Πέμπτη, 25 Απρ.
18oC Αθήνα

Σάλος στο Πακιστάν: Η PIA καθηλώνει το 1/3 από 434 πιλότους – Υποψίες για «ύποπτα» διπλώματα

Σάλος στο Πακιστάν: Η PIA καθηλώνει το 1/3 από 434 πιλότους – Υποψίες για «ύποπτα» διπλώματα

Η αεροπορική τραγωδία στο Πακιστάν έβαλε σε υποψίες την Pakistan International Airlines (PIA) που αποφάσισε να καθηλώσει το ένα τρίτο από τους 434 πιλότους της.

Την ανακοίνωση έκανε εκπρόσωπος της εταιρίας, καθώς είναι διάχυτες οι υποψίες ότι έχουν “ύποπτα” διπλώματα και άδειες πιλότων.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος με αεροσκάφος της PIA, τον περασμένο μήνα, κατά το οποίο είχαν σκοτωθεί 97 άνθρωποι, έδειξε ότι οι πιλότοι δεν είχαν ακολουθήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες, ενώ σύμφωνα με έναν υπουργό της κυβέρνησης το ένα “μαύρο κουτί”- ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου – έδειξε ότι οι πιλότοι δεν ήταν συγκεντρωμένοι και συζητούσαν για τον κορονοϊό.

“Ενημερωθήκαμε ότι από έρευνα που διενήργησε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας διαπιστώθηκε ότι περίπου 150 από τους πιλότους μας διαθέτουν ύποπτες άδειες”, δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος της εταιρείας Αμπντουλάχ Καν.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όλοι οι πιλότοι για τους οποίους διενεργείται έρευνα, θα καθηλωθούν.

Η PIA διαθέτει έναν στόλο από 31 αεροσκάφη που εκτελούν εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις.

Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν επιχειρήσει να αναβαθμίσουν την ζημιογόνο PIA στην διάρκεια των ετών, αλλά με ελάχιστη επιτυχία.

Η έρευνα σχετικά με τα διπλώματα των πιλότων γίνεται έπειτα από ένα αεροπορικό δυστύχημα του 2018 μετά το οποίο διαπιστώθηκε ότι η ημερομηνία εξέτασης που αναγραφόταν στην άδεια του κυβερνήτη εκείνου του αεροσκάφους ήταν ημέρα αργίας, γεγονός που αποδεικνύει ότι το δίπλωμα ήταν πλαστό καθώς τις αργίες δεν διεξάγονται εξετάσεις.

Ένας άλλος πιλότος ήταν εκτός χώρας την ημερομηνία που ανέφερε η σφραγίδα στην άδειά του, είπε ο Καν.

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Αεροπορίας του Πακιστάν, η συντριβή στις 22 Μαΐου του Airbus A320 της PIA στο Καράτσι οφείλεται σε «αμέλεια» των πιλότων, οι οποίοι είχαν «υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους», και των ελεγκτών της εναέριας κυκλοφορίας.

«Υπήρξε αμέλεια και από τις δύο πλευρές», δήλωσε ο Γουλάμ Σαρβάρ Χαν, που παρουσίασε μια πρώτη έκθεση για το δυστύχημα στο κοινοβούλιο. «Ο πιλότος αγνόησε τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι από την πλευρά τους δεν ανέφεραν τη ζημιά» που η πρώτη αποτυχημένη απόπειρα προσγείωσης είχε προκαλέσει στο αεροσκάφος, εξήγησε.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις