Πέμπτη, 25 Απρ.
17oC Αθήνα

Boeing 777: Η κόπωση μετάλλου των κινητήρων μπαίνει στο μικροσκόπιο των ερευνών

Boeing 777: Η κόπωση μετάλλου των κινητήρων μπαίνει στο μικροσκόπιο των ερευνών

Στην κόπωση μετάλλου του κινητήρα του Boeing 777 αποδίδεται η βλάβη στο πτερύγιο του στροβίλου στο αεροσκάφος της United Airlines. Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).

Στο επίκεντρο των ερευνητών του Boeing 777 της United είναι η βλάβη ενός πτερυγίου του στροβίλου στον κινητήρα της Pratt & Whitney που αποκολλήθηκε από ένα αεροσκάφος της αμερικανικής αεροπορικής εταιρίας.

Ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) Ρόμπερτ Σάμγουολτ δήλωσε χθες, Δευτέρα (22.02.2021), ότι η βλάβη ενός πτερυγίου του στροβίλου στον κινητήρα της Pratt & Whitney που αποκολλήθηκε από ένα Boeing 777-200 της United, είναι συμβατή με κόπωση του μετάλλου, σύμφωνα με μία προκαταρκτική εκτίμηση.

Σε συνέντευξη Τύπου, ο Σάμγουολτ υποστήριξε ότι δεν είναι ξεκάθαρο, αν η αστοχία του κινητήρα PW4000 αμέσως μετά την απογείωση του αεροσκάφους είναι συμβατή, με μία άλλη αστοχία σε κινητήρα αεροσκάφους της ίδιας εταιρίας με προορισμό τη Χαβάη τον Φεβρουάριο του 2018, που αποδόθηκε σε ρηγμάτωση ενός πτερυγίου του στροβίλου.

Το πτερύγιο του στροβίλου θα εξεταστεί σήμερα, Τρίτη (23.02.2021) αφού μεταφέρθηκε σε ένα εργαστήριο της Pratt & Whitney, όπου και θα ελεγχθεί υπό την επίβλεψη μελών της NTSB.

O Σάμγουολτ εκτίμησε ότι το περιστατικό δεν θεωρείται καταστροφική αστοχία του κινητήρα, καθώς ο ειδικός δομικός δακτύλιος συγκρατούσε τα εξαρτήματά του, όταν εκδηλώθηκε η αστοχία.

Boeing 777: Στο έδαφος μέχρι νεωτέρας

Την ώρα κατά την οποία η Boeing επαναφέρει σταδιακά στους αιθέρες το αεροσκάφος 737 MAX, αφότου έχει επισκευάσει το λογισμικό του, το μοντέλο 777 της δημιουργεί νέα προβλήματα. Συγκεκριμένα, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines αποφάσισε να καθηλώσει 24 παλαιότερα αεροσκάφη Boeing με κινητήρα της Pratt & Whitney τύπου PW4077, έπειτα από το ατύχημα που συνέβη το περασμένο Σάββατο, όταν κινητήρας πήρε φωτιά. Αν και η πτήση από το Ντένβερ προς τη Χονολουλού με 231 άτομα επιβάτες και 10 πλήρωμα προσγειώθηκε με ασφάλεια και δεν τραυματίστηκε κανείς, το πρόβλημα είναι σοβαρό.

Boeing 777: Παρόμοια βλάβη τον Δεκέμβριο 2020 στην Ιαπωνία

Σε ένα άλλο περιστατικό με ίδιο τύπου κινητήρα σε αεροσκάφος 777 της αεροπορικής εταιρίας Japan Airlines, το Δεκέμβριο του 2020, η Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών στην Ιαπωνία ανέφερε ότι εντόπισε δύο κατεστραμμένα πτερύγια του στροβίλου του κινητήρα, ενώ στο ένα από αυτά υπήρχε μία ρωγμή εξαιτίας κόπωσης του μετάλλου.

«Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πραγματικά τα γεγονότα, τις καταστάσεις και τις συνθήκες γύρω από αυτό το συγκεκριμένο περιστατικό, πριν μπορέσουμε να το συγκρίνουμε με οποιοδήποτε άλλο περιστατικό» δήλωσε ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), Ρόμπερτ Σάμγουολτ.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) προγραμματίζει να εκδώσει έκτακτη οδηγία για την καταλληλότητα πτήσης των αεροσκαφών 777 που φέρουν τους συγκεκριμένους κινητήρες, επισπεύδοντας τις τεχνικές επιθεωρήσεις των πτερυγίων των στροβίλων για τον εντοπισμό κόπωσης του μετάλλου.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις