Κόσμος

Σένγκεν και κλειστά σύνορα απειλούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Το σύστημα παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ευάλωτο στην όποια αυστηροποίηση των συνοριακών ελέγχων της Ευρώπης λόγω της προσφυγικής κρίσης, δήλωσαν σήμερα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Opel, της Ford Europe και της Daimler.

Η προοπτική να καταρρεύσει η συνθήκη ελεύθερης μετακίνησης στη ζώνη Σένγκεν δημιουργεί ανησυχίες στα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα παρεμποδίσουν και τη διακίνηση προϊόντων.

«Μια κατάρρευση της Σένγκεν θα ήταν τρομερή για εμάς», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Καρλ-Τόμας Νόιμαν.

Η Opel εξαρτάται από την απρόσκοπτη μεταφορά προϊόντων και εξαρτημάτων από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Βρετανία και την Ιταλία, ανέφερε ο Νόιμαν.

«Έχουμε τεράστιες δραστηριότητες μεταφορών και επιμελητείας στη νότια Ευρώπη, η όποια αναταραχή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στα καθαρά μας κέρδη», δήλωσε ο Νόιμαν.

Η Σένγκεν θεσπίστηκε πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και τώρα έχει 26 μέλη, 22 από τα οποία είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προκειμένου να ανακοπεί η εισροή των μεταναστών, κάποιες χώρες της Σένγκεν έχουν επανεισαγάγει συνοριακούς ελέγχους τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας φόβους ότι θα μπορούσε να καταρρεύσει ολόκληρο το σύστημα.

Η Opel, η ευρωπαϊκή μονάδα της General Motors (GM), έχει δεσμευθεί να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2016, ένας στόχος που επανέλαβε η εταιρία στην έκθεση της Γενεύης. Στην Ευρώπη, η GM ανακοίνωσε προσαρμοσμένες ζημίες προ τόκων και φόρων ύψους 800 εκατ. δολαρίων πέρυσι, ύστερα από ζημίες 1,4 δισεκ. δολαρίων το 2014.

Ο Μπέρνχαρντ Μάτες, ο επικεφαλής της Ford για τη Γερμανία, είπε ότι οι όποιοι περιορισμοί στη διασυνοριακή διακίνηση προϊόντων θα μπορούσε να πλήξει σοβαρά την παραγωγή.

«Έχουμε μονάδες στη Γερμανία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Αγγλία. Η εφοδιαστική μας αλυσίδα είναι προσανατολισμένη στην έγκαιρη τροφοδότηση των εργοστασίων μας. Αυτή είναι η βάση για την αποτελεσματικότητα της παραγωγής στην Ευρώπη – φυσικά και θέλουμε να το διατηρήσουμε αυτό», δήλωσε ο Μάτες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε δήλωσε ότι η εταιρία βρίσκεται ήδη στα όρια της παραγωγικής ικανότητας χάρη στη ζήτηση για πολυτελή οχήματα.

Τα διάφορα εξαρτήματα χρειάζεται να φθάνουν στο εργοστάσιο για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος παραγωγής της εταιρίας.

«Τα εργοστάσιά μας λειτουργούν με ένα περιθώριο μιας ή δύο ωρών», δήλωσε ο Ζέτσε, προσθέτοντας ότι το κλείσιμο των συνόρων θα δημιουργήσει προβλήματα στο σύστημα παραγωγής της εταιρίας.
 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Ο οικογένεια Τραμπ απλώνει τα «πλοκάμια» της στην Ευρώπη: Θα φτιάξει Trump Tower στο Βουκουρέστι
Αν και στην πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ η Τrump Organization δεν επεδίωκε συμφωνίες με χώρες του εξωτερικού αυτό φαίνεται πως άλλαξε με τη δεύτερη φορά που ο Ρεπουμπλικάνος μπήκε στον Λευκό Οίκο
Trump Tower 1
Συντετριμμένη η σύζυγος του CEO της Lufthansa από το τροχαίο δυστύχημα στη Σαρδηνία: «Λιποθύμησε ενώ έκανε ανάνηψη στο θύμα»
Ο δικηγόρος της 51χρονης υποστήριξε πως η πελάτισσά του σταμάτησε όταν έφτασε στη διάβαση πεζών αλλά δεν αντιλήφθηκε την 24χρονη - «Σεν εγκατέλειψε ποτέ το θύμα, κατέβηκε κιόλας να της δώσει τις πρώτες βοήθειες»
O Carsten Spohr με την Vivian Spohr