Κόσμος

Σένγκεν και κλειστά σύνορα απειλούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Το σύστημα παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ευάλωτο στην όποια αυστηροποίηση των συνοριακών ελέγχων της Ευρώπης λόγω της προσφυγικής κρίσης, δήλωσαν σήμερα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Opel, της Ford Europe και της Daimler.

Η προοπτική να καταρρεύσει η συνθήκη ελεύθερης μετακίνησης στη ζώνη Σένγκεν δημιουργεί ανησυχίες στα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα παρεμποδίσουν και τη διακίνηση προϊόντων.

«Μια κατάρρευση της Σένγκεν θα ήταν τρομερή για εμάς», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Καρλ-Τόμας Νόιμαν.

Η Opel εξαρτάται από την απρόσκοπτη μεταφορά προϊόντων και εξαρτημάτων από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Βρετανία και την Ιταλία, ανέφερε ο Νόιμαν.

«Έχουμε τεράστιες δραστηριότητες μεταφορών και επιμελητείας στη νότια Ευρώπη, η όποια αναταραχή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στα καθαρά μας κέρδη», δήλωσε ο Νόιμαν.

Η Σένγκεν θεσπίστηκε πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και τώρα έχει 26 μέλη, 22 από τα οποία είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προκειμένου να ανακοπεί η εισροή των μεταναστών, κάποιες χώρες της Σένγκεν έχουν επανεισαγάγει συνοριακούς ελέγχους τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας φόβους ότι θα μπορούσε να καταρρεύσει ολόκληρο το σύστημα.

Η Opel, η ευρωπαϊκή μονάδα της General Motors (GM), έχει δεσμευθεί να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2016, ένας στόχος που επανέλαβε η εταιρία στην έκθεση της Γενεύης. Στην Ευρώπη, η GM ανακοίνωσε προσαρμοσμένες ζημίες προ τόκων και φόρων ύψους 800 εκατ. δολαρίων πέρυσι, ύστερα από ζημίες 1,4 δισεκ. δολαρίων το 2014.

Ο Μπέρνχαρντ Μάτες, ο επικεφαλής της Ford για τη Γερμανία, είπε ότι οι όποιοι περιορισμοί στη διασυνοριακή διακίνηση προϊόντων θα μπορούσε να πλήξει σοβαρά την παραγωγή.

«Έχουμε μονάδες στη Γερμανία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Αγγλία. Η εφοδιαστική μας αλυσίδα είναι προσανατολισμένη στην έγκαιρη τροφοδότηση των εργοστασίων μας. Αυτή είναι η βάση για την αποτελεσματικότητα της παραγωγής στην Ευρώπη – φυσικά και θέλουμε να το διατηρήσουμε αυτό», δήλωσε ο Μάτες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε δήλωσε ότι η εταιρία βρίσκεται ήδη στα όρια της παραγωγικής ικανότητας χάρη στη ζήτηση για πολυτελή οχήματα.

Τα διάφορα εξαρτήματα χρειάζεται να φθάνουν στο εργοστάσιο για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος παραγωγής της εταιρίας.

«Τα εργοστάσιά μας λειτουργούν με ένα περιθώριο μιας ή δύο ωρών», δήλωσε ο Ζέτσε, προσθέτοντας ότι το κλείσιμο των συνόρων θα δημιουργήσει προβλήματα στο σύστημα παραγωγής της εταιρίας.
 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Μουσείο Λούβρου: Βέλγοι TikTokers έκαναν ρεζίλι την ασφάλεια μετά την κλοπή των κοσμημάτων – Κρέμασαν το πορτρέτο τους δίπλα στη Μόνα Λίζα
Πέρασαν τον πίνακά τους σε κομμάτια μέσα σε σακούλα από ψώνια - «Την επόμενη μέρα, λάβαμε ένα σχόλιο που έλεγε ότι ο πίνακας ήταν ακόμα εκεί»
Άνδρας κρεμάει πίνακα σε τοίχο
6
«Δεν θέλω να μένω μόνος με τη μαμά»: Τα λόγια του 9χρονου που δολοφονήθηκε με κουζινομάχαιρο από τη μητέρα του στην Ιταλία
Ο 9χρονος Τζιοβάνι είχε πει σε έναν ψυχολόγο ότι δεν ένιωθε άνετα όταν ήταν μόνος με τη μητέρα του - Ιταλικά ΜΜΕ αποκάλυψαν ότι ο πατέρας είχε δώσει ως δώρο στον γιο του ένα smartwatch για να μπορεί να επικοινωνεί μαζί του σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
Ο 9χρονος Τζιοβάνι που μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου από τη μητέρα του στην Ιταλία 8
Συνελήφθη ο «Πίπο» Τσαβαρία ο μεγαλύτερος ναρκοβαρόνος του Ισημερινού, που είχε σκηνοθετήσει τον θάνατό του
Ο υπουργός Εσωτερικών του Ισημερινού, Τζον Ράιμπεργκ, που βρίσκεται στην Ισπανία μαζί με τις αστυνομικές αρχές, χαρακτήρισε τη σύλληψη «ιστορική ημέρα» για τη χώρα
Η στιγμή της σύλληψης του «Πίπο» Τσαβαρία