με launch control τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ήρθαν σε 2,75 δλ. Εντυπωσιακά ευθύβολη, άμεση και ταχύτατη η GTS απέδειξε και πάλι πως είναι ένα dream car. Στο slalom-parkour, διαπιστώσαμε το υπέροχο ζύγισμα του αυτοκινήτου στις συνεχείς εναλλαγές πορείας, την ισορροπία που επέδειξε όταν ανέβηκε ο ρυθμός, καθώς και την απροβλημάτιστη ευελιξία της GTS. Slalom, launch control ή ατελείωτες βόλτες πίσω το τιμόνι της; Ιδού η απορία!

Off-road και SUV
Έπειτα από ένα απαραίτητο break να γεμίσουμε μπαταρίες και στομάχι με τα νόστιμα εδέσματα που φρόντισε η Porsche Greece να μας προσφέρει, το πρόγραμμα είχε off-road δοκιμασίες με τα SUV της μάρκας σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χωμάτινο πεδίο. Έτσι, κληθήκαμε να οδηγήσουμε τις Cayenne και Macan, ώστε να δούμε ιδίοις όμμασι τις off-road δυνατότητες και τα ηλεκτρονικά συστήματα των μοντέλων. Όπως μας ανέφεραν, ένα πολύ μικρό ποσοστό των κατόχων των SUV της γερμανικής μάρκας τα χρησιμοποιεί σε εκτός δρόμου διαδρομές, ωστόσο, το τι μπορούν να κάνουν είναι εντυπωσιακό και φυσικά χρήσιμο να το γνωρίζει ο κάθε κάτοχος.


Έτσι, ξεκινήσαμε και τελειώσαμε με πλάγια κίνηση σε επικλινή επιφάνεια, περάσαμε από απαιτητικά κακοτράχαλα σημεία, διαπιστώνοντας το εξαιρετικό επίπεδο της στρεπτικής ακαμψίας και των δύο μοντέλων, ενώ κάναμε ανάβαση και κατάβαση με τη βοήθεια του hill hold assist. Στην πραγματικότητα, εμείς δε χρειάστηκε να κάνουμε πολλά, παρά μόνο να οδηγούμε σταθερά και με χαμηλή ταχύτητα. Όλα τα υπόλοιπα τα αφήσαμε στα αυτοκίνητα, τα οποία στα off-road προγράμματα έδειξαν πως όλες οι δοκιμασίες γίνονται παιχνιδάκι με την προηγμένη τεχνολογία, ενώ η τετρακίνηση και η αερανάρτηση λειτούργησαν άψογα.


Η αυλαία έκλεισε με τα τετράθυρα στην πίστα
Με πίστα ξεκίνησε η ημέρα μας στο πλαίσιο του Porsche Driving Experience και με πίστα ολοκληρώθηκε. Αυτή τη φορά, η εμπειρία μας ήταν διαφορετική από τις 911, αφού μας περίμεναν τέσσερα τετράθυρα μοντέλα, άνω των 2 και τόνων.
Πίσω από το τιμόνι της ηλεκτρικής Taycan Turbo S Cross Turismo αρχίζει η εμπειρία των τετράθυρων, η οποία εξελίσσεται σε μοναδική χάρη στις επιδόσεις και στη συνολική συμπεριφορά της στην πίστα. Με 775 ίππους, οι οποίοι φτάνουν τους 952 ίππους στη διαδικασία του launch control, και 2,5 δλ. «0-100», ο εγκέφαλός μας προσπαθεί να προσαρμοστεί γρήγορα σε κάτι που δεν περίμενε. Απίστευτη επιτάχυνση, υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, φιλική συμπεριφορά, ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος με τους ηλεκτροκινητήρες να προσθέτουν τη δική τους γοητεία, ενώ το βάρος των 2.395 κιλών δε φαίνεται πουθενά.

Στη συνέχεια, η Panamera Turbo S E-Hybrid μας υποδέχεται στο σπορτίφ premium εσωτερικό της, ενώ η ανάρτηση Active Ride σηκώνει το αμάξωμα κατά 5,5 εκ. για να μπούμε πιο άνετα στην καμπίνα, μια εξαιρετική λεπτομέρεια του πολυτελούς χαρακτήρα της. Στην πίστα, μάλιστα, φαίνεται η άψογη συνεργασία της καταπληκτικής αυτής ανάρτησης με το στιβαρό πλαίσιο. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι οριακά ανύπαρκτες και το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό και η τετρακίνηση μαγική, κάτι που χαρίζει στον οδηγό αυτοπεποίθηση, ενώ οι 782 ίπποι καταπίνουν με περισσή ευκολία τις ευθείες. Σημειώστε ότι η συνδυαστική απόδοση των 782 ίππων και τα 1.000 Nm ροπής οδηγούν την Panamera από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δλ. Όσο και να ανέβαινε ο ρυθμός, καμία άβολη έκπληξη δε μας περίμενε. Η Panamera Turbo S E-Hybrid αποδεικνύει ότι ακόμα και με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (προσφέρει 92 αμιγώς ηλεκτρικά χλμ.), ακόμα και με μήκος 5.202 χλστ. και βάρος 2.400 κιλών, το σωστό στήσιμο και οι Porsche καταβολές αρκούν για δύο (ή και περισσότερους) τέλειους γύρους στην πίστα. Ο ήχος από τον κινητήρα του τετραθέσιου σεντάν ντύνει σαν «μουσικό χαλί» το αψεγάδιαστο σύνολο, το 8τάχυτο PDK κιβώτιο συνδυάζεται πολύ καλά με τον τετράλιτρο twin turbo V8 κινητήρα, ενώ αφήνοντας με βαριά καρδιά τη θέση του οδηγού, αναρωτηθήκαμε πόσο άψογο θα ήταν ένα ταξίδι μαζί της;

Η Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid είναι το SUV με το μοναδικό prestige που οι περισσότεροι θα ήθελαν για την πόλη και τα ταξίδια, αλλά στην πίστα ο όγκος του, το ψηλό κέντρο βάρους και τα 2.570 κιλά του αμαξώματος δεν κρύβονται. Η αερανάρτηση δουλεύει καλά, όμως μόλις ο ρυθμός ανέβει οι κλίσεις κάνουν την εμφάνισή τους στις στροφές. Ωστόσο, στις ευθείες, οι 739 ίπποι και τα 950 Nm ροπής από τον τετράλιτρο V8 διτούρμπινο κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα δεν αστειεύονται και είναι αρκετά ανταγωνιστικοί. Η Cayenne, ωστόσο, προτιμά άλλου είδους τερέν και συγκινήσεις και καλά κάνει.
Τέλος, η Macan Turbo μας αποχαιρέτησε ως το τελευταίο μοντέλο που οδηγήσαμε στο Porsche Signature Track Days με δύο ευχάριστους γύρους, αφήνοντας μια γλυκιά γεύση. Ζυγίζει 2.570 κιλά, όσο και η Cayenne δηλαδή, παρ’ όλ’ αυτά, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αποτελεσματική συνεργασία ανάρτησης, πλαισίου και τετρακίνησης βοηθούν στην πολύ καλή συμπεριφορά της στις συνθήκες πίστας ακόμα και στον απαιτητικό ρυθμό. Παράλληλα, οι 584 ίπποι, οι οποίοι ανεβαίνουν στους 630 ίππους με overboost, είναι έτοιμοι για δράση καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3 δλ. (με launch control) και δε διστάζει να δείξει ότι αν θέλει μπορεί να είναι ανταγωνιστική στην πίστα και φιλική στην… κανονική ζωή.

Στον πλανήτη happy
Τόσες Porsche συγκεντρωμένες σε έναν χώρο μοιάζει με όνειρο. Κι όμως, στο Porsche Signature Track Days στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, αυτό το όνειρο πήρε σάρκα και οστά. Ήταν μια εμπειρία που ξύπνησε την παιδική φαντασία και ικανοποίησε την ενήλικη λαχτάρα για οδήγηση μοναδικών κατασκευών.
Ένα προς ένα μοντέλο χάρισε με το δικό του τρόπο ευτυχία και χαρά στους συμμετέχοντες, απομακρύνοντας για λίγο κάθε πρόβλημα που μπορεί να ταλαιπωρούσε τον καθέναν μας. Με πρόσωπα λαμπερά από αδρεναλίνη, ενδορφίνες και ντοπαμίνη, δε χορταίναμε να μπαινοβγαίνουμε στο στόλο της Porsche.
Κάθε μοντέλο της μάρκας είναι φτιαγμένο για να προσφέρει συγκίνηση, είτε βρίσκεται στο δρόμο είτε στην πίστα. Ήταν μια ολιστική εμπειρία, την οποία βιώσαμε χάρη στην Porsche Greece και τη Μοτοδυναμική, που απέδειξαν με τον πιο απτό τρόπο πως η Porsche δεν είναι απλώς μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά η ενσάρκωση της τελειότητας. Η αφοσίωσή της στη λεπτομέρεια αποτυπώνεται σε κάθε επίπεδο. Οδηγήσαμε μοντέλα διαφόρων κατηγοριών με κοινό παρονομαστή τις επιδόσεις, την άψογη οδηγική συμπεριφορά, την πολυτέλεια και την ψυχή.

Είχαμε ζήσει το Porsche Experience το 2007 στη Γερμανία, αλλά τώρα η ενέργεια και το πάθος ήταν ο πυρήνας της εκδήλωσης. Με πρωταγωνίστρια την εκθαμβωτική 911 GT3 992.2, η οποία αποτελεί την απόλυτη έκφραση όσων πρεσβεύει η Porsche.
 
                    
            





 
     
     
     
     
     
     
    