Οικονομία

Τα υπερπλεονάσματα σκοτώνουν την πραγματική οικονομία – Εμμονή της κυβέρνησης σε εξωπραγματικούς στόχους

Λίγο πριν η σημερινή κυβέρνηση έρθει στην εξουσία, κατηγορούσε την προηγούμενη ότι δεσμεύτηκε για πλεονάσματα ιδιαίτερα υψηλά πλεονάσματα, που όπως έλεγε σκοτώνουν την οικονομία. Πέντε χρόνια τώρα πλειοδοτεί στην παραγωγή εξωπραγματικών πλεονασμάτων, κατά πολύ πάνω από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στους δανειστές.

Η εμμονή αυτή μάλιστα δεν σταματά στο 2019, αλλά επεκτείνεται και μέχρι το 2022. Έως τότε η Ελλάδα έχει δεσμευτεί να παράγει πλεονάσματα 3,5% κάθε χρόνο. Στο διάστημα αυτό η ελληνική κυβέρνηση πάει ένα βήμα περισσότερο και δηλώνει ότι όχι μόνο θα πετύχει τους στόχους, αλλά θα έχει σωρευτικά και επιπλέον 5,5 δις πλεόνασμα στο… πλεόνασμα.

[read4more]

Είναι ίσως η μοναδική χώρα στον πλανήτη που ασκεί τέτοιου είδους πολιτική. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι η συνθήκη του Μάστριχτ έγινε για να περιοριστούν στην Ευρώπη τα ελλείμματα, αφού οι περισσότερες χώρες προκειμένου να δώσουν κίνητρα για ανάπτυξη και να δημιουργήσουν συνθήκες ευημερίας για τους πολίτες, στην καλύτερη περίπτωση δημιουργούν οριακά πλεονάσματα ή οριακά ελλείμματα.

Η πραγματική οικονομία στενάζει υπό το βάρος των πλεονασμάτων και κάθε κυβέρνηση προσπαθεί, όταν είναι αναγκασμένη, να τα περιορίσει και όχι να τα αυξήσει. Και το χειρότερο απ΄ όλα είναι ότι η διανομή των πλεονασμάτων γίνεται χωρίς στόχευση και χωρίς ανταποδοτικότητα για την οικονομία και την κοινωνία.

Τα προηγούμενα χρόνια μέρος του πλεονάσματος ως έκτακτη παροχή σε αυτούς που δήλωναν και όχι απαραίτητα σε αυτούς που ήταν φτωχοί. Εφέτος η κυβέρνηση διαμηνύει ότι θα το διανείμει σε δράσει μόνιμου χαρακτήρα. Καμία όμως πρόταση ανάπτυξης, καμία στρατηγική στόχευση για αύξηση των θέσεων εργασίας και του βιοτικού επιπέδου. Ούτε επίσης άσκηση σοβαρής κοινωνικής πολιτικής.

Η αντιπολίτευση θέλοντας να μην πάει κόντρα στο ρεύμα της πολιτικής «δώσε και μένα μπάρμπα» λέει ναι μεν αλλά. Δεν μπορεί να διατυπώσει μία ορθόδοξη πρόταση εξόδου από την κρίση και μείωση της επιβάρυνση της παραγωγής. Εξάλλου το εφήμερο μπορεί και να φέρει ψήφους, το μακροπρόθεσμο μάλλον.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο χθεσινό μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προβλέπεται μείωση κονδυλίων για παιδεία και υγεία. Τους ακρογωνιαίους λίθους ανάπτυξης μίας οικονομίας. Και είναι απορίας άξιο πως μία αυτοαποκαλούμενη αριστερή κυβέρνηση θέτει τέτοιους στόχους.

Παροχές να είναι και ό,τι ναι

Στο αντίποδα ενός τέτοιου προβληματισμού, η κυβέρνηση ετοιμάζει πακέτο παροχών στην λογική «τα βάζουμε όλα στο τραπέζι, κάτι θα πετύχουμε». Δεν υπάρχουν ιεραρχήσεις και βέβαια δεν υπάρχει στρατηγική. Μοναδικός στόχος η αλίευση ψήφων ή για την ακρίβεια η προσπάθεια αλίευσης ψήφων.

Το ποιες θα είναι αυτές οι παροχές ουδείς γνωρίζει. Η κυβέρνηση διαρρέει ότι θα είναι πολλές και στοχευμένες για μείωση φόρων και αύξηση εισοδημάτων. Και βέβαια γεννάται το ερώτημα, γιατί αφαιρείται αχρείαστα εισόδημα από την οικονομία για τα επιστραφεί εκ των υστέρων; Για χάρη μίας αναδιανομής που ωστόσο στο τέλος της ημέρας μπορεί να μην είναι αναδιανομή, αφού στην Ελλάδα δεν είναι απαραίτητο όποιος δηλώνει φτωχός, ότι είναι κιόλας.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης