Πουέρτο Ρίκο: 8 εκατ. δολάρια για να ξεκινήσει η ανακατασκευή του τηλεσκοπίου του Αρεσίμπο

Το Πουέρτο Ρίκο θα διαθέσει οκτώ εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή του Τηλεσκοπίου του Αστεροσκοπείου του Αρεσίμπο που κατέρρευσε, όταν έσπασαν τα καλώδια που συγκρατούσαν τους πύργους της πλατφόρμας του, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Το νέο ποσό προέρχεται από εκτελεστικό διάταγμα που εκδόθηκε από την κυβερνήτη της περιοχής, Γουάντα Βάσκεζ Γκάρσε, η οποία ταυτόχρονα κήρυξε την περιοχή ως ιστορική ζώνη. «Η κυβέρνηση του Πουέρτο Ρίκο είναι πεπεισμένη ότι η κατάρρευση του ραδιοτηλεσκοπίου δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία για τον επανασχεδιασμό του λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα που έχουμε αποκομίσει και τις συστάσεις της επιστημονικής κοινότητας» δήλωσε η Βάσκεζ Γκάρσε, η θητεία της οποίας έληξε στις 2 Ιανουαρίου 2021.

8 εκατ. μόνο για… το «καλημέρα»

Παρά το γεγονός ότι υπήρξε δέσμευση για την εξασφάλιση οκτώ εκατομμυρίων δολαρίων, το ποσό επαρκεί μόνο για να ξεκινήσει η διαδικασία ανακατασκευής και να καλυφθεί το κόστος απομάκρυνσης και απόρριψης των χαλασμάτων, καθώς και ο σχεδιασμός ενός νέου τηλεσκοπίου. Λόγω του καθεστώτος της περιοχής, οι επισκευές στο παλιό τηλεσκόπιο κρίθηκαν ακατάλληλες, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να κατασκευαστεί μια νέα εγκατάσταση από το μηδέν.

Το 305 μέτρων τηλεσκόπιο, ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου, για 57 χρόνια χρησιμοποιήθηκε σε αστρονομικές ανακαλύψεις και άντεξε τυφώνες, σεισμούς και τροπικές καταιγίδες. Μεταξύ των ανακαλύψεων που αποδόθηκαν στις παρατηρήσεις από το Ραδιοτηλεσκόπιο ήταν η ύπαρξη νερού στον πλανήτη Ερμή.

Το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό το κλείσιμο του Παρατηρητηρίου του Αρεσίμπο.

Η ανοικοδόμησή του είναι σημαντική ως θέμα «κοινής ωφέλειας» και αποκατάστασης του Παρατηρητηρίου ως «εκπαιδευτικού κέντρου παγκόσμιας κλάσης» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κυβερνήτη του Πουέρτο Ρίκο.

«Πρέπει να το ξαναχτίσουμε. Στον επιστημονικό κόσμο λείπει ένα όργανο όπως αυτό που είχαμε, ώστε να συνεχίσουμε να σημειώνουμε πρόοδο που είναι τόσο σημαντική για την ανθρωπότητα» πρόσθεσε ο διευθυντής του Παρατηρητηρίου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ