Κόσμος

Brexit: Τα ΜΜΕ και η… ατζέντα του Μπόρις

Το Brexit κυριάρχησε στην κάλυψη των μέσων ενημέρωσης κατά την προεκλογική εκστρατεία, περισσότερο από τα θέματα της ατζέντας των Εργατικών, σύμφωνα με έρευνα.

Η ενημερωτική ζώνη των τηλεοπτικών δικτύων ήταν περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τα θέματα της προεκλογικής ατζέντας του Συντηρητικού Κόμματος, παρά με αυτή του Εργατικού Κόμματος, δίνοντας στον πρωθυπουργό, Μπόρις Τζόνσον, καλύτερες ευκαιρίες ανάδειξης των θεμάτων που ο ίδιος και το κόμμα του επέλεξαν, όπως έδειξε έρευνα δύο πανεπιστημίων για τον τρόπο που καλύφθηκαν από τα μέσα ενημέρωσης οι προεκλογικές καμπάνιες των δύο μεγάλων κομμάτων με το Brexit στο προσκήνιο.

Δύο από τα βασικά θέματα της προεκλογικής εκστρατείας του Συντηρητικού Κόμματος, το Brexit και η φορολογία, καλύφθηκαν σε ποσοστό 24,5% συνολικά από τα μέσα ενημέρωσης (τύπος και τηλεοπτικά δίκτυα) και κατά 29,8% μόνο από τηλεοπτικά δίκτυα, ενώ τα δύο από τα βασικότερα θέματα της καμπάνιας του Εργατικού κόμματος – η υγεία και το περιβάλλον – βρέθηκαν στο επίκεντρο των μέσων ενημέρωσης κατά 14,1% της συνολικής προεκλογικής κάλυψης και στο 13,4% της τηλεοπτικής κάλυψης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι λόγοι αυτής της «ανισότητας» οφείλονται στο γεγονός, ότι στην ουσία οι εκλογές αυτές προκηρύχθηκαν λόγω του αδιεξόδου όπου βρέθηκε το Κοινοβούλιο σχετικά με την αποχώρηση από την ΕΕ και προκειμένου να ζητήσει (σ.σ. το Κοινοβούλιο) από τους ψηφοφόρους, να δώσουν μία σαφή εντολή για την συμφωνία του Brexit που διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση.

Το Brexit και η έρευνα

Την έρευνα πραγματοποίησαν ο καθηγητής Πολιτικής Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λόουμπρο, Κρίστιαν Βακάρι, και ο λέκτορας ΜΜΕ και Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λέστερ, Ντέιβιντ Σμιθ. Παράλληλα με τα βασικά θέματα που δημοσίευαν τα μέσα ενημέρωσης, έντυπα και τηλεοπτικά, οι ερευνητές παρακολούθησαν τα tweets που αναρτούσαν τα δύο κόμματα και οι ηγέτες τους, θέλοντας έτσι να έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν την αντιστοιχία και ισορροπία που είχαν οι επιλογές των μέσων ενημέρωσης σε σχέση με τις ατζέντες των κομμάτων, τόσο σε περιεχόμενο, όσο και σε χρόνο.

Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 18 Νοεμβρίου έως τις 3 Δεκεμβρίου, με βάση έναν διαχωρισμό των μέσων ενημέρωσης σε τέσσερις κατηγορίες, (τηλεοπτικές μεταδόσεις, ταμπλόιντ, ταμπλόιντ μέσης κατηγορίας και ποιοτικός τύπος) φαίνεται ότι συνολικά το Brexit καλύφθηκε σε ποσοστό 13,9% επί του συνόλου των θεματικών, και ακολούθησαν τα «επιχειρηματικά – οικονομικά – εμπορικά θέματα» σε ποσοστό 12,2%, η φορολογία σε ποσοστό 10,6%, η «διαφθορά και σκάνδαλα» στο 10,3% και η υγεία στο 10,2%. Σύμφωνα με την έρευνα, αν και η επικέντρωση στα θέματα αυτά ήταν διαφορετική για κάθε μία από τις τέσσερις προαναφερθείσες κατηγορίες μέσων ενημέρωσης, οι πέντε ως άνω θεματικές επιλέχθηκαν να προβληθούν απ’ όλα τα μέσα.

Μόνο… Brexit!

Το Brexit ήταν αυτό που κυριάρχησε στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων – σχεδόν ένα στα πέντε θέματα αφορούσε το θέμα αυτό – πολύ περισσότερο από ό,τι στις εφημερίδες. Επίσης, το θέμα της υγείας προβλήθηκε πολύ λιγότερο από τα τηλεοπτικά δίκτυα (στην πέμπτη θέση), όπως επίσης στις ταμπλόιντ μέσης κατηγορίας και στον ποιοτικό Τύπο. Σημαντική προβολή είχαν θέματα οικονομίας και φορολογίας, κυρίως στις δύο τελευταίες κατηγορίες μέσων, ενώ στις εφημερίδες ταμπλόιντ προβλήθηκαν κυρίως τα σκάνδαλα και η διαφθορά.

Σε ό,τι αφορά την ατζέντα των κομμάτων, τα ζητήματα που προώθησαν περισσότερο τα δύο κόμματα στο Twitter, ήταν για τους Τόρις το Brexit, η φορολογία, η οικονομία/επιχειρήσεις/εμπόριο, η υγεία και το έγκλημα, ενώ οι Εργατικοί ήταν ανέδειξαν, τα θέματα της υγείας, του περιβάλλοντος, της οικονομίας-επιχειρήσεων-εμπορίου, της κοινωνικής πρόνοιας και της φορολογίας. Για το Brexit, οι Τόρις έκαναν σχετικές αναρτήσεις σε ποσοστό 32% και οι Εργατικοί σε ποσοστό λιγότερο από 4%, ενώ αντιστρόφως, στις προτάσεις τους για την υγεία, οι Εργατικοί αφιέρωσαν ποσοστό 23% και οι Τόρις 8%.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Bloomberg: Με τις «ευλογίες» του Τραμπ ο Ερντογάν κλείνει συμφωνίες – μαμούθ για περισσότερα F-16, 250 Boeing και «βλέπει» F-35
Στο τραπέζι της συνάντησης Τραμπ - Ερντογάν θα βρεθούν συμφωνίες στον τομέα της άμυνας αλλά και της ενέργειας, συνολικής αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων
Οι Πρόεδροι των ΗΠΑ και της Τουρκίας, Ντόναλντ Τραμπ και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν 1
Κυβερνοεπίθεση σε αεροδρόμια: Καμία απειλή για τις πτήσεις λέει η Γερμανία – «Όλο και πιο ευάλωτη η πολιτική αεροπορία», προειδοποιεί ειδικός
Η Γερμανία επιχειρεί να καθησυχάσει μετά την κυβερνοεπίθεση που προκάλεσε προβλήματα στα συστήματα διαχείρισης επιβατών, ωστόσο ουρές και καθυστερήσεις συνεχίζονται στο Βερολίνο
Ταξιδιώτες σε ουρά λόγω της κυβερνοεπίθεσης 1
Εκκενώθηκε προληπτικά το αεροδρόμιο του Δουβλίνου λόγω συναγερμού - Δεν σχετίζεται με την κυβερνοεπίθεση
Το Τέρμιναλ 2 του αεροδρομίου του Δουβλίνου εκκενώθηκε το Σάββατο μετά από συναγερμό ασφαλείας – Το περιστατικό δεν φαίνεται να σχετίζεται με την κυβερνοεπίθεση που έπληξε αρκετά ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Στιγμιότυπο οθόνης που δείχνει την αστυνομία να παρεμβαίνει στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου
Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις από την κυβερνοεπίθεση σε Χίθροου, Βερολίνο και Βρυξέλλες – «Οι πτήσεις θα επηρεαστούν για μέρες»
Μια μεγάλης κλίμακας κυβερνοεπίθεση παρέλυσε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, θέτοντας σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων στον τομέα των αερομεταφορών
Οι ταξιδιώτες περιμένουν κοντά στα γκισέ check-in στο Τερματικό 2 του αεροδρομίου Heathrow, εν μέσω καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων, που οφείλονται σε διακοπή των συστημάτων check-in και επιβίβασης λόγω κυβερνοεπίθεσης
3