Κόσμος

Προκλητική η VW για τα πειράματα σε ανθρώπους: Δεν πάθανε και τίποτα…

- Σάλος από την αποκάλυψη ότι γίνονταν πειράματα σε ανθρώπους - Τα πειράματα με καυσαέρια έγιναν για λογαριασμό αυτοκινητοβιομηχανιών - Η VW δια στόματος του διευθυντή της υποσχέθηκε κυρώσεις για τις δοκιμές ρύπων - Προκλητικός ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: - «Πολύ χαμηλά τα επίπεδα ρύπων, δεν θα έχουν επιπτώσεις» - Τα πειράματα σε 25 ανθρώπους έγιναν το 2016 - Πίθηκοι αναγκάζονταν να εισπνέουν τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση VW

Παγκόσμιος σάλος από τις αποκαλύψεις για τη διενέργεια πειραμάτων σε ανθρώπους για λογαριασμό αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όπως αποκάλυψαν γερμανικές εφημερίδες, ένα νοσοκομειακό ίδρυμα στο Άαχεν είχε βάλει 25 ανθρώπους να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου. Όλοι τους ήταν υγιείς και εισέπνευσαν διαφορετικές ποσότητες του τοξικού αερίου…

VW: Θα υπάξουν κυρώσεις

Η διεύθυνση της Volkswagen υπόσχεται την επιβολή εσωτερικών κυρώσεων κατά εκείνων που επέτρεψαν την πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους και ανθρώπους για τις επιπτώσεις από την εισπνοή ρύπων, που είναι το τελευταίο της σειράς των σκανδάλων που πλήττει τον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Ματίας Μίλερ, ο διευθυντής του ομίλου, δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel ότι η πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους το 2014, που αποκαλύφθηκε από τους New York Times, «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή».

«Υπάρχουν πράγματα που απλώς δεν γίνονται… όλες οι αναγκαίες συνέπειες πρέπει να επιβληθούν», είπε.

Εξοργιστικές δικαιολογίες για τα πειράματα σε ανθρώπους

Για την επιστημονική έρευνα που έγινε στο νοσοκομειακό ινστιτούτο του Ααχεν και κατά την οποία 25 υγιείς άνθρωποι εισέπνευσαν κατά το διάστημα 2013-2014 διοξείδιο του αζώτου (NO2), ο Τόμας Στεγκ υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου, «δικαιολογήθηκε» προκαλώντας καθώς έδωσε τη διαβεβαίωση ότι οι εθελοντές εκτέθηκαν σε «πολύ πιο χαμηλά επίπεδα ρύπων από αυτά που έχουν διαπιστωθεί σε πολλούς χώρους εργασίας». Κανένας από αυτούς δεν είχε επιπτώσεις», πρόσθεσε.

«Το ήξερα αλλά το… εμπόδισα!»

Ο Τόμας Στεγκ παραδέχθηκε στην εφημερίδα Bild ότι ενημερώθηκε για δοκιμές για τη μελέτη των επιπτώσεων της ρύπανσης που προέρχεται από τους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen την εποχή της παραποίησης του λογισμικού τους ώστε να εμφανίζονται κατά τους ελέγχους λιγότερο ρυπογόνοι.

Ωστόσο επέμεινε ότι εμπόδισε τη διεξαγωγή τέτοιων δοκιμών σε ανθρώπους, μέσω του EUGT, του οργανισμού έρευνας που χρηματοδοτείται από την Volkswagen και τις ανταγωνίστριές της Daimler και BMW, καθώς και την Bosch.

Το Βερολίνο «καταδικάζει» τα πειράματα σε πιθήκους και ανθρώπους για λογαριασμό αυτοκινητοβιομηχανιών

«Αμερικανοί ερευνητές ήθελαν να πραγματοποιήσουν αυτές τις δοκιμές σε ανθρώπους εθελοντές», εξήγησε. «Απάντησα τότε ότι δεν αυτό δεν μπορώ να το επιτρέψω και αποφασίσθηκε οι δοκιμές να γίνουν σε πιθήκους», πρόσθεσε.

«Αναδρομικά, αυτή μελέτη δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ, είτε πρόκειται για ανθρώπους, είτε πρόκειται για πιθήκους. Αυτό που συνέβη δεν έπρεπε να έχει συμβεί ποτέ, λυπάμαι πραγματικά», δήλωσε ο Τόμας Στεγκ, ο οποίος είχε χρηματίσει εκπρόσωπος του καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ.

Το χρονικό του σκανδάλου

Στο τέλος του 2015, ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ με λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπών καυσαερίων αποκρύπτοντας εκπομπές οξειδίου του αζώτου που βρίσκονταν σε επίπεδο έως και 40 φορές υψηλότερο από τα επιτρεπόμενα όρια.

Η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung αποκάλυψε ότι ένας ερευνητικός οργανισμός είχε παραγγείλει πειράματα σε ανθρώπους, που είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου –ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων.

Τα πειράματα έγιναν στο πλαίσιο έρευνας που είχε παραγγείλει ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT).

Ο όμιλος αυτός χρηματοδοτείτο από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW. Ο σκοπός και τα αποτελέσματα των πειραμάτων δεν έχουν αποσαφηνιστεί.

Τα πειράματα σε ανθρώπους

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Stuttgarter Zeitung, περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ένα ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, στη Γερμανία.

Οι συνέπειες της εισπνοής του διοξειδίου του αζώτου στους οργανισμούς των νεαρών ανθρώπων δεν είχαν διασαφηνιστεί όταν δημοσιεύθηκε η μελέτη στο πλαίσιο της οποίας έγινε το συγκεκριμένο πείραμα, το 2016, σύμφωνα με τη Stuttgarter Zeitung.

Πειράματα και σε πιθήκους

Ο ίδιος ερευνητικός οργανισμός είχε παραγγείλει άλλη μια έρευνα που προκαλεί σάλο. Στο πλαίσιο αυτής της τελευταίας, πίθηκοι αναγκάζονταν να εισπνέουν τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου Φολκσβάγκεν εφοδιασμένου με το παράνομο λογισμικό.

«Μας προκαλούν φρίκη η έκταση και η εφαρμογή αυτών των ερευνών. Καταδικάζουμε τα πειράματα με τον πιο έντονο τρόπο. Παρότι η Daimler δεν είχε καμιά επιρροή στον σχεδιασμό της έρευνας, αρχίσαμε μια ευρεία έρευνα για το ζήτημα», ανέφερε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα την Κυριακή.

Η εφημερίδα The New York Times ανέφερε, σε ρεπορτάζ της για τη δεύτερη επιστημονική έρευνα, ότι τα πειράματα στους πιθήκους έγιναν το 2014. Η BMW, η Daimler και η VW καταδίκασαν τα πειράματα για τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων σε πιθήκους.

Σύμφωνα με τους Τάιμς, ο EUGT είχε παραγγείλει τη μελέτη για να υπερασπιστεί τη χρήση του πετρελαίου ντίζελ στους κινητήρες αυτοκινήτων, μετά την καταγγελία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι οι εκπομπές των αερίων από τις εξατμίσεις αυτών των κινητήρων είναι καρκινογόνες.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Το «plan B» της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν η κυβέρνηση Τραμπ κάνει πίσω στον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία
«Υπάρχει σχέδιο Β, αλλά πρέπει να εργαστούμε για το σχέδιο Α. Γιατί διαφορετικά, εάν επικεντρωθούμε στο σχέδιο Β, (αναπόφευκτα) αυτό θα συμβεί», δήλωσε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγια Κάλας
Η Κάγια Κάλας
Έντεκα τραυματίες, 3 σε κρίσιμη κατάσταση, από αυτοκίνητο που έπεσε σε πλήθος στην Κοπεγχάγη
«Το αυτοκίνητο χτύπησε έναν ποδηλάτη και ανέβηκε στο πεζοδρόμιο κοντά σε ένα καφέ όπου υπάρχει εξωτερικός χώρος σαν βεράντα, όπου έριξε κάτω και άλλους ανθρώπους», διευκρίνισε η αστυνομία
Αστυνομικοί και διασώστες επιχειρούν στο Sortedam Dossering, όπου ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο πλήθος, Κοπεγχάγη, Δανία
Το μήνυμα του βασιλιά Καρόλου στους καρκινοπαθείς: «Κάθε διάγνωση είναι τρομακτική»
Ο βασιλιάς Κάρολος αναφέρθηκε στην εμπειρία του με τον καρκίνο, λέγοντας ότι «η διάγνωση καρκίνου δεν χρειάζεται ποτέ να σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσουμε το μέλλον χωρίς ελπίδα και υποστήριξη»
Ο βασιλιάς Κάρολος
Πανικός στο Ισραήλ: Συγκλονιστικά πλάνα από τις φωτιές στην Ιερουσαλήμ - Στους 23 οι τραυματίες
Οι φλόγες κατακαίνε δασωμένες εκτάσεις κοντά στον δρόμο που συνδέει το Λατρούν με τη Μπετ Σεμές. Πολλοί οδηγοί εγκατέλειψαν τα οχήματά τους στη μέση του δρόμου και διέφυγαν με τα πόδια
Ισραηλινό προσωπικό ασφαλείας και διάσωσης εργάζεται κοντά στο Latrun στο κεντρικό Ισραήλ, καθώς ξέσπασαν πυρκαγιές λόγω της υπερβολικής ζέστης 1