Μακρο-οικονομία

Ένας στους οκτώ καταναλωτές νηστεύουν όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή

Ένας στους δύο καταναλωτές νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα και δύο στους οκτώ την Μεγάλη Σαρακοστή, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Ειδικότερα, η έρευνα που ολοκλήρωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), στο πλαίσιο της καταγραφής των διατροφικών και καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε από 2 έως 8 Μαρτίου 2024, με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 47% δηλώνουν ότι νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές). Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Το 2018, σε αντίστοιχη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 69% του κοινού δήλωνε ότι νηστεύει πάντα τη Μεγάλη Εβδομάδα και το 20% μερικές φορές, σύνολο 89%. Συνολικά, όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει το 12%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 12% των ερωτηθέντων.

Με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ότι το 3% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 550 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της μελέτης, καταγράφονται μια σειρά από θέματα που αφορούν καταναλωτικές συνήθειες και θέματα υγείας/ευεξίας και σχετίζονται με τη διατροφή την περίοδο της νηστείας. Συγκεκριμένα, το 33% δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει. Ποσοστό 55% θεωρεί ότι η νηστεία κάνει καλό στην υγεία, αν και το 18% θεωρεί ότι συνεισφέρει στη αύξηση του σωματικού βάρους, ενώ το 14% στη μείωση βάρους.

Το 34% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του τη συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο, ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι συνήθως. Το 27% δυσκολεύεται να βρει τι θα φάει, το 14% στα συμπληρωματικά γεύματα, ενώ το 22% αγχώνεται σε σχέση με τη διατροφή του. Το 20% υιοθέτει φυτικά υποκατάστατα τροφών, ενώ το 14% επιλέγει περισσότερες έτοιμες λύσεις και κονσέρβες, με, τέλος, ένα 7% να αυξάνει το φαγητό από delivery.

Σε σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό, τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό 76%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 62% και στα γλυκά σε ποσοστό 52%. Αντίθετα, στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 34% και 45% αντίστοιχα, με μόλις 10% και 16% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Οι τροφές με τη μεγαλύτερη συχνότητα κατανάλωσης την περίοδο της νηστείας είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, οι σαλάτες με σχεδόν καθημερινή κατανάλωση και ακολουθούν, ξηροί καρποί, ζυμαρικά και λαδερά περίπου δύο φορές την εβδομάδα.

Όσον αφορά την αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών με 75% και στην εξοικονόμηση χρημάτων με 58% και ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 15% και 29% αντίστοιχα και ο φούρνος-αρτοπωλείο με 8% και 11% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το σημείο πώλησης το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σούπερ μάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 15% και ο φούρνος από το 7%. Το σούπερ μάρκετ καταγράφεται και ως το πιο γρήγορο και εύκολο μέσο από το 76% και 66% του κοινού αντίστοιχα, και ακολουθεί η λαϊκή αγορά με 15% και 19% αντίστοιχα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και κλιματική κρίση: Υπέρογκοι πράσινοι φόροι και μηδαμινές επενδύσεις παρά τις γιγάντιες οικονομικές απώλειες
Αν και οι πράσινοι φόροι στην Ελλάδα αυξάνονται, οι επενδύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης παραμένουν απογοητευτικά χαμηλές
Close-up Of Businessperson Hands Checking Invoice With Magnifying Glass At Desk
Απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ για την ακρίβεια
Το Υπουργείο Ανάπτυξης αντικρούει σειρά επιχειρημάτων του ΠΑΣΟΚ, τόσο με αριθμητικά δεδομένα όσο και με αναφορές σε θεσμικές πρωτοβουλίες που έχουν ήδη αναληφθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη
Απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ για την ακρίβεια 2
ΥΠΟΙΚ: H αλήθεια για το ιδιωτικό χρέος
Ο δείκτης του συνολικού ελληνικού ιδιωτικού χρέους ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, που αποτελεί τη μόνη διεθνώς συγκρίσιμη μέτρηση, διαμορφώθηκε για το 2023 στο 93,3%, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. ήταν 125,6%
Ο υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης 2
Γιατί αναμένεται πτώση του πληθωρισμού το 2026 στην Ελλάδα – Ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας
Η Εθνική Τράπεζα Ελλάδας, προβλέπει σταδιακή σύγκλιση του πληθωρισμού με την Ευρωζώνη από το 2026 καθώς υποχωρούν οι προσωρινές πληθωριστικές επιδράσεις και σταθεροποιείται το παραγωγικό κενό
Man shopping at the supermarket pushing a shopping cart - blurred motion concepts 3
Θεοδωρικάκος: Μόνιμο το μέτρο για την απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες μετά από ανατιμήσεις
Ο Υπουργός στην εκδήλωση της ΓΣΕΒΕΕ δήλωσε ότι «Η πράσινη μετάβαση δεν είναι επιλογή, είναι όρος επιβίωσης και ευημερίας. Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη χωρίς πράσινη μετάβαση»
Θεοδωρικάκος: Μόνιμο το μέτρο για την απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες μετά από ανατιμήσεις