Κόσμος

Μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στην ΕΕ αλλά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα

Λιγότερα ήταν τα θύματα από τα τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018 σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με βάση τα στοιχεία του 2018 για τα τροχαία όμως η Επιτροπή σημειώνει πως χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση.

Όσον αφορά τα τροχαία στην Ελλάδα το 2018 καταγράφηκαν 64 θάνατοι από τροχαίο ανά εκατομμύριο κατοίκων σε σχέση με 68/εκατ. το 2017 και 113/εκατ. το 2010.

Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ήταν η Ρουμανία (96/εκατ.), η Βουλγαρία (88/εκατ.), η Λεττονία (78/εκατ.) και η Κροατία (77/εκατ.). Ακολουθούν η Πολωνία (76/εκατ.) και στην ίδια θέση η Ουγγαρία και η Ελλάδα (64/εκατ).

Αντίθετα οι χώρες της ΕΕ με τα καλύτερα αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια το 2018 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θανάτους/ εκατομμύριο κάτοικοι), η Δανία (30/εκατ.), η Ιρλανδία (31/εκατ.) και η Σουηδία (32/εκατ.).

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση από θανάτους σε τροχαία από το 2017 έως το 2018 ήταν η Σλοβενία (-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%) και η Σλοβακία και η Κύπρος (και στις δύο -8%). Στην Ελλάδα οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2017 και κατά 45% σε σχέση με το 2010.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνολικά στην ΕΕ το 2018 σημειώθηκαν περίπου 25.100 θάνατοι σε οδικά ατυχήματα. Πρόκειται για μείωση 21% σε σύγκριση με το 2010 και 1% σε σύγκριση με το 2017. Σύμφωνα με την Επιτροπή, με μέσο όρο 49 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, επιβεβαιώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Ωστόσο, σημειώνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, ότι η ΕΕ δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020.

«Ενώ φυσικά χαιρετίζω οποιαδήποτε μείωση των αριθμών θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ακόμη και ένας θάνατος του δρόμου είναι απαράδεκτος. Έχουμε κάνει επίπονες και φιλόδοξες προσπάθειες προκειμένου να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια, υιοθετώντας ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης, συγκεκριμένες δράσεις για την ασφάλεια οχημάτων και υποδομών, καθώς και ένα πλαίσιο πολιτικής για την επόμενη δεκαετία», δήλωσε σήμερα η αρμόδια επίτροπος για τις Μεταφορές, Βιολέτα Μπουλτς, σημειώνοντας ότι η ΕΕ συνεχίζει να εργάζεται “Όραμα Μηδέν”, δηλαδή τους μηδενικούς θανάτους μέχρι το 2050.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Το Βιετνάμ στο «μάτι» του τυφώνα Κατζίκι – Πάνω από 325.000 κάτοικοι εγκαταλείπουν τα σπίτια τους
Σχεδόν 30.000 άνθρωποι απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από την περιοχή, δυο εθνικά αεροδρόμια του Βιετνάμ έκλεισαν και όλα τα αλιευτικά σκάφη που βρίσκονταν στην πορεία του τυφώνα έλαβαν εντολή να επιστρέψουν στα λιμάνια
Τα κύματα πλησιάζουν την παραλία Cua Lo, ενώ ο τυφώνας Kajiki πλησιάζει στην επαρχία Nghe An
Συγκλονιστικές εικόνες από επίθεση του Ισραήλ στην Υεμένη - Έξι νεκροί και σχεδόν 90 τραυματίες από βομβαρδισμό
Το Ισραήλ «πρέπει να ξέρει πως δεν θα εγκαταλείψουμε τους αδελφούς μας στη Γάζα, όποιες θυσίες κι αν χρειαστούν», ανέφερε ο Άμπντελ Καντέρ αλ Μουρτάντα, στέλεχος των Χούθι
Μια πυρόσφαιρα αναδύεται από το σημείο όπου σημειώθηκε ισραηλινή αεροπορική επίθεση στη Σαναά
Σεργκέι Λαβρόφ: Η Ουκρανία θα πρέπει να μην ανήκει σε στρατιωτικό σχηματισμό και να μην έχει πυρηνικά – Οι όροι για μια συμφωνία ειρήνης
Σύμφωνα με τον Ρώσο ΥΠΕΞ, τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ μαζί με τη Γερμανία και την Τουρκία θα μπορούσαν να εγγυηθούν την ασφάλεια της Ουκρανίας
O Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ 10