Κόσμος

Ευκολότερες επενδύσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια με ευρωπαϊκή… σφραγίδα

Την απλούστευση των κανόνων για τις δημόσιες επενδύσεις στους λιμένες και στους περιφερειακούς αερολιμένες της ΕΕ ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με βάση τους νέους κανόνες της Επιτροπής, τα κράτη μέλη μπορούν τώρα να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις σε περιφερειακούς αερολιμένες με κίνηση μικρότερη από 3 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως χωρίς προηγούμενο έλεγχο εκ μέρους της Επιτροπής. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα διευκολυνθούν οι δημόσιες επενδύσεις σε περισσότερους από 420 αερολιμένες σε ολόκληρη την ΕΕ (που αντιπροσωπεύουν περίπου το 13 % της εναέριας κυκλοφορίας).

Επίσης, ο νέος κανονισμός επιτρέπει στις δημόσιες αρχές την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των μικρών αερολιμένων με κίνηση έως 200 000 επιβάτες ετησίως. Αυτοί οι μικροί αερολιμένες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των αερολιμένων στην ΕΕ, αλλά μόνο το 0,75 % της εναέριας κυκλοφορίας. Μολονότι αυτοί οι μικροί αερολιμένες μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στη συνδεσιμότητα μιας περιοχής, δεν είναι πιθανό να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά της ΕΕ, εκτιμά η Επιτροπή.

Όσον αφορά τους λιμένες, τα κράτη μέλη μπορούν τώρα να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε θαλάσσιους λιμένες και έως και 50 εκατ. ευρώ σε λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας χωρίς προηγούμενο έλεγχο εκ μέρους της Επιτροπής. Ο κανονισμός επιτρέπει στις δημόσιες αρχές την κάλυψη ορισμένων δαπανών.

Η Επίτροπος Μάργκρετ Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: “Με τις σημερινές αλλαγές τα κράτη μέλη θα εξοικονομούν χρόνο και κόπο όταν επενδύουν στους λιμένες και αερολιμένες. Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν στην Επιτροπή να εστιαστεί στα μέτρα κρατικών ενισχύσεων που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τον ανταγωνισμό στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς, δηλαδή να είναι “μεγάλη στα μεγάλα θέματα και μικρή στα μικρά”, προς όφελος όλων των ευρωπαίων πολιτών».

Εξάλλου, ο νέος κανονισμός της Επιτροπής περιλαμβάνει ορισμένες απλουστεύσεις και στον τομέα του πολιτισμού. Η Επιτροπή θα εξετάζει μόνο τις υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων που αφορούν μεγάλα ποσά ενισχύσεων για πολιτιστικά έργα και αθλητικές εγκαταστάσεις (και μόνο εάν τα εν λόγω μέτρα συνιστούν πράγματι κρατική ενίσχυση, πράγμα που δεν συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις).

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Ουκρανία: «Καμία παραχώρηση εδαφών στη Ρωσία» λένε ουκρανοί στρατιώτες – Αμφιβολίες για άμεση εκεχειρία
Στρατιώτες στην περιφέρεια του Χαρκόβου δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν τον πόλεμο, απορρίπτοντας κάθε ιδέα παραχώρησης εδαφών, ενόψει της συνάντησης Τραμπ – Πούτιν
Μέλη της 65ης Ξεχωριστής Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας των Ουκρανικών Ένοπλων Δυνάμεων στην Ουκρανία
Ουγγαρία: Ο Βίκτορ Όρμπαν υποστηρίζει ότι η Ρωσία έχει ήδη κερδίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία
Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας εκτίμησε ότι η Ουκρανία έχει χάσει τη σύγκρουση και ότι η Ρωσία έχει αναδειχθεί νικήτρια, παραμονή της συνάντησης μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Βλαντίμιρ Πούτιν
Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν 1
Η NASA θέλει να εγκαταστήσει πυρηνικό αντιδραστήρα στη Σελήνη – Ποιες θα είναι οι συνέπειες για το διαστημικό δίκαιο
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία θέλει να επιταχύνει την κατασκευή πυρηνικού αντιδραστήρα στη Σελήνη πριν από την Κίνα και τη Ρωσία, εγείροντας σημαντικά γεωπολιτικά και νομικά ζητήματα, σύμφωνα με άρθρο της Washington Post
Το λογότυπο της NASA στο Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Κένεντι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ