Ελλάδα

Πανεπιστήμιο Γάνδης για Τέμπη: Εύφλεκτα υγρά 3,5 τόνων μετέφερε στο πρώτο βαγόνι η εμπορική αμαξοστοιχία

Οι εύφλεκτες ουσίες που φέρεται να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία είναι πιθανό να είναι το ξυλόλιο και το τολουόλιο

Eπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης έκαναν ακριβή εκτίμηση για τα αίτια της τεράστιας έκρηξης που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη πριν 2 χρόνια, στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία που γνώρισε η χώρα, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Η ομάδα ακαδημαϊκών ερευνητών του Τμήματος Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά την τραγωδία των Τεμπών εδώ και περίπου ένα χρόνο μετά από εντολή του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΜ).

Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών.

Βέλγοι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, ακόμη και τη θέση του τρένου όπου βρέθηκαν.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο, το βάρος των εύφλεκτων υγρών που εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν από το εμπορευματικό τρένο ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.

Κατά πληροφορίες, οι συγκεκριμένες πληροφορίες θα συμπεριληφθούν στην έκθεση της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου 2025.

Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «πύρινο μανιτάρι» που προκλήθηκε από την έκρηξη έφτασε σε ύψος 80 μέτρων.

Οι εύφλεκτες ουσίες είναι πιθανό να είναι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται επίσης για νοθεία καυσίμων.

Το εμπορικό βαγόνι πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες. Στη δικογραφία περιλαμβάνεται ένα μόνο βίντεο, με κάποια κενά, και καταγράφεται με αιχμηρές λεπτομέρειες 26 λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.

Το πιθανό παράνομο φορτίο εκτιμάται από τους τεχνικούς συμβούλους ότι βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια ανοιχτού τύπου πίσω από τη δεύτερη μηχανή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.

Εν τω μεταξύ, η πρώτη δικαστική απόφαση που επιδίκασε αποζημίωση στους συγγενείς εργάτη τρένου στην τραγωδία στα Τέμπη κατηγόρησε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train ότι γνώριζαν τα κενά στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και παρόλα αυτά επέτρεψαν τη λειτουργία των υπηρεσιών.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Σε εγρήγορση οι Ένοπλες Δυνάμεις λόγω Πίρι Ρέις – Τεράστια άσκηση σε όλο το Αιγαίο με πάνω από 60 αεροσκάφη και ολόκληρο τον στόλο
«Σκοπός της άσκησης είναι η επαύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας μέσω της εξέτασης των διαδικασιών εφαρμογής ειδικών σχεδίων, στο πλαίσιο επιχειρησιακού σχεδιασμού του ΓΕΕΘΑ», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση - Συνεδριάζει σήμερα το ΚΥΣΕΑ
Άσκηση του πολεμικού ναυτικού
Πρόβλημα η έλλειψη παθολόγων – Παρά τα οικονομικά κίνητρα δεν υπάρχει ανταπόκριση από γιατρούς να ακολουθήσουν την ειδικότητα
Θεσπίστηκε εφάπαξ ποσό 40.000 ευρώ για νέους γιατρούς που θα επιλέξουν ειδικότητα στη Γενική/Οικογενειακή Ιατρική ή στην Εσωτερική Παθολογία, ένα ποσό που καταβάλλεται σε δύο φάσεις
Γιατρός